Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Coridoare verzi europene. „Un șofer de TIR care va intra în vamă nu ar trebui să fie controlat mai mult de 15 minute”

Comisia Europeană a publicat luni patru linii directoare care, odată aplicate, vor duce la restabilirea traficului normal de mărfuri, în ciuda urgenței sanitare declanșate de pandemia de coronavirus. La rândul său, Ministerul Transporturilor a publicat cinci culoare pentru circulația TIR-urilor pe teritoriul României.

Comisia Europeană a indicat o listă clară de acțiuni în cadrul intervenției sale menite să protejeze buna funcționare a pieței unice. Aceasta include libera circulație a lucrătorilor în transport, „coridoarele verzi” – benzi prioritare pentru transportul de marfă, flexibilitatea normelor privind timpul de conducere și de odihnă si notificarea prealabilă a măsurilor către Comisie, transmite RFI.

Recomandările operaționale sunt aplicabile din acest moment, spune într-un interviu acordat RFI comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean:

„Un șofer de TIR care va intra în vamă nu ar trebui să fie controlat mai mult de 15 minute, nu se va da jos din cabină, i se va lua doar temperatura, nu va fi obligat să prezinte alte dovezi medicale privind starea sa de sănătate. De asemenea Comisia recomandă ca timpii de odihnă obligatorii să fie suspendați…Așadar transportatorii nu pot fi opriți sau carantinați iar procedurile vamale se recomandă să fie facute doar într-un singur punct de frontieră”.

Potrivit Comisiei Europene, pandemia de coronavirus are un impact perturbator major asupra transportului și mobilității europene, iar continuitatea neîntreruptă a serviciilor de transport rutier, maritim și aerian sunt de o importanță crucială pentru funcționarea pieței interne a UE și pentru răspunsul efectiv la actuala criză de sănătate publică.

Tot astăzi, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor a publicat o hartă a culoarelor pe care le pune la dispoziția transportatorilor de marfă pentru tranzitul țării În total, e vorba de cinci culoare:

Culoarul 1

Varianta 1 Nădlac (punct trecere frontieră) –Arad – Timișoara – Lugoj- Ilia – Deva – Simeria – Sebeș -Sibiu- Râmnicu Vâlcea – Pitești – București – Giurgiu (punct trecere frontieră)

Varianta 2 Borș (punct trecere frontiera) – Oradea – Cluj Napoca – Alba Iulia – Sebeș -Sibiu- Râmnicu Vâlcea – Pitești – București – Giurgiu (punct trecere frontieră)

Culoar suplimentar de la București la Constanța A2

Culoarul 2

Giurgiu(punct trecere frontiera) – București – Urziceni – Buzău – Focșani – Bacău – Suceava – Siret (punct trecere frontieră)

Culoarul 3

Nădlac (punct trecere frontieră) – Arad – Timișoara – Lugoj – Caransebeș – Orșova- Drobeta Turnu Severin – Șimian – Maglavit- Calafat (punct trecere frontieră)

Culoarul 4

Moravița (punct trecere frontieră) – Timișoara – Arad – Oradea- Satu Mare – Halmeu (punct trecere frontieră)

Culoarul 5

Nădlac (punct trecere frontieră)- Arad – Timișoara – Lugoj – Ilia – Deva – Simeria – Sebeș – Sibiu – Brașov – Târgu Secuiesc – Lepșa – Focșani – Tesila – Tecuci – Bârlad – Huși – Albița (punct trecere frontieră).

„Prin stabilirea acestor culoare, se asigură operatorilor de transport un instrument predictibil necesar pentru desfășurarea activității. Astfel transportul de marfă, inclusiv de alimente, echipamente medicale precum și medicamente va avea continuitate, protecție și siguranță în STAREA DE URGENȚĂ pentru limitarea infectării cu noul coronavirus SARS-COV 2”, au explicat autoritățile.

Anterior, Ministerul Transporturilor a solicitat sprijinul MAE pentru stabilirea cu celelalte state membre ale Uniunii Europene a unui coridor de transport special pentru transportul rutier internaţional de mărfuri, îngreunat din cauza răspândirii Covid-19. Ministrul Lucian Bode mai solicita UE deblocarea unor situaţii şi clarificarea unor măsuri aplicate acestora din cauza restricţiilor, precum şi clarificarea statutului conducătorilor auto care intră în România cu vehicule de peste 3,5 tone.

Total
42
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Premieră în România: Consiliul Județean Cluj preia un spital privat

Articolul următor

Rethink Strategy – Continuity, Challenges and Opportunities WEBINAR

Citește și:
Total
42
Share