Bihor Fiscalitate POZITIV TB Slider Ultimele stiri

POZITIV TB – Renate Popescu: „Îi sfătuiesc pe colegii mei să apeleze cât mai mult la procedee digitale”

Renate Popescu, președintele CECCAR Bihor, crede că reformele Guvernului ar trebui să urmărească îmbunătățirea eficienței administrației, creșterea absorbției fondurilor europene în toate domeniile de activitate, îmbunătățirea eficienței companiilor și a utilizării capitalului de lucru. Ea spune că în viața unui profesionist contabil lucrurile nu s-au simplificat deloc în această perioadă și își îndeamnă colegii să folosească cât mai mult procedeele digitale.

Puteți estima acum ce impact economic va avea criza Covid-19 în România și la nivel global?

Criza Covid-19 deja are impact la nivel global, nu doar în mediul economic ci și în mediul social, cultural și politic. Iar faptul că nici chiar marile economii ale lumii nu reușesc să țină în frâu efectele expansiunii acestui virus, ne face să ne punem mari semne de întrebare la fiecare decizie pe care o luăm, cât de potrivită și eficientă este aceasta și dacă urmările vor fi cele pe care le așteptăm. Se vor consuma mari resurse financiare din bugetele naționale și locale pentru a minimaliza efectele acestei crize.

Ce rol ar trebui să aibă Guvernul și ce măsuri concrete ar trebui luate de autorități pentru a sprijini companiile și mediul de afaceri din România?

Rolul Guvernului este de a limita consecințele economice ale crizei Covid-19. Acordarea de stimulente fiscale a început deja și mă refer la subvențiile acordate sub forma șomajului tehnic, subvenționarea până la 31.12.2020 a dobânzilor și a comisioanelor de acordare pentru creditele bancare pentru capital de lucru și investiții, scutirea la plata accesoriilor pentru obligațiile bugetare principale neachitate finele perioadei de 30 de zile de la terminarea stării de urgență, amânarea la plată a taxelor vamale pentru importurile de produse medicale și alte măsuri de relaxare fiscală aplicabile în această perioadă. Una dintre măsurile luate de autorități pe plan local constă în amânarea la plată a impozitelor pe clădiri, terenuri și auto până la 30 iunie 2020.

Bineînțeles că politica fiscală este extrem de importantă, iar profesoniștii contabili au o deschidere și implicare maximă în activitatea de consultare privind elaborarea, modificarea și completarea actelor normative.

Reformele ar trebui să urmărească îmbunătățirea eficienței administrației, creșterea absorbției fondurilor europene în toate domeniile de activitate, îmbunătățirea eficienței companiilor și a utilizării capitalului de lucru.

Rolul Guvernului nu se va termina la ieșirea din straea de urgență, acela va fi momentul în care va trebui să sprijine supraviețuirea întreprinderilor mici și mijlocii.

Ce sfaturi le puteți da antreprenorilor din România?

Impactul economic al coronavirusului variază de la un sector economic la altul și de la o companie la alta, în funcție de o serie de factori specifici. Opinia mea este că antreprenorii firmelor mici și mijlocii, mai ales cei pe care criza Covid-19 i-a surprins în cursul derulării unor programe de investiții care au fost gândite în alte condiții economice, vor fi afectați de efectele acesteia. De aceea eu le recomand să își consulte cu încredere contabilii împreună să aleagă soluțiile cele mai potrivite pentru depăși această perioadă cu pierderi minime. De asemenea le recomand să mențină etica în afaceri, să își regândească strategiile pentru continuarea activității și să aplice soluții de business bazate pe experiența lor.

Cum va recepționa breasla profesioniștilor contabili și contabilior autorizați din România efectele acestei crize și ce particularități există în acest sector?

Profesioniștii contabili au fost primii care au recepționat și analizat efectele produse de criza Covid-19 în mediul de afaceri, iar membrii CECCAR sunt în permanență la zi cu modificările legislative, cu procedurile de urmat pentru a accesa pârghiile oferite de către Guvern în sprijinul antreprenorilor. CECCAR a dezvoltat pagina web covid-19.ceccar.ro unde sunt publicate noutățile legislative, articole de interes pentru membrii săi și pentru antreprenori. De asemenea CECCAR editează publicația săptămânală online Ceccar Business Magazine unde sunt publicate informații care prezintă un real interes pentru atât profesioniștii contabili cât și pentru mediul economic românesc. Toate articolele publicate sunt diseminate membrilor CECCAR și pe email, pentru a asigura astfel informarea continuă și aplicarea cu profesionalism a cunoștințelor.

În viața unui profesionist contabil lucrurile nu s-au simplificat deloc în această perioadă. Pentru că mulți dintre noi încă primesc spre prelucrare documente financiar-contabile în formă fizică, pentru a fi înregistrate în contabilitatea clienților, ceea ce îi expune la virusul Covid 19. Doresc să îi sfătuiesc pe colegii mei să apeleze cât mai mult la procedee digitale de prelucrare a documentelor în format electronic, scanate și transmise prin email, la interconectarea digitală cu baza de date a clienților, organizarea de întâlniri cu clienții folosind mediul online, în așa fel încât să fie cît mai redus riscul de îmbolnăvire.

Efectele acestei crize le simțim și noi în volumul încasărilor, deși volumul de muncă nu a scăzut ci din contră este constant sau crește, antreprenorii ne cer soluții pentru afacerile lor, previziuni și analize despre ce va urma. Pentru că o entitate, indiferent cum este ea constituită: societate comercială, ONG, întreprindere individuală, persoană fizică autorizată etc, nu poate funcționa fără profesionistul contabil. Iar un antreprenor care cunoaște succesul își respectă contabilul și îi acordă importanța cuvenită în boardul companiei sale.

Putem contura deja imaginea relațiilor de afaceri din perioada post-criză?

Cu siguranță multe reguli vor fi schimbate, reînceperea activității se va face cu reticență, pentru că criza Covid-19 a prins pe mulți nepregătiți și activitatea economică s-a restrâns brusc.

Politica monetară și bugetară a Guvernului, măsurile pe care le lua pentru susținerea economiei și a mediului de afaceri vor influența mult comportamentul antreprenorilor în relațiile de afaceri, în relațiiile cu proprii angajați.

Le doresc din suflet tuturor, în primul rând colegilor mei membri CECCAR, multă sănătate, decizii înțelepte și o revenire cât mai rapidă la normalitate.

ContaȚi pe noi, contaȚi cu noi. Întotdeauna !

Related posts

Se dau tichete valorice pentru cei care reciclează aparatură electronică veche

Traian Dan

Peste 10.000 de oameni au vibrat la We Love Retro pe muzica anilor ‘80 – ‘90, “Cause WE are young”

redactia

Compania AGRA’S din Alba a donat 1.000 de teste rapide, în valoare de 11.000 de euro, Spitalului Județean

Ion Surdu

Adrian Grecu (APMGR): ”România este singura țară din UE care penalizează medicamentele generice”

Stefana Muresan

CBRE: Proprietarii de clădiri aleg externalizarea administrării acestora

Stefana Muresan

Ședinţă ordinară a Consiliului pentru Dezvoltare Regională Vest; oportunități de finanțare încă disponibile

Stefana Muresan

Ștefan Deaconu, reconfirmat la conducerea Curții de Arbitraj Comercial Internațional

redactia

Farmecul internetului. Vânzări anuale în creștere cu 46%

Nora Dumitrescu

Carrefour sprijină fermierii români care vor să facă agricultură ecologică

Traian Dan

Groupama Asigurări a decis să acopere, în mod excepțional, riscurile asociate virusului COVID-19

Ion Surdu

ANRE a publicat Ordinul: Românii cu fotovoltaice acasă pot vinde energia în reţea

redactia

Licitația pentru realizarea studiilor la centura metropolitană a Clujului, adjudecată de firma Consitrans din București

Stefana Muresan

Evoluție a traficului de pasageri pe Aeroportul Iași – 132.000 de călători au tranzitat aerogara în luna iulie

Stefana Muresan

Angajați din Ardealul de Nord vor deveni IT-iști prin reconversie profesională

Nora Dumitrescu

Japonezii de la Nidec și Universitatea din Oradea deschid laboratorul ”Industry 4.0”

redactia

NTT DATA România, cifră de afaceri record de 53,4 mil. euro, în creștere cu 46,25%

Stefana Muresan

CONAF propune Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat iniţierea unor legi pentru free-lanceri şi meşteşugari

Stefana Muresan

Clujul are stand la Târgul de Crăciun de la Koln

Nora Dumitrescu

Arad: 15 hale industriale de peste 100.000 mp. vor fi contruite în județ

redactia

CBRE: Dezvoltatorii se concentrează pe marile orașe regionale

Ligia Voro

TAZ CYBERSEC, serviciu integrat de securitate IT, lansat la “GDPR Made Easy”

Stefana Muresan

Banii europeni circulă și pentru drumurile județene. Alocarea în Cluj: peste două treimi din fondurile UE obținute prin POR 2014-2020

Stefana Muresan

Cererea de finanţare de 1,9 mld. lei pentru construcţia Autostrăzii Sebeş-Turda-Faza II, semnată

Stefana Muresan

Alianța Transilvaniei de Nord: Asociere între Baia Mare, Zalău și Satu Mare

redactia

Leave a Comment