Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

POZITIV TB – Renate Popescu: „Îi sfătuiesc pe colegii mei să apeleze cât mai mult la procedee digitale”

Renate Popescu, președintele CECCAR Bihor, crede că reformele Guvernului ar trebui să urmărească îmbunătățirea eficienței administrației, creșterea absorbției fondurilor europene în toate domeniile de activitate, îmbunătățirea eficienței companiilor și a utilizării capitalului de lucru. Ea spune că în viața unui profesionist contabil lucrurile nu s-au simplificat deloc în această perioadă și își îndeamnă colegii să folosească cât mai mult procedeele digitale.

Puteți estima acum ce impact economic va avea criza Covid-19 în România și la nivel global?

Criza Covid-19 deja are impact la nivel global, nu doar în mediul economic ci și în mediul social, cultural și politic. Iar faptul că nici chiar marile economii ale lumii nu reușesc să țină în frâu efectele expansiunii acestui virus, ne face să ne punem mari semne de întrebare la fiecare decizie pe care o luăm, cât de potrivită și eficientă este aceasta și dacă urmările vor fi cele pe care le așteptăm. Se vor consuma mari resurse financiare din bugetele naționale și locale pentru a minimaliza efectele acestei crize.

Ce rol ar trebui să aibă Guvernul și ce măsuri concrete ar trebui luate de autorități pentru a sprijini companiile și mediul de afaceri din România?

Rolul Guvernului este de a limita consecințele economice ale crizei Covid-19. Acordarea de stimulente fiscale a început deja și mă refer la subvențiile acordate sub forma șomajului tehnic, subvenționarea până la 31.12.2020 a dobânzilor și a comisioanelor de acordare pentru creditele bancare pentru capital de lucru și investiții, scutirea la plata accesoriilor pentru obligațiile bugetare principale neachitate finele perioadei de 30 de zile de la terminarea stării de urgență, amânarea la plată a taxelor vamale pentru importurile de produse medicale și alte măsuri de relaxare fiscală aplicabile în această perioadă. Una dintre măsurile luate de autorități pe plan local constă în amânarea la plată a impozitelor pe clădiri, terenuri și auto până la 30 iunie 2020.

Bineînțeles că politica fiscală este extrem de importantă, iar profesoniștii contabili au o deschidere și implicare maximă în activitatea de consultare privind elaborarea, modificarea și completarea actelor normative.

Reformele ar trebui să urmărească îmbunătățirea eficienței administrației, creșterea absorbției fondurilor europene în toate domeniile de activitate, îmbunătățirea eficienței companiilor și a utilizării capitalului de lucru.

Rolul Guvernului nu se va termina la ieșirea din straea de urgență, acela va fi momentul în care va trebui să sprijine supraviețuirea întreprinderilor mici și mijlocii.

Ce sfaturi le puteți da antreprenorilor din România?

Impactul economic al coronavirusului variază de la un sector economic la altul și de la o companie la alta, în funcție de o serie de factori specifici. Opinia mea este că antreprenorii firmelor mici și mijlocii, mai ales cei pe care criza Covid-19 i-a surprins în cursul derulării unor programe de investiții care au fost gândite în alte condiții economice, vor fi afectați de efectele acesteia. De aceea eu le recomand să își consulte cu încredere contabilii împreună să aleagă soluțiile cele mai potrivite pentru depăși această perioadă cu pierderi minime. De asemenea le recomand să mențină etica în afaceri, să își regândească strategiile pentru continuarea activității și să aplice soluții de business bazate pe experiența lor.

Cum va recepționa breasla profesioniștilor contabili și contabilior autorizați din România efectele acestei crize și ce particularități există în acest sector?

Profesioniștii contabili au fost primii care au recepționat și analizat efectele produse de criza Covid-19 în mediul de afaceri, iar membrii CECCAR sunt în permanență la zi cu modificările legislative, cu procedurile de urmat pentru a accesa pârghiile oferite de către Guvern în sprijinul antreprenorilor. CECCAR a dezvoltat pagina web covid-19.ceccar.ro unde sunt publicate noutățile legislative, articole de interes pentru membrii săi și pentru antreprenori. De asemenea CECCAR editează publicația săptămânală online Ceccar Business Magazine unde sunt publicate informații care prezintă un real interes pentru atât profesioniștii contabili cât și pentru mediul economic românesc. Toate articolele publicate sunt diseminate membrilor CECCAR și pe email, pentru a asigura astfel informarea continuă și aplicarea cu profesionalism a cunoștințelor.

În viața unui profesionist contabil lucrurile nu s-au simplificat deloc în această perioadă. Pentru că mulți dintre noi încă primesc spre prelucrare documente financiar-contabile în formă fizică, pentru a fi înregistrate în contabilitatea clienților, ceea ce îi expune la virusul Covid 19. Doresc să îi sfătuiesc pe colegii mei să apeleze cât mai mult la procedee digitale de prelucrare a documentelor în format electronic, scanate și transmise prin email, la interconectarea digitală cu baza de date a clienților, organizarea de întâlniri cu clienții folosind mediul online, în așa fel încât să fie cît mai redus riscul de îmbolnăvire.

Efectele acestei crize le simțim și noi în volumul încasărilor, deși volumul de muncă nu a scăzut ci din contră este constant sau crește, antreprenorii ne cer soluții pentru afacerile lor, previziuni și analize despre ce va urma. Pentru că o entitate, indiferent cum este ea constituită: societate comercială, ONG, întreprindere individuală, persoană fizică autorizată etc, nu poate funcționa fără profesionistul contabil. Iar un antreprenor care cunoaște succesul își respectă contabilul și îi acordă importanța cuvenită în boardul companiei sale.

Putem contura deja imaginea relațiilor de afaceri din perioada post-criză?

Cu siguranță multe reguli vor fi schimbate, reînceperea activității se va face cu reticență, pentru că criza Covid-19 a prins pe mulți nepregătiți și activitatea economică s-a restrâns brusc.

Politica monetară și bugetară a Guvernului, măsurile pe care le lua pentru susținerea economiei și a mediului de afaceri vor influența mult comportamentul antreprenorilor în relațiile de afaceri, în relațiiile cu proprii angajați.

Le doresc din suflet tuturor, în primul rând colegilor mei membri CECCAR, multă sănătate, decizii înțelepte și o revenire cât mai rapidă la normalitate.

ContaȚi pe noi, contaȚi cu noi. Întotdeauna !

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Hotelurile Clujului își revin la viață. Transilvania face primul pas

Articolul următor

Uzinele Tenaris au trimis echipament medical la Zalău și Călărași

Citește si:
Total
0
Share