Analize Investitii Ultimele stiri

Analiză: Relansarea economică depinde de stimularea investițiilor străine directe și a exporturilor

România trebuie să se focuseze pe încurajarea producției autohtone și a exporturilor, în contextul în care oportunitățile pentru produsele ,,made in Romania’’ vor fi semnificative pe termen mediu și lung. Temerile investitorilor privind siguranța investițiilor și a produselor ,,made in China’’ sunt de natură să accentueze fenomenul de relocarea a unor facilități de producție în Europa, iar România trebuie să facă toate eforturile administrative și logistice pentru a se afla pe lista țărilor atractive pentru investiții greenfield, arată o analiză realizată de experții de la Moneycorp România, citată de Frames.

De la #cumpărăromânește la #produsînromânia. Economia românească se află în blockstart pentru relansarea economică. Cu ce va veni România în fața cererii de produse și servicii la nivel european, în condițiile în care peste 70% din exporturile țării sunt către țările UE? Cum vom reuși să depășim această criză economică și de ce sunt importante exporturile în reconstrucția economică?

Experții de la Moneycorp susțin că într-o economie puternic afectată de efectele pandemiei de coronavirus, mulți investitori vor privi cu destule rezerve piața chineză, principalul exportator al lumii. Faptul că lanțurile de aprovizionare s-au întrerupt atât de ușor, urmare a crizei sanitare, îi va face pe mulți să își regândească portofoliul de furnizori si locatia acestora, focusul fiind pe apropierea producției de zona de desfacere, de clientul final.

În noul context internațional, în care SUA și UE își regândesc strategiile macroeconomice, firmele românești au șanse să câștige contracte semnificative, în condițiile în care gama de produse de export a crescut semnificativ în ultimii ani.

,,România a înregistrat, în 2019 cel mai bun rezultat din istorie în materie de exporturi, de 69 miliarde de euro, în linie cu estimările noastre’’, spune Cosmin Bucur, directorul general Moneycorp România.

,,2020 a început bine însă perioada de lockdown, generată de pandemie, precum și următoarele luni de relansare graduală a activității vor eroda puternic din potențialul de export. În acest context, estimările noastre indica un nivel al exporturilor de 60 miliarde de euro în acest an și o revenire către granița de 70 de miliarde de euro în 2021’’, a mai spus acesta.

Spre comparație, în 2010, economia românească raporta exporturi de 37,3 miliarde de euro, la jumătate față de cele din 2019. 76,6% din exporturi au mers, anul trecut, către țările din Uniunea Europeană.

,,Evoluția exporturilor românești va depinde, în principal, de modul în care principalii noștri parteneri comerciali din Europa, Germania, Italia și Franța își vor reveni din punct de vedere economic. Premizele sunt încă în zona incertitudinii însă, având în vedere pachetele financiare uriașe anunțate de Bruxelles pentru relansarea economiei europene, totul va depinde de modul în care economiile din zona euro vor conlucra pentru revenirea economică’’, a mai spus Bucur.

Pentru România, spun experții de la Moneycorp, următoarea perioadă va aduce o serie întreagă de oportunități în condițiile în care, din punct de vedere al raportului preț-calitate, produsele românești se află într-o zonă atractivă, de la materiale de construcții la produse agroalimentare, textile și mașini.

,,Europenii vor fi mai atenți la preț și la proveniența mărfurilor’’, estimează Claudiu Ghebaru, Senior Dealer Moneycorp România. În acest context, spune expertul, dând exemplu sectorul auto, ,,noile modele Dacia – Logan 3 și Sandero, ce vor fi lansate în toamnă, alături de noul Ford Puma produs la Craiova, se vor afla în prim-plan, așa cum Logan-ul și Duster-ul s-au vândut excelent în timpul crizei financiare din 2009’’.

Principalele produse de export ale României au fost, în 2019, mașinile și dispozitivele electrice (29,1% din totalul exporturilor), mijloacele de transport (18,4%), mobilier, materiale de construcții și alte produse (12,5%), produsele agroalimentare (10,4%), produsele chimice și mase plastice (9,2%), produsele metalurgice (8,6%), textile, confecții, pielărie, încălțăminte (7,8%) și produsele minerale (4%).

România a exportat cel mai mult produse și servicii în Germania, de 15,4 mld.euro (29,3% din total), Italia – 7,7 mld.euro (14,7%), Franța – 4,7 mld.euro (9%), Ungaria – 3,3 mld.euro (6,3%), Marea Britanie 2,5 mld.euro (4,9%), Polonia – 2,4 mld.euro (4,6%), Bulgaria – 2,4 mld.euro (4,6%) și Cehia 2,1 mld.euro (4,1%).

Pe lista destinațiilor de export ale produselor ,,made in Romania’’, s-au mai aflat, în ordinea valorii, Olanda, Spania, Austria, Slovacia, Belgia, Grecia și Suedia.

Din țările din afara UE, cele mai căutate destinații de export pentru produsele românești au fost Turcia (2,2 miliarde euro), SUA (1,3 mld.euro), Rep. Moldova (1,2 mld.euro) și Rusia (1 mld.euro).

#PRODUSÎNROMÂNIA, UN EFORT NAȚIONAL

Potrivit analizei Moneycorp, evoluția exporturilor românești va depinde, într-o măsură semnificativă, de modul în care autoritățile vor sprijini relansarea economiei.

Programul IMM Invest și cel destinat marilor companii, luat în calcul de guvern, trebuie însoțite, potrivit experților, de o politică de stimulare a investițiilor de tip greenfield, prin facilități fiscale și administrative.

,,Într-o Europă în care toate țările vor concura pentru a atrage investiții, România, cu un cost operațional redus în comparație cu țările din regiune, are șanse să reprezinte o destinație importantă pentru investitori, însă trebuie să facă mai mult pentru a atrage capitalul străin. Relevant este exemplul Poloniei care a reușit, recent, să atragă o investiție de 1 mld. euro de la Microsoft, ca parte a planului său la nivel global de a oferi startup-urilor, antreprenorilor, IMM-urilor și autorităților servicii cloud securizate’’, spune Claudiu Ghebaru, Senior Dealer în cadrul companiei.

,,Dezvoltarea unor programe de stimulare a producției, cu fonduri UE sau de la bugetul de stat, sunt de natură să ofere un boost semnificativ economiei, mai ales în sectorul IT&C, în contextul celei de-a patra revoluții industriale, Industry 4.0, la care și România va trebui să adere. Digitalizarea, robotizarea și noile tehnologii reprezintă un domeniu care trebuie să devină strategic pentru România, un domeniu cu potențial excelent de export’’, a mai adaugat acesta.

Dincolo de sectorul IT, dezvoltarea infrastructurii de transport (rutier, aerian, feroviar, naval) este de natură să susțină investițiile greenfield în economie, singurele care pot aduce o evoluție economică solidă, predictibilă.

,,De la #cumpărăromânește trebuie să evoluăm cât mai mult spre zona de #produsînromânia, către dezvoltarea unor lanțuri de business locale în toate sectoarele cu potențial, de la agricultură la industria prelucrătoare, care să ofere produse și servicii de calitate. Este nevoie de un efort susținut al mediului de afaceri și al statului către o reconstrucție economică pe baze sustenabile si predictibile, care să ofere o alternativă la importuri și o ofertă competitivă la exporturi’’, a declarat Cosmin Bucur, Managing Director al Moneycorp Romania.

Related posts

Centru afterschool din fonduri europene într-o comună din Arad

redactia

Noul președinte al FRT, Ion Țiriac, felicitat de Simona Halep

Ligia Voro

Început în forță pe Autostrada Târgu-Mureș – Ungheni

Nora Dumitrescu

Două multinaționale, Werzalit și Honeywell Lifesafety, planuri de extindere la Lugoj

Stefana Muresan

Cu aplicația DreamLab puteți ajuta la lupta împotriva cancerului la sân

Ligia Voro

Viitorii mediciniști din Cluj vor simula admiterea în spațiul virtual

Nora Dumitrescu

Rețeaua Deloitte Legal va fi reprezentată de un birou regional Reff la Cluj

Nora Dumitrescu

Biciclete și trotinete electrice marca Pegas, lansate la Electric Castel

Stefana Muresan

„Numărul de joburi continuă să crească”. Brașovul, a cincea ofertă de angajare în 2020

Papuc Irina

Aplicaţia românească Clever Taxi îşi schimbă numele şi devine Free Now

Papuc Irina

Primul magazin online din România care introduce căutarea vocală

Ligia Voro

Parcare de 4,5 milioane de euro în centrul municipiului Oradea

Stefana Muresan

Decizii comerciale de evitat în contextul pandemiei de COVID-19 pentru a preîntâmpina o investigație din partea Consiliului Concurenței

Ligia Voro

Mașinile care depozitează ilegal deșeuri în Bihor, filmate cu camere cu infraroșu

Traian Dan

Bistrițenii de la Dimex, contract de 60 de milioane de euro, în Hunedoara

redactia

A fost inaugurata noua ruta interna cu TAROM: Primul zbor IASI-TIMISOARA leaga Moldova de Banat

Stefana Muresan

UNTOLD 2018 – Ziua a 2-a

Stefana Muresan

Crește numărul incubatoarelor de afaceri din Regiunea Centru

Ligia Voro

Bosch dezvoltă programe educaționale dedicate studenților și elevilor pasionați de tehnologie

Ligia Voro

Soluție pentru videoconferințe implementată la Spitalul Clinic de Recuperare Cluj

Ligia Voro

Retargeting.biz adoptă noi sisteme de pricing

Ligia Voro

Talent management pentru generațiile digitale oferit de NTT DATA Romania prin implementarea soluției best-in-class SAP Success Factors la clienți de top

Stefana Muresan

COVID-19: Opera Brașov trece de la costumele de scenă, la producția de combinezoane de protecție

Papuc Irina

Leader Team Broker, primul jucător din piața de asigurări care lansează un serviciu de telemedicină

Ligia Voro

Leave a Comment