Alba Infrastructura Ultimele stiri

Situația de pe cele două loturi ale Autostrăzii Sebeș-Turda: când se vor încheia lucrările

Lucrările la lotul 1 al Autostrăzii Sebeș – Turda au ajuns la 86% din realizare, conform ministrului Transporturilor, Lucian Bode. În discutiile avute cu antreprenorul, în cadrul unei vizite recente pe șantier alături de premier, acesta a precizat că sunt depuse toate eforturile necesare astfel încât în noiembrie 2020 lotul de autostradă să poată fi dat in trafic.

Lotul 1 al Autostrăzii are o lungime de 17 km între nodul rutier Sebeș/A1 și Sântimbru.

În cazul lotului 2 al Autostrăzii Sebeș – Turda, în lungime de 24 de km, între Sântimbru și Aiud, se înregistrează un stadiu fizic al lucrărilor de peste 67%. Pe șantier ministrul Lucian Bode a cerut antreprenorului să asigure o mult mai bună mobilizare.

„Eu cred că anul 2020, și spun cu toată convingerea, este anul în care autostrăzile se construiesc în teren în România, nu pe hârtie. Mă bucur să vâd o mobilizare și pe Lotul 1, și pe Lotul 2, dar este loc de mai bine. Cel putin aici, matematic, este nevoie de mobilizare mult mai mare, mult mai buna pentru a ne încadra în termen. Termenul este noiembrie 2020, termen până la care vrem să dam în trafic cei 40 de kilometri ai autostrăzii Sebeș – Turda cu cele două loturi”, a spus Bode, citat de revista Agenda Construcțiilor.

Amintim că antreprenorul lotului 1 este Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Constructii SRL, iar al lotului 2 – Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (AKTOR SA) – S.C. EuroConstruct Trading 98 S.R.L.

Valoarea contractului pentru construirea lotului 1 al autostrăzii este 541,7 milioane lei fără TVA, iar realizarea lotului 2 costă 549,3 milioane lei fără TVA.

„Șanse minime pentru inaugurare în 2020”

De partea cealaltă, reprezentanții Asociației Pro Infrastructură consideră că promisiunile autorităților sunt foarte optimiste, iar inaugurarea celor două loturi în acest an este puțin probabilă.

Pe lotul 1, deși este o îmbunătățire a mobilizării italienilor de la Pizzarotti în ultimele zile, volumul de lucru rămas la nodurile rutiere Alba Iulia Nord și Sebeș este în continuare substanțial, iar stâlpii de curent nerelocați de ani întregi la Alba Iulia Nord blochează avansul la viaductul peste magistrala de cale ferată.

Inaugurarea celor 17 km? Șanse minime în 2020, teoretic posibil la final de decembrie, însă doar pe bretele scurte din nodul Sebeș și doar prin concentrarea forțelor în punctele critice.

Și pe lotul 2 avem o creștere consistentă a mobilizării, dar lucrările rămase sunt mult mai numeroase decât pe tronsonul vecin. Și aici avem linii de înaltă tensiune în zona nodului Teiuș care țin piept de 6 ani încercărilor neobosite de a-i muta, blocând astfel execuția pasajului peste aceeași cale ferată.

Inaugurarea celor 24 km? Imposibilă în 2020. Poate prin vara lui 2021”, au comentat reprezentanții ONG-ului după vizita pe șantier a oficialilor din Guvern.

Related posts

Arad: 15 hale industriale de peste 100.000 mp. vor fi contruite în județ

redactia

Fermierii bihoreni au primit peste 3,2 milioane de lei pentru motorină

Traian Dan

Contractul pentru modernizarea unui sector al Centurii București, reziliat

Ligia Voro

Turcii de la Durmazlar vor să participe la licitații pentru tramvaie în Arad, Timişoara, Brăila şi Craiova

Stefana Muresan

Banca Transilvania va reduce ratele la credit și birocrația pentru IMM-uri

Nora Dumitrescu

12 constructori, in cursa pentru centura Timisoarei

Stefana Muresan

30 de taxe și contribuții la Fisc pot fi plătite cu cardul prin ghiseul.ro

Traian Dan

[Enjoy Transylvania!] Atracțiile turistice Băile Figa și Sîngeorz-Băi

Transilvania Business

Secretul dezvoltării orașelor României cu fonduri europene: proiectele integrate

redactia

S-a lansat Registrul Naţional al Cancerelor la Copil. 400 de copii, diagnosticaţi anual cu cancer

redactia

Primul incubator digital din România, lansat la Cluj

Stefana Muresan

Statuia arhitectului orădean Rimanóczy Kálmán Jr. dezvelita la Oradea

Traian Dan

Clujul își primenește drumurile din zona metropolitană

Nora Dumitrescu

Calitatea vieții – decisivă pentru dezvoltarea urbană sustenabilă

Ionut Oprea

Bucureștenii de la Geostud vor face forajele pentru metroul Cluj – Florești

Nora Dumitrescu

Biblioteca Universitară din Cluj, modernizată cu 10 milioane de lei

Nora Dumitrescu

Concurs de proiecte pentru amenajarea spațiului de deasupra Digi-parcării

Traian Dan

Chinezii vor fabrica la Baicoi autobuze electrice pentru Europa, investiție de 100 mil. euro

Stefana Muresan

Transformarea digitală – de la „nice to have” la „singurul mod în care se poate dezvolta un business”

Transilvania Business

Cea mai bună universitate din România. UBB detronează Universitatea Bucureşti

redactia

APIA, subvenții pentru cicoare, ulei de măsline, trestie de zahăr și fructe cu coaja lemnoasă

Stefana Muresan

Shopping City Piatra Neamt, in portofoliul Optim PM

Ionut Oprea

Șapte autobuze noi, achiziționate cu bani europeni, vor sosi la Oradea în luna mai

Traian Dan

Primii kilometri din autostrada Comarnic-Brașov

Stefana Muresan

Leave a Comment