Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Situația de pe cele două loturi ale Autostrăzii Sebeș-Turda: când se vor încheia lucrările

Lucrările la lotul 1 al Autostrăzii Sebeș – Turda au ajuns la 86% din realizare, conform ministrului Transporturilor, Lucian Bode. În discutiile avute cu antreprenorul, în cadrul unei vizite recente pe șantier alături de premier, acesta a precizat că sunt depuse toate eforturile necesare astfel încât în noiembrie 2020 lotul de autostradă să poată fi dat in trafic.

Lotul 1 al Autostrăzii are o lungime de 17 km între nodul rutier Sebeș/A1 și Sântimbru.

În cazul lotului 2 al Autostrăzii Sebeș – Turda, în lungime de 24 de km, între Sântimbru și Aiud, se înregistrează un stadiu fizic al lucrărilor de peste 67%. Pe șantier ministrul Lucian Bode a cerut antreprenorului să asigure o mult mai bună mobilizare.

„Eu cred că anul 2020, și spun cu toată convingerea, este anul în care autostrăzile se construiesc în teren în România, nu pe hârtie. Mă bucur să vâd o mobilizare și pe Lotul 1, și pe Lotul 2, dar este loc de mai bine. Cel putin aici, matematic, este nevoie de mobilizare mult mai mare, mult mai buna pentru a ne încadra în termen. Termenul este noiembrie 2020, termen până la care vrem să dam în trafic cei 40 de kilometri ai autostrăzii Sebeș – Turda cu cele două loturi”, a spus Bode, citat de revista Agenda Construcțiilor.

Amintim că antreprenorul lotului 1 este Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Constructii SRL, iar al lotului 2 – Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (AKTOR SA) – S.C. EuroConstruct Trading 98 S.R.L.

Valoarea contractului pentru construirea lotului 1 al autostrăzii este 541,7 milioane lei fără TVA, iar realizarea lotului 2 costă 549,3 milioane lei fără TVA.

„Șanse minime pentru inaugurare în 2020”

De partea cealaltă, reprezentanții Asociației Pro Infrastructură consideră că promisiunile autorităților sunt foarte optimiste, iar inaugurarea celor două loturi în acest an este puțin probabilă.

Pe lotul 1, deși este o îmbunătățire a mobilizării italienilor de la Pizzarotti în ultimele zile, volumul de lucru rămas la nodurile rutiere Alba Iulia Nord și Sebeș este în continuare substanțial, iar stâlpii de curent nerelocați de ani întregi la Alba Iulia Nord blochează avansul la viaductul peste magistrala de cale ferată.

Inaugurarea celor 17 km? Șanse minime în 2020, teoretic posibil la final de decembrie, însă doar pe bretele scurte din nodul Sebeș și doar prin concentrarea forțelor în punctele critice.

Și pe lotul 2 avem o creștere consistentă a mobilizării, dar lucrările rămase sunt mult mai numeroase decât pe tronsonul vecin. Și aici avem linii de înaltă tensiune în zona nodului Teiuș care țin piept de 6 ani încercărilor neobosite de a-i muta, blocând astfel execuția pasajului peste aceeași cale ferată.

Inaugurarea celor 24 km? Imposibilă în 2020. Poate prin vara lui 2021”, au comentat reprezentanții ONG-ului după vizita pe șantier a oficialilor din Guvern.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

CONAF: Aproximativ 270.000 de firme din București - Ilfov ar putea beneficia de fonduri europene

Articolul următor

NTT DATA anunță lansarea raportului pe tema Covid-19: “Reîntoarcerea la valorile noastre pe timp de criză”

Citește si:
Total
0
Share