Alba Infrastructura Ultimele stiri

Situația de pe cele două loturi ale Autostrăzii Sebeș-Turda: când se vor încheia lucrările

Lucrările la lotul 1 al Autostrăzii Sebeș – Turda au ajuns la 86% din realizare, conform ministrului Transporturilor, Lucian Bode. În discutiile avute cu antreprenorul, în cadrul unei vizite recente pe șantier alături de premier, acesta a precizat că sunt depuse toate eforturile necesare astfel încât în noiembrie 2020 lotul de autostradă să poată fi dat in trafic.

Lotul 1 al Autostrăzii are o lungime de 17 km între nodul rutier Sebeș/A1 și Sântimbru.

În cazul lotului 2 al Autostrăzii Sebeș – Turda, în lungime de 24 de km, între Sântimbru și Aiud, se înregistrează un stadiu fizic al lucrărilor de peste 67%. Pe șantier ministrul Lucian Bode a cerut antreprenorului să asigure o mult mai bună mobilizare.

„Eu cred că anul 2020, și spun cu toată convingerea, este anul în care autostrăzile se construiesc în teren în România, nu pe hârtie. Mă bucur să vâd o mobilizare și pe Lotul 1, și pe Lotul 2, dar este loc de mai bine. Cel putin aici, matematic, este nevoie de mobilizare mult mai mare, mult mai buna pentru a ne încadra în termen. Termenul este noiembrie 2020, termen până la care vrem să dam în trafic cei 40 de kilometri ai autostrăzii Sebeș – Turda cu cele două loturi”, a spus Bode, citat de revista Agenda Construcțiilor.

Amintim că antreprenorul lotului 1 este Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Constructii SRL, iar al lotului 2 – Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (AKTOR SA) – S.C. EuroConstruct Trading 98 S.R.L.

Valoarea contractului pentru construirea lotului 1 al autostrăzii este 541,7 milioane lei fără TVA, iar realizarea lotului 2 costă 549,3 milioane lei fără TVA.

„Șanse minime pentru inaugurare în 2020”

De partea cealaltă, reprezentanții Asociației Pro Infrastructură consideră că promisiunile autorităților sunt foarte optimiste, iar inaugurarea celor două loturi în acest an este puțin probabilă.

Pe lotul 1, deși este o îmbunătățire a mobilizării italienilor de la Pizzarotti în ultimele zile, volumul de lucru rămas la nodurile rutiere Alba Iulia Nord și Sebeș este în continuare substanțial, iar stâlpii de curent nerelocați de ani întregi la Alba Iulia Nord blochează avansul la viaductul peste magistrala de cale ferată.

Inaugurarea celor 17 km? Șanse minime în 2020, teoretic posibil la final de decembrie, însă doar pe bretele scurte din nodul Sebeș și doar prin concentrarea forțelor în punctele critice.

Și pe lotul 2 avem o creștere consistentă a mobilizării, dar lucrările rămase sunt mult mai numeroase decât pe tronsonul vecin. Și aici avem linii de înaltă tensiune în zona nodului Teiuș care țin piept de 6 ani încercărilor neobosite de a-i muta, blocând astfel execuția pasajului peste aceeași cale ferată.

Inaugurarea celor 24 km? Imposibilă în 2020. Poate prin vara lui 2021”, au comentat reprezentanții ONG-ului după vizita pe șantier a oficialilor din Guvern.

Related posts

Măsurile care au intrat în vigoare de la 1 ianuarie

Stefana Muresan

Universitatea din Alba Iulia a anunțat că sesiunea de admitere din iulie va avea loc online

Ion Surdu

Industria auto față în față cu viitorul

redactia

FOTO: CardioNET, motor al dezvoltării tinerei generații de cardiologi

Ligia Voro

Transgaz demarează lucrările la stațiile de comprimare gaze naturale din cadrul BRUA

Stefana Muresan

NTT DATA Romania, premiul special al juriului în cadrul Transilvania Tech Industry Awards

Stefana Muresan

Techtex va produce măști cu filtru de protecție lângă Baia Mare

Nora Dumitrescu

OUG: Guvernul va asigura plata șomajului tehnic – 75% din salariul brut; va majora plafonul creditelor pentru IMM-uri cu 5 miliarde

Ion Surdu

Performanța ortopediei mureșene, recunoaștere la nivel european

Stefana Muresan

IPEC Alba Iulia, compania cu cel mai ridicat grad de automatizare din țară, al treilea producător mondial de farfurii

Stefana Muresan

Asiguratorii și-au mutat biroul în propria locuință

Nora Dumitrescu

Noi soluţii Smart City la Alba Iulia: Senzori ultrasonici de parcare şi de alertă, pe stâlpi de iluminat

Stefana Muresan

CJ Arad, asociere cu instituţii din subordine pentru a cumpăra curent mai ieftin

Stefana Muresan

Noul președinte al FRT, Ion Țiriac, felicitat de Simona Halep

Ligia Voro

Firma românească FintechOS primeşte o investiţie de 14 milioane dolari

Papuc Irina

Cifra de afaceri a agenției de turism eSky a crescut cu 27,5% în 2019. Strategiile luate de companie după răspândirea Covid-19

Ion Surdu

A fost finalizat studiul de fezabilitate pentru Spitalul Metropolitan din București: E nevoie de o investiție de 400 de milioane de euro

Papuc Irina

APIA a autorizat plățile aferente schemelor de sprijin cuplat în sectorul vegetal. În total, peste 50 de milioane de euro

Ion Surdu

BCR pune la dispoziția spitalelor și personalului medical mașini electrice

Traian Dan

Ford EcoSport atrage 1.700 noi locuri de munca in Craiova

Stefana Muresan

Soluția revoluționară oferită de un start-up sibian pentru serviciile de relații cu clienții: primul client – Orange Luxembourg

Papuc Irina

Projecting the future

Ionut Oprea

POZITIV TB: Melinda Morariu – „Este vitală continuarea proiectelor pe Fonduri Europene”

Traian Dan

Bistrițeanul Cristian Bodnar a câștigat Premiul Nobel pentru Informatică

redactia

Leave a Comment