Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cum a afectat Covid-19 comerțul internațional de mărfuri: lovituri pentru industria Automotive și energie, dar surpriza vine din altă parte

Pentru a preveni răspândirea pandemiei COVID-19, țările din întreaga lume au luat o varietate de măsuri restrictive. Cifrele din martie 2020 arată deja impactul lor semnificativ asupra comerțului internațional de mărfuri, arată o analiză a Eurostat.

În martie 2020, comerțul extra-UE ajustat sezonier (importuri + exporturi) a scăzut de la 252 miliarde EUR la 228 miliarde EUR față de ianuarie 2020. Cu toate acestea, impactul a variat pentru diferite grupuri de produse.

În ceea ce privește exporturile de bunuri extra-UE, cele mai mari scăderi în termeni absoluti au fost observate pentru mașini și vehicule (- 14 miliarde EUR, -20%) și alte produse fabricate (- 7 miliarde EUR, -16%) comparativ cu ianuarie 2020. În termeni relativi, energia a scăzut cel mai mult (- 2 miliarde EUR, -25%). În ciuda crizei generale, exporturile de produse chimice au crescut (+ 4 miliarde EUR, + 4%) în această perioadă.

În mod similar, au scăzut și importurile de mașini și vehicule (- 8 miliarde EUR, -15%) și alte mărfuri fabricate (- 7 miliarde EUR, -16%), în timp ce cea mai mare scădere atât în ​​ceea ce privește valoarea absolută cât și relativă a fost observată pentru importurile de produse energetice (- 9 miliarde EUR, – 31%).

Comerțul total a scăzut pentru toate produsele, cu excepția produselor chimice, cu cele mai mari scăderi pentru mașini și vehicule, alte bunuri fabricate și energie.

Aceste schimbări au afectat balanța comercială în moduri diferite. Creșterea comerțului cu produse chimice a avut un efect pozitiv asupra soldului său comercial. Pe de altă parte, scăderea comerțului total pentru mașini și vehicule a avut un efect negativ asupra soldului comercial, în timp ce pentru energie a avut un efect pozitiv.

Pentru alte produse fabricate, scăderea comerțului total a fost echilibrată aproape în mod egal între exporturi și importuri; prin urmare, nu a provocat o schimbare importantă a balanței comerciale.

Foto: DONVICTORIO/ISTOCKPHOTO

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Antreprenorii maramureșeni, descinderi în serie la spitale

Articolul următor

Lucrările la Autostrada Borș – Biharia sunt terminate în proporție de 87%

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share