Antreprenori Auto Lideri si afaceri POZITIV TB Satu Mare Satu-Mare Transport Turism Ultimele stiri

Mihai Huzău, Director Executiv Olimpia Travel Group: Guvernul ar trebui să se îngrijească, în primul rând, de companiile cu perspectivă de creștere, adică singurele care pot pune în mișcare economia în următoarea perioadă.

- Mihai Huz  u 960x960 - Mihai Huzău, Director Executiv Olimpia Travel Group: Guvernul ar trebui să se îngrijească, în primul rând, de companiile cu perspectivă de creștere, adică singurele care pot pune în mișcare economia în următoarea perioadă.

   Înființată în 2003 de Olimpia Huzău, Olimpia Travel a pornit la drum cu un singur microbuz și cu deviza: ieftin, rapid, comod și sigur. Pe atunci Mihai Huzău pășea pentru prima oară pe treptele Colegiului național Mihai Eminescu din Satu Mare. După ce și-a completat CV-ul cu licență și masterat în management (Universitatea Babeș Bolyai Cluj) și licență în drept s-a alăturat proiectului mamei sale din 2012. Astăzi Olimpia Travel deține o flotă de microbuze, autocare și autobuze și și-a diversificat activitatea. Pe lângă transportul intern și internațional de persoane și colete s-au extins în domeniile reparații auto, asigurări și agenție de turism

Puteți estima acum ce impact economic va avea criza Covid-19 în România și la nivel global?

   Totul depinde de momentul în care va lua sfârșit Pandemia. Dacă va fi gata într-un timp scurt, va urma o perioadă de recul, nu foarte lungă și vom putea reveni încet la normal. Însă dacă se va prelungi această situație de criză, „paguba” va fi direct proporțională cu perioada Pandemiei.

 Ce rol ar trebui să aibă Guvernul și ce măsuri concrete ar trebui luate de autorități pentru a sprijini companiile și mediul de afaceri din România?

   În acest moment, impresia este că statul sprijină mediul de afaceri într-un mod uniform, adică indiferent dacă există sau nu potențial de revenire. Sunt de părere, însă, că ar trebui ca cei cu potențial vădit de creștere să fie prioritizați într-un mod sau altul. În același timp, ar merita susținerea imediată a celor dispuși să reangajeze oamenii trimiși în șomaj tehnic din cauza Pandemiei, dar în mod special, a celor ce fac angajări suplimentare. O soluție pentru angajatori ar fi scutirea de la plata contribuțiilor salariale, pe o perioadă de minim 6 luni pentru fiecare persoană angajată suplimentar. 
   Guvernul ar trebui să se îngrijească, în primul rând, de companiile cu perspectivă de creștere, adică singurele care pot pune în mișcare economia în următoarea perioadă. Nu cred că e o idee bună să continuăm să pompăm bani în afacerile care nu mai au capacitate să repornească. Ar fi doar o cârpeală care ar prelungi agonia acestora pe termen scurt.
   În ceea ce privește transportul de persoane, sunt de părere că o soluție ar fi scutirea la plata impozitului pe mașinile și clădirile comerciale până când ne vom relua activitatea; iar în momentul în care începem să activăm, ar fi un ajutor dacă, pe o perioadă de 6-12 luni s-ar aplica o scutire de la plata contribuțiilor la bugetul statului, aferente salariilor plătite șoferilor și personalului auxiliar.
Ce sfaturi le puteți da antreprenorilor din România?
   Aș sfătui firmele autohtone să colaboreze între ele, să renunțe la importuri și să încerce să cumpere produse și servicii de la furnizori din România. Aș recomanda celor care pot, să își transfere o parte din business în mediul online: comunicare online cu clienți sau parteneri, identificarea de softuri și apelarea la soluții tehnologice pentru digitalizarea unor proceduri și, în mod special, în a pune accent pe marketing online.
   Poate că cea mai importantă lecție pe care ar trebui să o învățăm de la această perioadă de criză este să acționăm prudent de acum încolo și să ne creem rezerve în cazul în care se va repeta această situație.
Cum va recepționa transportul și turismul din România efectele acestei crize și ce particularități există în acest sector?
Turismul și Transportul sunt două dintre cele mai afectate sectoare economice în această perioadă. În ceea ce îi privește pe turiști, ne așteptăm ca aceștia să manifeste o prudență si atentie ridicată în alegerea ofertelor și a destinațiilor. Pe de altă parte, unitățile de turism vor trebui să își impună reguli noi de funcționare, servicii și abordări noi pentru a putea oferi siguranța și confortul după o astfel de perioadă.
   În ceea ce privește transportul de persoane, la fel ca și în cazul transportului aerian, va fi destul de complicat a se impuna reguli de distanțare fizică, de genul ocupării parțiale a locurilor disponibile, deoarece ar produce pierderi care nu pot fi suportate decât prin majorarea tarifelor. Este cert faptul că vom pune accent pe măsurile de protecție și vom apela la conștiința călătorilor pentru a crea o ambianță cât mai relaxantă, confortabilă și sigură pe durata călătoriei.
Putem contura deja imaginea relațiilor de afaceri din perioada post-criză?
   Așa cum am menționat anterior, trebuie să punem accent pe prevenție, calculând mereu riscurile și urmârind cu atenție etapele care urmează.  Va trebui să ne calculăm cu mai multă grijă următoarele miscări, adică cu cine facem business și în ce mod.
   Datorită acestei crize, furnizorii vor trebui să fie mult mai atenți cu privire la cum își vor stabili termenul de plată. Creditele comerciale nu vor mai reprezenta cea mai fericită opțiune, din moment ce toată lumea va prefera să fie precaută.
   Și, bineînțeles, tind să cred că accentul va fi pus tot mai mult pe digitalizare, acolo unde acest lucru este permis.

Related posts

Tunel dublu față de cel de pe Transfăgărășan, construit pe autostrada Transilvania

Stefana Muresan

Comisia Europeană a aprobat recapitalizarea CEC Bank

Papuc Irina

Noul Sun Plaza – finalizat de S IMMO

Stefana Muresan

Deplasarea sezonierilor în străinătate va fi reglementată ministerial

Nora Dumitrescu

Un start-up românesc, ce oferă soluții digitale de prezentare a ofertelor imobiliare, ales în acceleratorul Pi Labs din Marea Britanie

Ion Surdu

Microîntreprinderile și IMM-urile pot obține credite cu dobândă zero

Traian Dan

Medisprof din Cluj Napoca se extinde si deschide un nou spital privat destinat tratamentelor oncologice, investiție de peste 12 milioane euro

Stefana Muresan

Biletele la Untold 2020 vor putea fi folosite la următoarele ediții

Nora Dumitrescu

Sebes: Infuzie de peste 210 milioane euro pentru ALPIN57LUX

Stefana Muresan

Companiile mari de comunicații din Cluj-Napoca și București, investiții pentru extinderea și modernizarea centrelor de date

Stefana Muresan

AHK România, propunere pentru rezolvarea problemelor legate de lipsa forței de muncă

Stefana Muresan

O nouă platformă de staţionare aeronave la Aeroportul Internațional Cluj

Stefana Muresan

Clase cu profil aeronautic la Brașov, proiect susținut de Airbus Helicopters, Transylvania Aerospace Cluster și Ambasada Franței

Stefana Muresan

Aradul va fi gazda expoziției GastroPan 2019

Ligia Voro

Afacerile americanilor de la CGS în România sunt în creștere: „Am adus în portofoliul companiei proiecte complexe”

Papuc Irina

CFR Infrastructură a deschis zeci de șantiere în Regionala Cluj

Nora Dumitrescu

Grupul ARCON preluat de Hirsch Porozell

Transilvania Business

Muzeul Vieții Transilvănene din Castelul Kálnoky își deschide porțile

Ligia Voro

OUG 114 nu a redus factura la gaze, potrivit FPPG

Ligia Voro

The sum of all fears, variant 2018: when CEOs’ lack of digital culture opens all gates to hackers.

redactia

Timișoara: Contractul de salubrizare stradală, de peste 18 milioane de euro, câștigat de Brantner Servicii Ecologice

redactia

Schimbare la vârful Consulatului general al Germaniei la Timișoara

Stefana Muresan

Comunitatea italo-română, cât o țară europeană

Stefana Muresan

Se modifică tarifele şi sistemul de taxare al colectării deşeurilor din Timiş

Robert Bloancă

Leave a Comment