Antreprenori Auto Lideri si afaceri POZITIV TB Satu Mare Satu-Mare Transport Turism Ultimele stiri

Mihai Huzău, Director Executiv Olimpia Travel Group: Guvernul ar trebui să se îngrijească, în primul rând, de companiile cu perspectivă de creștere, adică singurele care pot pune în mișcare economia în următoarea perioadă.

   Înființată în 2003 de Olimpia Huzău, Olimpia Travel a pornit la drum cu un singur microbuz și cu deviza: ieftin, rapid, comod și sigur. Pe atunci Mihai Huzău pășea pentru prima oară pe treptele Colegiului național Mihai Eminescu din Satu Mare. După ce și-a completat CV-ul cu licență și masterat în management (Universitatea Babeș Bolyai Cluj) și licență în drept s-a alăturat proiectului mamei sale din 2012. Astăzi Olimpia Travel deține o flotă de microbuze, autocare și autobuze și și-a diversificat activitatea. Pe lângă transportul intern și internațional de persoane și colete s-au extins în domeniile reparații auto, asigurări și agenție de turism

Puteți estima acum ce impact economic va avea criza Covid-19 în România și la nivel global?

   Totul depinde de momentul în care va lua sfârșit Pandemia. Dacă va fi gata într-un timp scurt, va urma o perioadă de recul, nu foarte lungă și vom putea reveni încet la normal. Însă dacă se va prelungi această situație de criză, „paguba” va fi direct proporțională cu perioada Pandemiei.

 Ce rol ar trebui să aibă Guvernul și ce măsuri concrete ar trebui luate de autorități pentru a sprijini companiile și mediul de afaceri din România?

   În acest moment, impresia este că statul sprijină mediul de afaceri într-un mod uniform, adică indiferent dacă există sau nu potențial de revenire. Sunt de părere, însă, că ar trebui ca cei cu potențial vădit de creștere să fie prioritizați într-un mod sau altul. În același timp, ar merita susținerea imediată a celor dispuși să reangajeze oamenii trimiși în șomaj tehnic din cauza Pandemiei, dar în mod special, a celor ce fac angajări suplimentare. O soluție pentru angajatori ar fi scutirea de la plata contribuțiilor salariale, pe o perioadă de minim 6 luni pentru fiecare persoană angajată suplimentar. 
   Guvernul ar trebui să se îngrijească, în primul rând, de companiile cu perspectivă de creștere, adică singurele care pot pune în mișcare economia în următoarea perioadă. Nu cred că e o idee bună să continuăm să pompăm bani în afacerile care nu mai au capacitate să repornească. Ar fi doar o cârpeală care ar prelungi agonia acestora pe termen scurt.
   În ceea ce privește transportul de persoane, sunt de părere că o soluție ar fi scutirea la plata impozitului pe mașinile și clădirile comerciale până când ne vom relua activitatea; iar în momentul în care începem să activăm, ar fi un ajutor dacă, pe o perioadă de 6-12 luni s-ar aplica o scutire de la plata contribuțiilor la bugetul statului, aferente salariilor plătite șoferilor și personalului auxiliar.
Ce sfaturi le puteți da antreprenorilor din România?
   Aș sfătui firmele autohtone să colaboreze între ele, să renunțe la importuri și să încerce să cumpere produse și servicii de la furnizori din România. Aș recomanda celor care pot, să își transfere o parte din business în mediul online: comunicare online cu clienți sau parteneri, identificarea de softuri și apelarea la soluții tehnologice pentru digitalizarea unor proceduri și, în mod special, în a pune accent pe marketing online.
   Poate că cea mai importantă lecție pe care ar trebui să o învățăm de la această perioadă de criză este să acționăm prudent de acum încolo și să ne creem rezerve în cazul în care se va repeta această situație.
Cum va recepționa transportul și turismul din România efectele acestei crize și ce particularități există în acest sector?
Turismul și Transportul sunt două dintre cele mai afectate sectoare economice în această perioadă. În ceea ce îi privește pe turiști, ne așteptăm ca aceștia să manifeste o prudență si atentie ridicată în alegerea ofertelor și a destinațiilor. Pe de altă parte, unitățile de turism vor trebui să își impună reguli noi de funcționare, servicii și abordări noi pentru a putea oferi siguranța și confortul după o astfel de perioadă.
   În ceea ce privește transportul de persoane, la fel ca și în cazul transportului aerian, va fi destul de complicat a se impuna reguli de distanțare fizică, de genul ocupării parțiale a locurilor disponibile, deoarece ar produce pierderi care nu pot fi suportate decât prin majorarea tarifelor. Este cert faptul că vom pune accent pe măsurile de protecție și vom apela la conștiința călătorilor pentru a crea o ambianță cât mai relaxantă, confortabilă și sigură pe durata călătoriei.
Putem contura deja imaginea relațiilor de afaceri din perioada post-criză?
   Așa cum am menționat anterior, trebuie să punem accent pe prevenție, calculând mereu riscurile și urmârind cu atenție etapele care urmează.  Va trebui să ne calculăm cu mai multă grijă următoarele miscări, adică cu cine facem business și în ce mod.
   Datorită acestei crize, furnizorii vor trebui să fie mult mai atenți cu privire la cum își vor stabili termenul de plată. Creditele comerciale nu vor mai reprezenta cea mai fericită opțiune, din moment ce toată lumea va prefera să fie precaută.
   Și, bineînțeles, tind să cred că accentul va fi pus tot mai mult pe digitalizare, acolo unde acest lucru este permis.

Related posts

Un copil din Tulcea a primit o inimă nouă în urma unui transplant efectuat la Târgu Mureș

redactia

ABSL digital forum 2020

Ionut Oprea

Bucharest – skyline transformation 2025: Romania and Bucharest in the top relocation options for global companies

Ionut Oprea

Campionii Coman. Tatăl și fiul.

Ligia Voro

E.ON și Samus TEC Dej, parteneri într-un proiect de producere a energiei fotovoltaice 

Ligia Voro

Continuă investiţiile pentru crearea unei centuri alternative de ocolire a Timşoarei

Robert Bloancă

Investiţii de aproape 15 milioane de lei pentru amenajarea infrastructurii din Sânmartin

Stefana Muresan

UBB, proiecte in valoare de 3 milioane de lei pentru prevenirea abandonului scolar

Stefana Muresan

Top 3 judeţe unde se vând cele mai multe terenuri agricole

Stefana Muresan

Jumătate de milion de lei pentru recensământul circulației rutiere pe drumurile din județul Brașov

Ion Surdu

Județul Sibiu își prezintă atuurile turistice în Israel

redactia

Consiliul Aeroporturilor: “Semne de revigorare a pieței, din trimestrul III”

Nora Dumitrescu

FOTO-VIDEO: PORR și provocările de pe șantierul Autostrăzii 10 – Decea-Turda

redactia

Palatul Ullmann, unul dintre cele mai frumoase palate din Oradea, intră în reabilitare, investiție de peste 7 mil. lei

redactia

[Enjoy Transylvania!] Visit Târgu Mureș – the eclectic cultural city

Transilvania Business

Plățile cu cardurile emise de băncile românești și valoarea tranzacțiilor s-au dublat în ultimii 4 ani

Papuc Irina

Fabrica Ardudana a intrat în Clusterul Mobilier Transilvan

Nora Dumitrescu

Roboții colaborativi, demonstraţii practice la Oradea

Traian Dan

[Enjoy Transylvania!] Arad, the city of Vienna style palaces

Transilvania Business

Fabrica de încălțăminte Clujana a depășit faza insolvenței

Nora Dumitrescu

Borsec şi Suceviţa, stațiuni turistice

Stefana Muresan

Transformări prin tehnologie: viitorii chiriași ai Equilibrium pot vizualiza virtual spații prin platforma Bright Spaces

Ionut Oprea

Preţul unei acţiuni Transgaz a crescut cu 50% peste cel de la listare, cu dividendele, randamentul depășește 140%

Stefana Muresan

Grupul Continental, de câștigat de pe urma alianţei dintre PSA Peugeot Citroen şi Opel

Stefana Muresan

Leave a Comment