Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Mihai Huzău, Director Executiv Olimpia Travel Group: Guvernul ar trebui să se îngrijească, în primul rând, de companiile cu perspectivă de creștere, adică singurele care pot pune în mișcare economia în următoarea perioadă.

   Înființată în 2003 de Olimpia Huzău, Olimpia Travel a pornit la drum cu un singur microbuz și cu deviza: ieftin, rapid, comod și sigur. Pe atunci Mihai Huzău pășea pentru prima oară pe treptele Colegiului național Mihai Eminescu din Satu Mare. După ce și-a completat CV-ul cu licență și masterat în management (Universitatea Babeș Bolyai Cluj) și licență în drept s-a alăturat proiectului mamei sale din 2012. Astăzi Olimpia Travel deține o flotă de microbuze, autocare și autobuze și și-a diversificat activitatea. Pe lângă transportul intern și internațional de persoane și colete s-au extins în domeniile reparații auto, asigurări și agenție de turism

Puteți estima acum ce impact economic va avea criza Covid-19 în România și la nivel global?

   Totul depinde de momentul în care va lua sfârșit Pandemia. Dacă va fi gata într-un timp scurt, va urma o perioadă de recul, nu foarte lungă și vom putea reveni încet la normal. Însă dacă se va prelungi această situație de criză, „paguba” va fi direct proporțională cu perioada Pandemiei.

 Ce rol ar trebui să aibă Guvernul și ce măsuri concrete ar trebui luate de autorități pentru a sprijini companiile și mediul de afaceri din România?

   În acest moment, impresia este că statul sprijină mediul de afaceri într-un mod uniform, adică indiferent dacă există sau nu potențial de revenire. Sunt de părere, însă, că ar trebui ca cei cu potențial vădit de creștere să fie prioritizați într-un mod sau altul. În același timp, ar merita susținerea imediată a celor dispuși să reangajeze oamenii trimiși în șomaj tehnic din cauza Pandemiei, dar în mod special, a celor ce fac angajări suplimentare. O soluție pentru angajatori ar fi scutirea de la plata contribuțiilor salariale, pe o perioadă de minim 6 luni pentru fiecare persoană angajată suplimentar. 
   Guvernul ar trebui să se îngrijească, în primul rând, de companiile cu perspectivă de creștere, adică singurele care pot pune în mișcare economia în următoarea perioadă. Nu cred că e o idee bună să continuăm să pompăm bani în afacerile care nu mai au capacitate să repornească. Ar fi doar o cârpeală care ar prelungi agonia acestora pe termen scurt.
   În ceea ce privește transportul de persoane, sunt de părere că o soluție ar fi scutirea la plata impozitului pe mașinile și clădirile comerciale până când ne vom relua activitatea; iar în momentul în care începem să activăm, ar fi un ajutor dacă, pe o perioadă de 6-12 luni s-ar aplica o scutire de la plata contribuțiilor la bugetul statului, aferente salariilor plătite șoferilor și personalului auxiliar.
Ce sfaturi le puteți da antreprenorilor din România?
   Aș sfătui firmele autohtone să colaboreze între ele, să renunțe la importuri și să încerce să cumpere produse și servicii de la furnizori din România. Aș recomanda celor care pot, să își transfere o parte din business în mediul online: comunicare online cu clienți sau parteneri, identificarea de softuri și apelarea la soluții tehnologice pentru digitalizarea unor proceduri și, în mod special, în a pune accent pe marketing online.
   Poate că cea mai importantă lecție pe care ar trebui să o învățăm de la această perioadă de criză este să acționăm prudent de acum încolo și să ne creem rezerve în cazul în care se va repeta această situație.
Cum va recepționa transportul și turismul din România efectele acestei crize și ce particularități există în acest sector?
Turismul și Transportul sunt două dintre cele mai afectate sectoare economice în această perioadă. În ceea ce îi privește pe turiști, ne așteptăm ca aceștia să manifeste o prudență si atentie ridicată în alegerea ofertelor și a destinațiilor. Pe de altă parte, unitățile de turism vor trebui să își impună reguli noi de funcționare, servicii și abordări noi pentru a putea oferi siguranța și confortul după o astfel de perioadă.
   În ceea ce privește transportul de persoane, la fel ca și în cazul transportului aerian, va fi destul de complicat a se impuna reguli de distanțare fizică, de genul ocupării parțiale a locurilor disponibile, deoarece ar produce pierderi care nu pot fi suportate decât prin majorarea tarifelor. Este cert faptul că vom pune accent pe măsurile de protecție și vom apela la conștiința călătorilor pentru a crea o ambianță cât mai relaxantă, confortabilă și sigură pe durata călătoriei.
Putem contura deja imaginea relațiilor de afaceri din perioada post-criză?
   Așa cum am menționat anterior, trebuie să punem accent pe prevenție, calculând mereu riscurile și urmârind cu atenție etapele care urmează.  Va trebui să ne calculăm cu mai multă grijă următoarele miscări, adică cu cine facem business și în ce mod.
   Datorită acestei crize, furnizorii vor trebui să fie mult mai atenți cu privire la cum își vor stabili termenul de plată. Creditele comerciale nu vor mai reprezenta cea mai fericită opțiune, din moment ce toată lumea va prefera să fie precaută.
   Și, bineînțeles, tind să cred că accentul va fi pus tot mai mult pe digitalizare, acolo unde acest lucru este permis.
Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Aproape 400 de kilometri din proiectul Via Transilvanica pot fi parcurși. Un nou traseu de 100 km este amenajat în județul Mureș

Articolul următor

250 de arbori au fost plantați în Oradea, în cadrul unei acțiuni de voluntariat

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share