Alba Fashion Slider Ultimele stiri

Verlinne: Haine naturale, harmless, încântătoare și produse la noi în România – povestea brandului care promovează moda curată și sustenabilă

Andreea Trandafir a pornit să costruiască un brand de haine din materii absolut naturale și sustenabile, într-o perioadă în care este promovat agresiv fast-fashion-ul și ideea că e „cool” să cumperi haine ieftine pe care să le arunci mâine, dacă te plictisești de ele. Și spune că nu regretă nicio clipă, din contra. Femeile din România adoră țesăturile Verlinne pe pielea lor, adoră simplitatea liniilor și libertatea pe care hainele Verlinne le-o oferă. Astfel, brandul este iubit nu doar în România, dar și în afara ei. Venită din economie și banking, Andreea Trandafir a optat pentru haine care nu se demodează, pentru că nu sunt făcute după strigătul modei, ci după cel al invidualității și unicității, care nu se demodează și nu are „termen de prescripție”.

Povestiți-ne despre Dvs: unde ați crescut, ce pasiuni ați avut? Cum și când a apărut ideea de a crea un brand de haine în România? Este un vis de copil sau o abordare practică a unei femei care a înțeles că naturalețea de pe raft (și direct și metaforic) este o raritate?

Am crescut în Ardeal, în Târgu Mureș și la Alba Iulia. Din copilărie mi-a plăcut natura, pădurile în special și am avut o atracție pentru lucrurile vechi. Adoram să „cotrobăi” prin casele bunicilor și ale mătușilor ca să descopăr obiecte vestimentare și accesorii vechi care pentru mine reprezentau mici comori.

Am absolvit Academia de Studii Economice din București. Am urmat și cursurile unei facultăți de drept și am lucrat cu entuziasm în sistemul bancar mai mulți ani. După concediul de maternitate, mi-am îndreptat atenția însă înspre un alt domeniu.Punctul de pornire al brandului a fost convingerea că piesele vestimentare ar trebui să poată fi purtate mult mai mult decât un sezon. Hainele realizate din materiale naturale sunt o optiune in contextul acesta pentru că, ingrijite corespunzator, sunt rezistente si pentru că ne fac să ne simțim bine nu doar azi, ci și mâine și peste un an, doi. Odata ce începi să pui în garderobă piese din in, din mătase, din cânepă în alegerile ulterioare cu siguranță vei ține cont de felul în care aceste haine se simt pe piele.

Ce v-a motivat că creați un brand de slow-fashion, într-o eră de „fast-fashion”, când este promovat consumul și când suntem convinși de marile branduri că hainele pot avea o viață de o singură zi și chiar e foarte bine așa?

În primul rând mă motivează reacția clientelor. De la primele produse expediate am primit mesaje încurajatoare din care se desprindea ideea că hainele pe care le realizăm dau o stare de bine clientelor. Odată, datorită materialelor, dar și pentru sentimentul că aceste haine au o poveste ușor de integrat în viața lor, sunt lucrate aici, la noi, de către o echipă pe care ele o pot cunoaște. Apoi, motivatia stă și în faptul că noi considerăm că ceea ce facem se poate încadra în termenul de „modă sustenabilă”. Apar foarte multe provocări în acest segment al modei și mereu trebuie să fii atent ca să nu te abați de la ceea ce înseamnă sustenabil.

Foto: verlinne.com

Cum a fost începutul? Cu ce echipă și resurse ați pornit în lumea fashion și a antreprenoriatului?

Investiția de început a fost de aproximativ 25.000 de euro. O mare parte din producție este externalizată. Colaborăm cu mici ateliere, afaceri de familie, care reprezintă „echipa” noastră. Am dorit de la început să avem o contribuție în păstrarea unor meșteșuguri tradiționale. Avem țesături realizate manual, la războiul de țesut, am avut printre produse accesorii realizate prin împâslirea lânii, folosim adesea lâna românească și tricotăm unele produse manual.

Cea mai mare parte a țesăturilor pe care le folosim o importăm. Există în România câțiva producători de țesături cu care avem în plan să colaborăm pentru colecțiile viitoare. Folosim lână de import, dar și românească, pentru că există o categorie de clienți care o apreciază, deși este mai aspră.

Până acum am inclus în colecțiile noastre produse din în, cu care am început, din lână, din mătase și bumbac organic și din cânepă.

Cum „apare pe lume” o haină Verlinne?

O rochie de in, de exemplu, începe cu alegerea țesăturii. Decidem nuanțele pe care le vom folosi atunci când pregătim produsele pentru sezonul următor, apoi mai introducem unele culori în ediție specială în funcție de cerințele clientelor, de feedback-ul lor. Rochiile sunt croite și cusute în atelierele de producție, fiecare în parte, acordându-se o mare atenție calității manoperei. Ne străduim să folosim cât mai puține ambalaje, pentru că povestea brandului nostru este și despre sustenabilitate. Moda sustenabilă înseamnă țesături naturale, prietenoase cu mediul, care se pot obține cu resurse mai puține, respectarea unor criterii de etică în acest domeniu al muncii, realizarea de produse care au un ciclu de viață mai lung, dar și ambalaje mai puține și din materiale reciclabile.

Foto: verlinne.com

E complicat să găsiți oameni pregătiți/să-i mențineți? Am tot scris că această problemă persistă de la fabrici mari, la ateliere mici, individuale. Care este experiența Dvs?

Cum spuneam anterior, cred cu tărie că în „ echipa” Verlinne putem include și atelierele cu care colaborăm. Acestea întâmpină problema lispei forței de muncă, dar cu o abordare corectă privind salarizarea și condițiile de muncă au reușit până acum să își mențină oamenii.

Cum este să construiești un brand pe materii exclusiv naturale, prietenoase cu mediul și cu pielea?

Construcția unui brand poate fi complicată. Noi am ales să fim deschiși în ceea ce comunicăm. Materialele naturale au deja clienții lor, iar noi le-am oferit acestora produse cu un design axat în special pe confort, lucrate cu mare atenție la detalii, dar și o relație deschisă și prietenoasă.

Cine este femeia care poartă Verlinne? Cum o definiți? Cât de posibilă este o afacere în România care promovează valorile Verlinne – durabilitate, naturalețe, harmless, sinceritate?

Nu putem încadra clientele într-o categorie sau alta. Sunt femei care lucrează în domenii foarte variate. Avem cliente foarte tinere și avem și cliente cu vârsta de peste 60 de ani. Cred că ceea ce ar putea fi un punct comun al celor care aleg să cumpere produsele noastre este un anumit stil de viață și faptul că își construiesc cu intenție și prin alegeri atente garderoba.

Foto: verlinne.com

Sustenabilitatea începe să devină o idee importantă pentru din ce în ce mai multe femei. Verlinne promoveaza durabilitatea, materialele de calitate și respectul față de natură încă de la primele produse și cred că păstrarea acestor valori susține brandul și așa am reușit, pe parcursul timpului, să ne fidelizăm clientela.

Vindeți în afara României?

Da, dar ne dorim să creștem volumul acestor vânzări. Am avut comenzi din multe țări, avem chiar cliente care revin la noi.

Când a început afacerea să devină sustenabilă? Ce cifră de afaceri înregistrați?

Cifra de afaceri pentru 2019 este in jur de 600.000 de lei.

Unde pot cumpărătorii găsi produsele Verlinne?

Produsele Verlinne se găsesc în magazinul nostru online verlinne.com.

Cum vedeți brandul Verlinne în următorii ani? Cum ați vrea să creșteți? E scopuri v-ați setat?

Este important ca noi să putem promova aceleași valori care ne-au determinat să începem. Brandul Verlinne va avea mereu la bază dorința noastră de a crea piese vestimentare realizate din materiale naturale care să aducă bucurie mai mult decât un sezon. Ne dorim să creștem vânzările online, vânzările în afara țării și să ne dezvoltăm un sistem de a fi prezenți și a vinde și offline.

Related posts

Apulum Alba Iulia – de la cadouri pentru Castro, Gaddafi și Kim Ir Sen, la afaceri de zeci de milioane de euro pe piața liberă

redactia

Peste 150 milioane de euro, fonduri europene, pentru domeniul infrastructurii de gestionare a apei din România

Stefana Muresan

Curse zilnice Wizz Air spre Budapesta de la Târgu Mureș

Ligia Voro

CITR, administrator judiciar Clujana: brandul poate depăși momentul de cumpănă

Stefana Muresan

Zece tablete donate de Federația Patronilor Bihor copiilor defavorizați

Traian Dan

Michelin oprește producția la Zalău. 3.000 de angajați afectați

Nora Dumitrescu

C-Voucher, schemă de finanțare pentru economia circulară dedicată IMM-urilor

Ligia Voro

Sibiul va transforma o fost groapă de gunoi într-o zonă verde de mari dimensiuni

Papuc Irina

Transportul metropolitan din Brașov se extinde în alte patru localități

Papuc Irina

După 10 ani ca CEO al P3, Ian Worboys se implică în proiecte antreprenoriale

Ionut Oprea

Conferința Digital Days 2019, Oradea 25 – 26 octombrie

Traian Dan

Bihorul, în topul clasamentelor turistice în perioada 01.01 – 30.09.2020

Traian Dan

Banca Transilvania va susține cinci liceeni antreprenori

Nora Dumitrescu

Digitalizare prin Plantare, proiect pentru dotarea cu tablete a copiilor săraci

Traian Dan

Pita de Sântimbru, vinul de Jidvei și dulcețurile din Apuseni, atracții la un târg de turism din China

Stefana Muresan

Angajații companiilor E.ON donează pentru dotarea spitalelor

Ligia Voro

Transportul aerian de pasageri, creștere cu 7,5% în S1

Stefana Muresan

Ferma Recea Cristur: “Suntem refuzați de supermarketuri”

Nora Dumitrescu

Vintest revine la București: „Iubesc vinul românesc – vin de Crăciun”

Ionut Oprea

Donație semnificativă de echipamente medicale din Luxemburg pentru Spitalul Județean de Urgență Sibiu

Papuc Irina

Gala ANIS 2020: Câștigătorii premiilor industriei IT   

Ligia Voro

Consiliul Județean Cluj a achiziționat o euronavă fără pilot

Nora Dumitrescu

Asfalt nou în zona turistică a Clujului

Nora Dumitrescu

Micii producători bihoreni și-au mutat afacerile pe internet

Traian Dan

Leave a Comment