Analize Ultimele stiri

Studiu Universitatea Babeș-Bolyai: “Vârful crizei pare să fie depășit deja”

Specialiștii Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA) Cluj au monitorizat principalele efecte asupra economiei românești după primele 100 de zile de la primul caz de infectare cu coronavirus în țară.

Proiectul de cercetare cu tema “COVID-19: Romanian Economic Impact Monitor” relevă că impactul pandemiei asupra economiei românești a fost resimțit pe deplin începând din a doua jumătate din martie, când ritmul anual de creștere a economiei a încetinit semnificativ, de la 4,3% în trimestrul IV din 2019 la 2,4% în trimestrul I din 2020.

Estimările bazate pe datele statistice publicate cu o frecvență lunară sugerează că economia românească a înregistrat o performanță deosebit de puternică în primele două luni ale acestui an, însă câștigurile cumulate au fost anulate în martie din cauza izbucnirii pandemiei.

Pentru trimestrul II, analizele FSEGA la nivel sectorial indică o scădere a produsului intern brut (PIB) cu 14,6% față de primul trimestru al anului, acesta fiind cel mai puternic declin din ultimele decenii.

„Vârful crizei pare să fie depășit deja ca urmare a relaxării treptate a restricțiilor anunțate de către autorități începând din luna mai. După recordurile negative din aprilie, indicii de încredere economică ai antreprenorilor din România au înregistrat ușoare creșteri în mai, iar indicii de mobilitate au arătat semne pozitive în ultima perioadă”, precizează realizatorii studiului.

După 100 de zile de pandemie 1 milion de angajați (15% din totalul forței de muncă) și-au pierdut temporar sau definitiv locul de muncă, iar 3,02 miliarde de lei (1,5% din PIB) au fost cheltuiți de guvern pentru măsuri care ajută companiile și angajații.

În același timp, studiul arată că, după scăderi de până la 20% în câteva săptămâni, principalii indicatori financiari au manifestat o revenire graduală susținută.

Comparând datele din această perioadă cu cele din perioada similară a crizei din 2008-2009, specialiștii apreciază că, deși tensiunile financiare și reacțiile piețelor au fost similare în perioada următoare izbucnirii crizei, revenirea în situația actuală pare a fi mai rapidă și mai constantă.

În primele 100 de zile de pandemie, cele mai mari 50 de companii din România (după cifra de afaceri) au implementat diverse măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19. Pe lângă măsurile de prevenție și de informare, realizatorii studiului au remarcat solidaritatea socială a firmelor.

Related posts

BCR a lansat Școala de Business, un program de educație pentru antreprenori

Traian Dan

Parcul logistic Arieș, cumpărat de proprietarii afacerii Ford Trucks din România

Nora Dumitrescu

Companie a grupului Peppermint, Ertex International, o firmă de top în domeniul textil european

Stefana Muresan

PMG Sinter, investiție de 10 milioane de euro în Brașov

Stefana Muresan

CNAIR a scos la licitaţie proiectarea şi execuţia Variantei de Ocolire a municipiului Mediaş, proiect de peste 125 de milioane de lei

redactia

Oradea, Brașov și Cluj-Napoca, cele mai bune servicii de transport

Stefana Muresan

Americanii de la Cognizant instruiesc în IT tinerii din Baia Mare

Nora Dumitrescu

Studiu Continental România și Academia Titi Aur: șoferii admit că încalcă regulile de circulație intenționat

Ligia Voro

Mihai Daraban, președinte al CCIR pentru un mandat de cinci ani

Stefana Muresan

Campania „Salvaţi istoria naţională, salvaţi Casa lui Iuliu Maniu!” la finalul anului 2018

redactia

Top managementul Draxlmaier s-a întâlnit cu ambasadorul Germaniei

Nora Dumitrescu

Fibră optică pe tronsonul CFR Deda – Reghin – Târgu-Mureş

Stefana Muresan

Alro livrează către Boeing şi Airbus, în urma investițiilor în dezvoltare și cercetare din fonduri europene

redactia

E publică lista celor 10.000 de beneficiari finanțați prin Start-up Nation  

Ligia Voro

BRAT: Directiva privind drepturile de autor în piața unică digitală, aprobată de Consiliul UE

Stefana Muresan

Start-Up Nation – sesiune suplimentară; circa 9.000 de planuri de afaceri, depuse

Stefana Muresan

[Enjoy Transylvania!] The Story of Wine (5) The Boieru de la Ciumbrud vineyard

Transilvania Business

Electric Castle își va mări suprafața de festival cu 30% anul viitor

Nora Dumitrescu

C-Voucher, schemă de finanțare pentru economia circulară dedicată IMM-urilor

Ligia Voro

Gică Popescu, promotor al Maramureșului. Județul, inclus în pachetul de promovare turistică la Euro 2020

redactia

Concursul Național de Inovație Tehnică și IT DaVinci, în Regiunea Transilvania

Ligia Voro

ASA Cons și-a modernizat fabrica de prefabricate din Turda

Nora Dumitrescu

Crosspoint Real Estate forms co-operation partnership with Savills in Romania

Ionut Oprea

Marele Premiu al Festivalului “Strugurele de Aur”, câștigat de un solist instrumentist  

Ligia Voro

Leave a Comment