Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Standard8: 10 ani de PR și marketing la Sibiu

VIITORUL INDUSTRIEI PUBLICITĂȚII, CREATIVITĂȚII ȘI COMUNICĂRII ÎN ROMÂNIA

Transilvania Business a provocat publicitarii, comunicatorii și creativii locali la o discuție despre viitorul domeniului în care ei își desfășoară activitatea. Am fost curioși să vedem cum se transformă industria, care este nevoia de inovație în domeniul publicității, marketingului și comunicării, cum se mai promovează un brand astăzi, cât de realiste sunt așteptările clienților, cum se monetizează online-ul, care este viitorul publicității, marketingului și comunicării prin mijloacele tradiționale, mass-media tradiționale – televiziune, radio, print, în special, și outdoor-ul clasic.


Timp de 10 ani, o mână de oameni informează, construiesc branduri și aduc companiile din Sibiu mai aproape de clienții lor prin forța cuvântului. Cu siguranță mai puțini știu că agenția de publicitate Standard8 și ziarul online Turnul Sfatului au aceeași piatră de temelie. Una are rolul de a informa, iar cealaltă de a identifica finanțarea necesară, pentru ca o redacție adevărată să poată funcționa independent. Cele două roluri se împletesc într-o simbioză perfectă, iar rezultatul este o creștere a cifrei de afaceri constantă și planuri mari de viitor.

Călin Bucur (foto), fondator al ziarului Turnul Sfatului și al agenției de publicitate Standard8, povestește că pentru început a fondat publicația Turnul Sfatului, acum 11 ani. În 2017 echipa a luat decizia să renunțe la varianta print, concentrându-și ulterior investițiile doar în conținutul online. Agenția de marketing și publicitate a fost fondată în anul 2010, cu doar doi oameni, care aveau să descopere „pe pielea lor” provocările din industria marketingului. Acum, agenția de marketing înregistrează o cifră de afaceri de 2,2 milioane de lei, cu o creștere constantă din 2012.

„În prezent, împreună cu colaboratorii noștri, formăm o echipă de 14 persoane. Noi spunem că suntem o echipă de oameni frumoși, care pun suflet în cuvinte și construiesc cu grijă imaginea clienților. Oferim o gamă largă de servicii printre care: marketing online, PR și creare de conținut, publicitate și producție publicitară, facem analize de piață, oferim consultanță și strategie pentru clienții noștri. În portofoliul nostru se numără atât start-up-uri, dar și branduri naționale și internaționale, din industrii precum: sănătate, construcții, industrie de mașini, finanțe, servicii sau domeniul turistic”, explică fondatorul Călin Bucur.

Clienții au început să vină, în căutare de spațiu virtual, vizibilitate, dar și a unui om îndrăgostit de cuvinte, care să știe cum să le transmită oamenilor o poveste memorabilă. Așadar, echipa realizează conținut la cererea clienților, fiind incluse fotografiile realizate de un fotograf profesionist. De-a lungul anilor, colaborează cu instituții publice, precum Consiliul Județean Sibiu, Primăria Sibiu, iar partenerii privați sunt cele mai mari companii din domeniul Automotive din România – Continental, Marquardt – dar și alte companii internaționale cunoscute, cum ar fi Siemens sau E.ON.

„Putem spune despre noi că am avut grijă la fiecare cărămidă pe care am pus-o fundației noastre, iar azi ne bucurăm de o imagine a unei construcții sănătoase. Suntem echilibrați, nu promitem lucruri pe care nu putem să le facem și cel mai mult ne place că nu ne-am pierdut entuziasmul și zâmbetul atunci când relaționăm cu clienții noștri”, consideră Călin Bucur.

Agenția dispune și de spațiu de publicitate outdoor și tot din 2010 oferă spațiu companiilor interesate de brand awareness. Este una dintre cele mai profitabile și stabile activități ale agenției, explică fondatorul Călin Bucur. „Partea de outdoor asigură un venit constant și reprezintă aproximativ 40 la sută din cifra totală de afaceri. Clienții mari sunt Marquardt, Compa, ThyssenKrupp”, continuă acesta. Investițiile germane, în special în domeniul Automotive, au influențat puternic dinamica de dezvoltare a Sibiului, iar alături de această industrie s-au dezvoltat corespunzător și cele conexe. Industria de media și marketing s-a bucurat de o creștere a cererii din partea clienților internaționali, iar industria muncii a creat premisele dezvoltării unei noi ramuri – cea de asigurare a unui spațiu virtual, unde angajații și angajatorii să se cunoască. Așa a apărut magnetcv.ro – un alt produs al Standard8.

MagnetCV este o platformă de joburi, destinată companiilor aflate în căutare de personal, cât și pentru persoanele aflate în căutarea unor noi oportunități de muncă. Această platformă fructifică experiența în comunicare, traficul și influența publică pe care o are deja www.turnulsfatului.ro pentru județul Sibiu, www.monitorulcj.ro pentru județul Cluj, respectiv www.zi-de-zi.ro pentru judetul Mureș. Această componentă asigură 20 la sută din cifra de afaceri, deși concurența este puternică, piața fiind împărțită de companii mari, specializate doar în recrutarea de personal, studii de piață și tendințe în piața muncii. Pe MagnetCV sunt în căutare de personal companii mari, precum Continental, Marquardt, McDonalds, Hilton, Guhring etc.

„Au trecut 10 ani de activitate pentru agenție și încă mă bucur de oportunitatea de a colabora și lucra cu oameni care au o viziune despre ce înseamnă să faci business. Sunt oameni care își doresc să crească, să se dezvolte și să formeze caractere. Am oportunitatea în fiecare zi să găsesc soluții, să dezvolt evenimente și să amplific valori ale comunității în care ne desfășurăm activitatea. Ne propunem ca în următorii ani să oferim soluții și tactici de marketing inovatoare, care să ajute clienții să își crească business-ul. Totodată ne dorim să nu pierdem pasiunea cu care livrăm rezultate, iar pentru asta vom investi mereu în echipă, în business și în relația cu clienții noștri”, conchide Călin Bucur.

(Articolul a fost publicat în ediția print a revistei Transilvania Business cu numărul 93 – martie/aprilie 2020)

Total
5
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

[Enjoy Transylvania!] „Our Via Transilvanica, as an Open Lesson”

Articolul următor

Cele mai bune vinuri din Transilvania și Banat, pe alese: Faza regională a concursului BASF România - „Povești cu vinuri românești”

Citește și:
Citeste mai mult

Podul din Turda peste Arieș, finalizat

Săptămâna viitoare va fi dat în folosință podul de peste râul Arieș din Turda, lucrare așteptată de locuitori.…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
5
Share