Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Gotic Media mizează pe reclama în mișcare

VIITORUL INDUSTRIEI PUBLICITĂȚII, CREATIVITĂȚII ȘI COMUNICĂRII ÎN ROMÂNIA

Transilvania Business a provocat publicitarii, comunicatorii și creativii locali la o discuție despre viitorul domeniului în care ei își desfășoară activitatea. Am fost curioși să vedem cum se transformă industria, care este nevoia de inovație în domeniul publicității, marketingului și comunicării, cum se mai promovează un brand astăzi, cât de realiste sunt așteptările clienților, cum se monetizează online-ul, care este viitorul publicității, marketingului și comunicării prin mijloacele tradiționale, mass-media tradiționale – televiziune, radio, print, în special, și outdoor-ul clasic.


Studiile arată că reclama în mișcare prinde cel mai bine la publicul țintă dintre reclamele outdoor. Pe acest principiu se bazează și Marinel Cionca, administratorul Gotic Media, cu o vechime în branșă de peste 22 de ani.

Acesta spune că nu i-a fost prea greu să treacă de la metodele clasice spre noile trenduri. „În ceea ce mă privește, mare lucru nu s-a schimbat. Seriozitatea m-a ajutat să mă adaptez”, a precizat Marinel Cionca.
Față de ani în urmă, administratorul Gotic Media, a observat că online-ul a „mușcat” o bucată bună din partea de outdoor. „Reclama pe online a luat avânt în ultimii ani. Online-ul a luat o parte bună și din presa scrisă, dar și din radio. Și ia în continuare. Online-ul reprezintă un procent mare dintr-un buget de reclamă”, a observat Marinel Cionca.

Online vs outdoor

Cele mai eficiente canale de publicitate sunt, potrivit specialistului în reclame, orientate spre dorințele clienților și spre publicul țintă. „Partea de outdoor, pe care suntem noi specializați, nu țintește atât de mult o creștere a vânzărilor cât, mai ales, o campanie de imagine. Partea de online se poate targeta și poți vedea rezultatele concrete. La outdoor nu poți avea un răspuns în timp real. Doar dacă faci niște studii de piață, să vezi care este impactul”, explică administratorul Gotic Media.

Despre așteptările clienților, Marinel Cionca, a observat că aceștia ar dori să le crească vânzările imediat după afișarea reclamelor. „Orice campanie are un timp de reacție la consumator, la publicul țintă. Nu are efect imediat. Eu sunt adeptul campaniilor pe termen lung. Nu cred că au efect campaniile pe sume foarte mari pe termen scurt. Campaniile pe termen lung sunt mai eficiente. Și clienții mei știu asta”, subliniază specialistul.

Vizavi de avantajele publicității online, administratorul Gotic Media, spune că acestea pot fi targetate mai ușor spre publicul țintă. „Totuși, există și aici dubii, în sensul că există pericolul ca reclamele să ajungă la clienți virtuali care nu au legătură cu reclama respectivă, neavând nevoie de produsul sau serviciul respectiv, dând pur și simplu click doar pentru contorizare. Persoane de pe alte continente sau țări îndepărtate. Părerea mea este că o campanie trebuie dirijată pe mai multe segmente: pe online, pe print, pe outdoor. După aceea, trebuie făcut un studiu pentru a vedea de unde îți vin răspunsurile. Și pe urmă te direcționezi pe canalul respectiv”, explică Marinel Cionca.

Campanii și campanii

„Campaniile publicitare sunt locale și naționale. La campaniile naționale mesajul este mai general. La campaniile locale, mesajele sunt mai țintite spre anumiți clienți. Unele campanii sunt lucrate în așa fel încât să-i facă pe oameni curioși. Spre exemplu, campania la calculatoarele BenQ a fost făcută într-un mod inedit, pentru a trezi interesul clienților. O lună a apărut pe panourile publicitare doar litera «B», ceea ce a trezit curiozitatea. Pe urmă, efectul a fost subliminal”, a exemplificat specialistul.

Marinel Cionca a vorbit și despre viitorul reclamelor pe print, pe radio, pe TV și outdoor. Părerea lui este că acestea se vor reduce, o parte din bugetele pe aceste segmente migrând spre online.

„La presa scrisă contează, în primul rând, tirajul și istoricul ziarului respectiv. Mai nou se fac reclame la pachet: presă scrisă, combinată cu online. Ziarele care vor să reziste, trebuie, neapărat să aibă și varianta online”, este de părere administratorul Gotic Media.

Reclame în mișcare

Gotic Media s-a specializat pe reclamele outdoor în mișcare, pe mijloacele de transport. „Costurile inițiale la o reclamă pe tramvai sau autobuz sunt un pic mai mari, nu cu mult, cu 25%. Sunt costurile de producție, de neutralizare. Costul de chirie este cam la fel ca pentru un panou. Dacă reclama este pe o perioadă mai lungă, devine cea mai ieftină reclamă. Plus că un mijloc de transport are o arie de acoperire foarte mare. În Oradea asta înseamnă cât cinci panouri publicitare. În orașele mari și mai mult. Nu în ultimul rând, aici ai un public țintă real, care circulă cu mijlocul de transport sau care vede mijlocul de transport, chiar dacă nu circulă cu el. Foarte mulți clienți optează pentru astfel de reclame”, a declarat Marinel Cionca.

Dintre marii clienți ai Gotic Media care și-au afișat reclamele pe mijloacele de transport amintim: Lotus Center, Momax, Novambient, Era Shopping Park, Brumă.

(Din ediția print a revistei Transilvania Business, numărul 93 – martie/aprilie 2020)

Total
14
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

S-a dat startul lucrărilor de reabilitare a DN76 între Vârfurile și Ștei

Articolul următor

Orașele românești au adus România în clubul țărilor dezvoltate

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
14
Share