Antreprenori Lideri si afaceri Ultimele stiri

Gotic Media mizează pe reclama în mișcare

VIITORUL INDUSTRIEI PUBLICITĂȚII, CREATIVITĂȚII ȘI COMUNICĂRII ÎN ROMÂNIA

Transilvania Business a provocat publicitarii, comunicatorii și creativii locali la o discuție despre viitorul domeniului în care ei își desfășoară activitatea. Am fost curioși să vedem cum se transformă industria, care este nevoia de inovație în domeniul publicității, marketingului și comunicării, cum se mai promovează un brand astăzi, cât de realiste sunt așteptările clienților, cum se monetizează online-ul, care este viitorul publicității, marketingului și comunicării prin mijloacele tradiționale, mass-media tradiționale – televiziune, radio, print, în special, și outdoor-ul clasic.


Studiile arată că reclama în mișcare prinde cel mai bine la publicul țintă dintre reclamele outdoor. Pe acest principiu se bazează și Marinel Cionca, administratorul Gotic Media, cu o vechime în branșă de peste 22 de ani.

Acesta spune că nu i-a fost prea greu să treacă de la metodele clasice spre noile trenduri. „În ceea ce mă privește, mare lucru nu s-a schimbat. Seriozitatea m-a ajutat să mă adaptez”, a precizat Marinel Cionca.
Față de ani în urmă, administratorul Gotic Media, a observat că online-ul a „mușcat” o bucată bună din partea de outdoor. „Reclama pe online a luat avânt în ultimii ani. Online-ul a luat o parte bună și din presa scrisă, dar și din radio. Și ia în continuare. Online-ul reprezintă un procent mare dintr-un buget de reclamă”, a observat Marinel Cionca.

Online vs outdoor

Cele mai eficiente canale de publicitate sunt, potrivit specialistului în reclame, orientate spre dorințele clienților și spre publicul țintă. „Partea de outdoor, pe care suntem noi specializați, nu țintește atât de mult o creștere a vânzărilor cât, mai ales, o campanie de imagine. Partea de online se poate targeta și poți vedea rezultatele concrete. La outdoor nu poți avea un răspuns în timp real. Doar dacă faci niște studii de piață, să vezi care este impactul”, explică administratorul Gotic Media.

Despre așteptările clienților, Marinel Cionca, a observat că aceștia ar dori să le crească vânzările imediat după afișarea reclamelor. „Orice campanie are un timp de reacție la consumator, la publicul țintă. Nu are efect imediat. Eu sunt adeptul campaniilor pe termen lung. Nu cred că au efect campaniile pe sume foarte mari pe termen scurt. Campaniile pe termen lung sunt mai eficiente. Și clienții mei știu asta”, subliniază specialistul.

Vizavi de avantajele publicității online, administratorul Gotic Media, spune că acestea pot fi targetate mai ușor spre publicul țintă. „Totuși, există și aici dubii, în sensul că există pericolul ca reclamele să ajungă la clienți virtuali care nu au legătură cu reclama respectivă, neavând nevoie de produsul sau serviciul respectiv, dând pur și simplu click doar pentru contorizare. Persoane de pe alte continente sau țări îndepărtate. Părerea mea este că o campanie trebuie dirijată pe mai multe segmente: pe online, pe print, pe outdoor. După aceea, trebuie făcut un studiu pentru a vedea de unde îți vin răspunsurile. Și pe urmă te direcționezi pe canalul respectiv”, explică Marinel Cionca.

Campanii și campanii

„Campaniile publicitare sunt locale și naționale. La campaniile naționale mesajul este mai general. La campaniile locale, mesajele sunt mai țintite spre anumiți clienți. Unele campanii sunt lucrate în așa fel încât să-i facă pe oameni curioși. Spre exemplu, campania la calculatoarele BenQ a fost făcută într-un mod inedit, pentru a trezi interesul clienților. O lună a apărut pe panourile publicitare doar litera «B», ceea ce a trezit curiozitatea. Pe urmă, efectul a fost subliminal”, a exemplificat specialistul.

Marinel Cionca a vorbit și despre viitorul reclamelor pe print, pe radio, pe TV și outdoor. Părerea lui este că acestea se vor reduce, o parte din bugetele pe aceste segmente migrând spre online.

„La presa scrisă contează, în primul rând, tirajul și istoricul ziarului respectiv. Mai nou se fac reclame la pachet: presă scrisă, combinată cu online. Ziarele care vor să reziste, trebuie, neapărat să aibă și varianta online”, este de părere administratorul Gotic Media.

Reclame în mișcare

Gotic Media s-a specializat pe reclamele outdoor în mișcare, pe mijloacele de transport. „Costurile inițiale la o reclamă pe tramvai sau autobuz sunt un pic mai mari, nu cu mult, cu 25%. Sunt costurile de producție, de neutralizare. Costul de chirie este cam la fel ca pentru un panou. Dacă reclama este pe o perioadă mai lungă, devine cea mai ieftină reclamă. Plus că un mijloc de transport are o arie de acoperire foarte mare. În Oradea asta înseamnă cât cinci panouri publicitare. În orașele mari și mai mult. Nu în ultimul rând, aici ai un public țintă real, care circulă cu mijlocul de transport sau care vede mijlocul de transport, chiar dacă nu circulă cu el. Foarte mulți clienți optează pentru astfel de reclame”, a declarat Marinel Cionca.

Dintre marii clienți ai Gotic Media care și-au afișat reclamele pe mijloacele de transport amintim: Lotus Center, Momax, Novambient, Era Shopping Park, Brumă.

(Din ediția print a revistei Transilvania Business, numărul 93 – martie/aprilie 2020)

Related posts

Pansab, povestea de succes a pâinii Sabău

Stefana Muresan

20% din suprafețele agricole din România vor fi cultivate în sistem ecologic în 2027

Traian Dan

Continental investeste in tehnologia laser in fabrica sa de productie a tevilor de aer conditionat din Timisoara

redactia

Județul Cluj oferă cele mai mari salarii din provincie în industria de Dezvoltare Software, cu peste 2500 de euro salariu mediu

Nicolae Pop

Finanțare de peste 400 mil. lei pentru varianta de ocolire Satu Mare

redactia

Cum va arăta fabrica elvețienilor de la ALU MENZIKEN

Stefana Muresan

George-Alexandru Ivan, director Achiziţii, Comercial şi Relaţii Internaţionale în cadrul CNAB: ”Creșterea performanței depinde de restructurarea organizațională și existența unui plan strategic de investiții”

Stefana Muresan

CA IMMO Romania: Together we can be stronger

Ionut Oprea

Holcim România și Junior Achievement au lansat proiectul pilot ABCdar Verde

Traian Dan

Excelența Sa Iacob Prada: „Munca mea în ambasadă este să reconstruiesc raporturile economice cu ţara respectivă”

Transilvania Business

AHK: protejați-vă forța de muncă!

Ligia Voro

The current circumstances confirmed that Rustler’s in-house specialists and know-how represent a powerful tool

Ionut Oprea

Austriecii de la Rondocarton, cu fabrică în Apahida, cifră de afaceri de aproximativ 93 mil. euro în 2018

redactia

MassMutual deschide un Centru Global de Servicii în Orhideea Towers, București

Papuc Irina

Un buget de peste 1,8 miliarde de lei pe anul 2020 pentru municipiul Oradea

Traian Dan

Grupul Bosch a trimis echipament medical la Cluj și Timișoara

Nora Dumitrescu

RIR Accesorii reprezintă cu succes Real Stampi în România

Transilvania Business

Cluj-Napoca investește zeci de milioane de euro în tramvaie și troleibuze noi

Stefana Muresan

Alte două palate din Oradea, dintre care o replică a unei clădiri din Veneţia, intră în reabilitare

redactia

Sibiul, promovat ca destinaţie turistică în noul clip al Ministerului Turismului

Stefana Muresan

Compania Jidvei a premiat câștigătorii Festivalului Național de Folclor „Strugurele de aur”

Ligia Voro

Autostrada Nordului, Satu Mare- Baia-Mare – Bistrița – Suceva: Se pregătește studiul de fezabilitate

redactia

Investițiile în educație – cheia pentru avansarea egalității de gen în agricultură

Ligia Voro

Zeci de medici au venit la Bistrița să profeseze la Spitalul Județan de Urgență datorită condițiilor de aici

redactia

Leave a Comment