Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Ovi D. Pop – povestea Duran’s Press

Duran’s Press este una dintre cele mai vechi și cunoscute agenții de publicitate din Oradea. Administratorul agenției este artistul fotograf Ovi D. Pop, unul dintre cei mai premiați fotografi la nivel internațional. Ovi D. Pop a realizat mai multe monografii ilustrate ale Județului Bihor și albume ale Oradiei.

Începuturi în publicitate

Ovi își aduce cu nostalgie aminte de începuturile lui în afaceri publicitare, în 1994, pe vremea studenției. „Fiind student și având nevoie de bani, mi s-a părut foarte ușor să dau din gură și să vând publicitate la diverse ziare locale. Bla-bla-ul meu, fiind jumătate român, jumătate ungur, a avut un succes destul de mare. Am reușit să prind destule contracte, în două – trei luni ajungând să am comision mai mare decât salariile profesorilor mei universitari”, povestește Ovi.

Afacerile mergând din ce în ce mai bine, și-a înființat o firmă, care a ajuns în scurt timp la 18 angajați. A urmat anul fatidic 2008, când economia duduia. A primit o ofertă de vânzare a firmei, de peste un milion de euro, din partea unui consorțiu din Austria, pe care a refuzat-o. „Cum eram cu capul în nori, văzând că firma merge, nici nu m-am gândit la vânzare. Nu luam în seamă semnele care anunțau criza”, a explicat Ovi D. Pop. În 2009 au urmat niște schimbări legislative care i-au adus pierderi de circa un miliard de lei vechi. A trebuit să dea oameni afară, mai bine zis să-i determine să plece, nemaifăcând față cheltuielilor. Au urmat vremuri grele, cu credite neplătite, cu sume neîncasate. A intrat în faliment. În trei ani s-a redresat achitând creditele.

L-a salvat fotografia

O invitație în China cu Asociația Artiștilor Fotografi din România, la un schimb de experiență, i-a schimbat complet percepția asupra fotografiei și viața. „După drumul din China, am început să trimit fotografiile la concursuri. Am început să văd altfel fotografia. În cinci ani de activitate am reușit să adun peste 600 de premii naționale și internaționale, în 54 de țări”, a precizat artistul fotograf. Ulterior a ajuns, datorită fotografiei, în foarte multe țări, ca jurat.

Ce se întâmplă în publicitate

Întrebat cum a făcut trecerea de la metodele clasice spre noile trenduri în publicitate, Ovi D. Pop spune că după ce și-a revenit în urma crizei din 2009 – 2011, a pus un accent mai mare pe partea de creație, pe inventivitate.

Cum este resimţită nevoia de inovaţii în comunicare şi branding?

Oradea fiind un oraș mai mic, nu prea sunt clienți cu pretenții prea mari. Aici prețul contează cel mai mult. Se acceptă mai greu inovațiile, pentru că vin cu un preț mai ridicat.

Care sunt cele mai eficiente canale de publicitate?

După părerea mea, cele mai eficiente și mai utilizate canale de reclamă, în ultima vreme, sunt: Facebook și Instagram. Acestea au cea mai mare influență asupra publicului. Apoi urmează reclamele de pe site-urile canalelor de știri, care s-au înmulțit foarte tare și care au o priză foarte mare la anumite categorii de persoane.

Care sunt aşteptările clienţilor din observațiile tale?

Marea majoritate a clienților mei ar dori calitate la un preț cât mai mic. Nu spun că nu mai sunt și excepții de la această regulă.

Cum ai putea defini clar şi convingător avantajele publicităţii online?

În primul rând, clientul nu mai are bătăi de cap cu multitudinea de pliante și fluturași. Companiile de reclamă nu mai au probleme cu împărțirea acestora, ceea ce ducea la un cost destul de ridicat și greu de controlat. Apoi, cred că publicitatea online poate fi mai bine targetată spre publicul căruia i se adresează.

Cum se pot tranforma view-urile în vânzare şi profit?

Până nu demult, view-urile erau egale, în mare masură, cu tirajul produselor de marketing printate. Și asta nu neapărat legat de cum ajungeau la publicul țintă. Cred că acum se reușește o targetare mai bună, cunoscând preferințele publicului țintă. Inevitabil, apare și profitul.

Ce se întâmplă cu printul, cu TV-ul, cu radio-ul şi outdoor-ul?

Fiind o societate full-service, dar care se bazează pe print, am resimțit scăderea cererilor pe aceste instrumente. Mai ales pe print. Am încercat să creăm produse proprii, ca să umplem golul lăsat. Trendul este acum pe TV, pe radio, pe online.

Mai are viaţă publicitatea pe print?

Cererile de reclame pe print sunt minimale. Doar pentru anumite categorii: imobiliare, angajări, inaugurări de obiective, dar într-o măsură mai mică. Tirajele s-au redus și ele de la tiraje de offset la print digital.

(Din ediția print a revistei Transilvania Business, numărul 93 – martie/aprilie 2020)

Total
28
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

P3: Radical and unexpected events test our adaptability

Articolul următor

Apar primele stații de încărcare a mașinilor electrice la Baia Mare

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
28
Share