Infrastructura Transport

Compania de infrastructură vrea să termine repede nodul Chețani

Nodul Chețani al Autostrăzii Transilvania (A3) se va finaliza în cel mult două luni, estimează conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

După șantierul de la Râșnov-Cristian, directorul adjunct al CNAIR, Ovidiu Marian Barbier, a vizitat nodul Chețani. “Este una din cele mai mari provocări din ultima vreme, iar noi estimăm ca în maximum două luni sa închidem nodul, încât descărcarea să fie făcută în condiții normale. E bine să sprijinim firmele care sunt într-un impas, iar la CNAIR, din fericire, există o echipă care dorește să deblocheze lucrările și să facă plățile în timp real”, a declarat Barbier.

Fără acest nod de care nu pot fi deschiși traficului în această vară cei 18 km de autostradă dintre Iernut și Chețani, la care lucrează italienii de la Astaldi și care sunt aproape gata.

Inițial nodul rutier trebuia realizat de o asociere condusă de românii de la Straco, care lucrează și la 16 km din A3, dintre Chețani și Târgu-Mureș. Slaba mobilizare a constructorului român a determinat CNAIR să îl construiască în regie proprie.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit multe modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Related posts

Compania de Apă Someș a introdus restricții la ghișee

Nora Dumitrescu

CNAIR: În anul 2020 dispunem de 3 miliarde de lei pentru obiectivele de investiții

Papuc Irina

Cluj: Trenuri cu 100 km/h, între Jucu şi Bonţida

Stefana Muresan

Autostrada Târgu-Mureș – Ungheni va costa 47 de milioane de euro

Nora Dumitrescu

Aeroportul International Iasi a primit Certificatul European de Aerodrom

Stefana Muresan

Parteneriat pentru centura Marghitei

Traian Dan

Tunelurile de pe autostrada Lugoj – Deva nu vor fi gata înainte de 2022

Robert Bloancă

O nouă companie low-cost deschide rute pe Aeroportul Iași: din iunie, Ernest Airlines operează zboruri directe spre Nordul Italiei, în Verona și Cuneo

Stefana Muresan

CNAIR: Trafic restricționat pe teritoriul Ungariei cu ocazia Paştelui catolic

Stefana Muresan

Premieră în România: Autobuze cu GPS în județul Bihor

Stefana Muresan

Noua companie aeriană, lansată de proprietarul Christian Tour, va efectua zboruri de pe Aeroportul Sibiu

Papuc Irina

Autostrada Sebeş-Turda: Exproprieri suplimentare de 447.000 lei

Stefana Muresan

Drumul Nordului – Maramureș, reabilitat cu fonduri europene; proiect în valoare de peste 51 mil. de euro

Stefana Muresan

FOTO: 30 milioane de euro pentru modernizarea sistemului de mobilitate urbană în Făgăraș

Ligia Voro

Oradea va construi o șosea nouă, semi-îngropată, ce va lega DN79 Oradea-Arad și Centura Oradea

redactia

Wizz Air renunţă la toate zborurile de la Timişoara, Craiova şi Sibiu, până pe 1 mai

Robert Bloancă

CNAIR semnează, la un an de zile de la stabilirea constructorului, contractul pentru supervizarea proiectului centurii sud a Timişoarei

Robert Bloancă

Iulius Mall introduce taxa de parcare la Cluj

Nora Dumitrescu

Un sector al Variantei de Ocolire a Municipiului Iași, scos la licitație

Ligia Voro

Aeroportul Baia Mare, pregătit pentru reluarea zborurilor

Stefana Muresan

Ryanair vrea să opereze curse low cost de pe aeroportul din Sibiu

Stefana Muresan

Călătorii gratuite cu trenul în UE. Nouă ofertă pentru DiscoverEU

Stefana Muresan

Ofertă CFR pentru călătorii nelimitate în 30 de țări europene

redactia

România, condamnată la plata a 48 de milioane de euro pentru lotul 2 din autostrada Lugoj – Deva. Ministrul Bode reacţionează

Robert Bloancă

Leave a Comment