Infrastructura Transport

Compania de infrastructură vrea să termine repede nodul Chețani

Nodul Chețani al Autostrăzii Transilvania (A3) se va finaliza în cel mult două luni, estimează conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

După șantierul de la Râșnov-Cristian, directorul adjunct al CNAIR, Ovidiu Marian Barbier, a vizitat nodul Chețani. “Este una din cele mai mari provocări din ultima vreme, iar noi estimăm ca în maximum două luni sa închidem nodul, încât descărcarea să fie făcută în condiții normale. E bine să sprijinim firmele care sunt într-un impas, iar la CNAIR, din fericire, există o echipă care dorește să deblocheze lucrările și să facă plățile în timp real”, a declarat Barbier.

Fără acest nod de care nu pot fi deschiși traficului în această vară cei 18 km de autostradă dintre Iernut și Chețani, la care lucrează italienii de la Astaldi și care sunt aproape gata.

Inițial nodul rutier trebuia realizat de o asociere condusă de românii de la Straco, care lucrează și la 16 km din A3, dintre Chețani și Târgu-Mureș. Slaba mobilizare a constructorului român a determinat CNAIR să îl construiască în regie proprie.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit multe modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Related posts

Cu Tarom, de la Timișoara spre Chișinău, Paris și Stuttgart

Stefana Muresan

Umbrărescu a început lucrările la prima autostradă din Moldova

Stefana Muresan

Autostrada Unirii: Reactualizare studiu de fezabilitate pentru tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ

Stefana Muresan

Tirrena Scavi, ritm ”satisfăcător” de lucru la podul peste Someş

Stefana Muresan

Varianta de ocolire Timișoara Sud, în licitație

Stefana Muresan

CFR: Licitatie pentru servicii de consultanta pentru reabilitarea tronsonului Brasov-Simeria; se va circula cu 160 km/h

Stefana Muresan

Proiect european de 25 mil. euro pentru modernizarea drumurilor din Satu Mare

Stefana Muresan

”Transalpina de Apuseni”: O asociere formată din constructori români și italieni, interesată de contractul de zeci de milioane de euro

redactia

Au început oficial demersurile pentru metrou la Cluj

redactia

Şase firme se bat pentru cei 700.000 de lei alocaţi de Ministerul Dezvoltării pentru studiul de fezabilitate al noului stadion din Timişoara

Robert Bloancă

Investiție de 17 milioane de euro finalizată cu brio de Repcon Oradea

Transilvania Business

Turcii construiesc lotul 1 din Autostrada de Centură București

Stefana Muresan

Modernizarea Traseului Regional Transilvania Nord continua cu „Drumul Bistritei”

Stefana Muresan

Primăria Oradea, nou contract de infrastructură – investiție de peste 18 mil. lei

redactia

Compania Naţională de Investiţii dă un milion de lei pentru întocmirea studiilor aferente noii săli polivalente a Timişoarei

Robert Bloancă

Peste 300 de vagoane de călători, modernizate în acest an

Stefana Muresan

Compania Autonom Rent a Car pune la dispoziţia ONG-urilor maşini gratuite

Traian Dan

CNAIR: 180 de kilometri de autostradă, dați în trafic până la sfârșitul anului

Stefana Muresan

Lotul 3 al Autostrăzii Sebeș – Turda, finalizat 100% de asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA

Stefana Muresan

Sălajul, pe locul unu în România în topul rablelor

Nora Dumitrescu

CNI a scos la licitație contractul pentru proiectarea și execuția Sălii Polivalente din Turda. Contract de peste 55 mil. lei

redactia

FOTO-VIDEO: Se lucrează la pasajul peste A3 și calea ferată, la nodul Iernut

Ligia Voro

Autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni poate fi eligibilă pentru cofinanţare din fonduri europene

redactia

Tronsonul de cale ferată Radna – Gurasada – Simeria, reabilitat printr-un contract de peste 9,5 miliarde de lei

Stefana Muresan

Leave a Comment