Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Peste 30 de retromobile, la Raliul „Drumul Vinului 2020” cu startul la Oradea

Două zile la dispoziția iubitorilor de mașini vechi, vineri și sâmbătă, 17 și 18 iulie 2020, pentru a se întâlni cu acestea la Oradea. În aceste zile, în parcarea de la Lotus Retail Park, Retromobil Club România, filiala Bihor organizează o expoziție cu mașini de epocă. De aici se dă și startul Raliul „Drumul Vinului 2020”. Conform informațiilor oferite de Liviu Lupea, unul dintre organizatori, „acesta este unicul raliu de regularitate din România, al cărui traseu special alcătuit vă va conduce spre satul celor 1.000 de pivnițe, pe drumul pe care odinioară negustorii de sare din nordul Transilvaniei, poposeau să își ostoiască setea cu o ulcică de vin în răcoarea pivnițelor. În timp, în cei peste 1.000 de ani de la prima atestare, «drumul sării», devine «drumul vinului», iar satul Sălacea, principalul loc de depozitare al sării din nordul Transilvaniei și de popas pentru negustori, este recunoscut și apreciat pentru bogata plantație de viță de vie. Vom urma o bună parte din drumul carelor pline de sare, pe vechea albie a rîului Eriu, astăzi Ier, iar opririle câmpenești vor avea loc in comuna Diosig, un vechi târgușor ce aparținea familiei Dorog din neamul Gutkeled, renumit pentru podgoriile din jur și pentru prima școala viticolă din zona”.
O oprire notabilă va fi făcută la Castelul Komaromi din satul Otomani. Acest sat a dat numele culturii Otomani, cultură din epoca bronzului (2100-1700 î.Hr.) cu arie largă de răspândire nordul Crișanei, bazinul inferior al Someșului, Câmpia Tisei și estul Slovaciei.


„Bineînțeles, nu vor lipsi din raliu opriri și probe ce vor necesita o îndemânare cu totul aparte în mânuirea sticlei prelucrate de meșteri iscusiți, ce ține captivă licoarea bahică menită să aducă bună dispoziție și poftă degustătorului”, preciza Liviu Lupea.

În prima zi a expoziției, în parcarea de la Lotus Retail Park au fost prezente circa 40 de mașini de epocă. Cea mai veche, un Peugeot 201 din 1929, iar cea mai inedită prezență, un Lincoln din 1963, model similar cu cel în care a fost asasinat JFK. Nu au lipsit tradiționalele Dacii, cea mai veche din 1976, fiind încă în stare bună de funcționare. Amintim și alte retromobile inedite: un Mustang din 1967, un Trabant din 1981, BMW din 1976, un Triumph Spitfire 1.500 din 1976, Lada, Mercedes, etc.

Total
38
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

BCR a lansat un nou modul cu sfaturi practice pentru antreprenori

Articolul următor

[Enjoy Transylvania!] Cuvântul cheie: fondurile europene, pentru cel mai mare proiect de regenerare urbană din România

Citește și:
[wp_rss_retriever url="https://www.zi-de-zi.ro/categorie/economic/feed/" items="8" excerpt="0" read_more="false" layout="masonry" columns="1" source= "false" date="true" credits="false" new_window="true" thumbnail="259x172" cache="2 hours"]
Total
38
Share