Industrie Lideri si afaceri

Producătorii care încalță România: afaceri de milioane, succes pe piața internă

Un miliard și jumătate de euro. La această sumă, aproximativ, este estimată piața de încălțăminte din România – contribuind, alături de textile și îmbrăcăminte, cu peste 10% la exporturile României.

În ultimii ani, România a reușit să se impună în fața expansiunii continentului asiatic în industria textilă, rămânând unul dintre principalii producători din Europa. Acest lucru s-a întâmplat nu numai prin extinderea pe piața românească a unor branduri străine sau în sistem de franciză, ci și datorită existenței și promovării brandurilor românești. Există mai multe branduri românești care s-au impus pe piața locală, dar și pe cea externă, pe care vrem să le trecem în revistă.

ANNA CORI

Anna Cori este un brand al Fabricii de încălțăminte și marochinărie „Denis”, o afacere pornită în anul 1985 dintr-un atelier de familie al artizanului bucovinean Ilie Cornea. În mai puțin de 10 ani, atelierul unde se producea manual doar încălțăminte pentru bărbați s-a transformat în 1994 într-o adevărată fabrică. De atunci, potrivit companiei, aceasta poartă numele fiului cel mic al familiei – Denis.

Nu a durat mult pentru o nouă reinventare – în 1996, Ana Cornea, soția și partenera de afaceri a fondatorului Fabricii „Denis”, a avut ideea înființării unei secții de încălțăminte pentru femei – s-a născut astfel brandul ANNA CORI. După această schimbare, fabrica a reușit să ajungă în topul producătorilor de încălțăminte din România. În prezent, brandul ANNA CORI înseamnă și genți și accesorii, confecționate după începerea unei colaborări cu designerul italian Davide Vaccari. Peste 400 de angajați lucrează pentru a menține standardul înalt al fabricii, ajutați de nivelul înalt de tehnologizare.

ANNA CORI este unul dintre brandurile grupului sucevean Denis, al cărei fabrică este situată în județul Suceava. Activitatea companiei este operată prin firmele Denis și Denis Shoes, prin intermediul cărora se produc peste 1.500 de perechi de pantofi pe zi. De asemenea, grupul se apropie de 40 de magazine proprii. În septembrie 2018 un magazin a fost deschis și la Chișinău, în sistem de franciză.

Grupul sucevean a înregistrat în anul 2017 afaceri cumulate de peste 17 milioane euro și un profit net de peste 1,7 milioane euro. În anul 2018, afacerile au depășit 21 de milioane de euro, iar profitul – 2,2 milioane de euro.

MARELBO

Marelbo este considerată una dintre cele mai mari fabrici de încălțăminte din România, care produce tot de la mijlocul anilor 1980 încălțăminte și curele din piele naturală.

Afacere de familie, Marelbo a reușit să cucerească în cei peste 30 de ani de muncă mai multe segmente de populație – femei, bărbați, adolescenți, copii, oferind prețuri de producător. În prezent, producția acestui brand, la care lucrează oameni harnici din Bucovina, poate fi găsită în peste 50 de magazine din toată țara.

Pentru Marelbo, care e reprezentată de firmele Marelbo Prod-Com și Marelbo Shoes, muncesc aproape 200 de angajați. În ultimii 2 ani, cifra de afaceri a companiei a fost de 12,7 milioane de euro, respectiv 12,4 milioane de euro, înregistrând un profit de 2,9 milioane de euro în anul 2017 și de 2,4 milioane de euro în anul 2018.

MUSETTE

În anul 1992 a luat naștere brandul Musette, devenind astăzi o afacere cunoscută nu numai în România sau Europa, dar și pe alte continente. Fondatorii Cristina Bâtlan și soțul său, Roberto Bâtlan, au reușit să creeze un brand valoros după o experiență îndelungată în comerțul cu textile.

După 8 ani de activitate, Musette a deschis 20 de magazine în principalele orașe ale țării, iar în 2010 – primele magazine în afara țării – la New York, Sofia și Luxemburg, urmate apoi de Ungaria, Israel, Mongolia și Liban, cele mai recente fiind în Paris și Viena.

Succesul obținut pe piața internațională determină compania să devină un competitor puternic pe plan global. Din 2010 și până în prezent, Musette a reușit să-și tripleze cifra de afaceri, ajungând în anul 2018 la 16,5 milioane de euro și un profit net de peste 1,5 milioane de euro, în ușoară scădere față de ultimii 2 ani, când profitul a fost de 1,5 – 1,8 milioane de euro.

REKORD

În județul Alba activează cu succes fabrica de încălțăminte Rekord, dezvoltată de italianul Giacometti Alcide. Înainte de a deschide fabrica în Alba Iulia, în anul 1994, acesta a acumulat experiența necesară lucrând la mari companii de producție. În prezent, Rekord produce diferite tipuri de încălțăminte pentru mai multe branduri la nivel internațional: ghete de trekking, ghete de vânătoare, cizme pentru motociclete, încălțăminte de schi fond, încălțăminte de protecție și încălțăminte militară.

Pe lângă Rekord, Giacometti Alcide mai deține și a doua fabrică de încălțăminte – Droker, care activează la Sebeș. De departe, cele mai bune rezultate vin de la Rekord. În ultimii 3 ani cifra de afaceri a depășit 21 de milioane de euro, adică 100 de milioane de lei: în 2016 aceasta s-a cifrat la 21,6 milioane euro; în 2017 – aproape 33,2 milioane euro, iar în 2018 – peste 35,3 milioane euro. Profitul net al fabricii a fost în 2018 de 3,4 milioane de euro, mai mult decât în 2017, dar mai puțin decât în 2016.

NAPPO

La Cluj-Napoca se dezvoltă brandul NAPPO, creat de fabrica de încălțăminte Class Shoe. Înființată de Magdalena Bejan, societatea a acumulat o experiență de peste 15 ani în domeniu, producând și exportând încălțăminte din piele pentru femei. Produsele sunt realizate în parteneriat cu designeri din Italia și Olanda și ajung pe piața din UE și SUA.

NAPPO este brandul creat de Class Shoe pentru piața internă. Firma deține un outlet în incinta fabricii din Cluj-Napoca și un magazin online sub brandul propriu NAPPO, dar este prezent pe piața românească și prin intermediul altor rețele de desfacere.

În anul 2018, compania a avut o cifră de afaceri de aproape 51 de milioane de euro (10,8 milioane de euro), fiind pentru prima dată în ultimii 7 ani când aceasta nu depășește cifra de 60 de milioane de lei. Profitul net a fost de aproape 189.000 de euro anul trecut, față de aproximativ 1 milion de euro în anii 2015-2017 și peste 1 milion de euro în anii 2011-2014.

BIHORE

Compania Bihore este unul dintre cei mai mari producători de încălțăminte din România, care a fost înființată de două familii de italieni în anul 1995.

Compania deține două fabrici, iar, potrivit declarațiilor fondatorilor săi, ar realiza anual peste 1,1 milioane de perechi de pantofi din piele pentru femei, bărbați și copii pe care le exportă în țări precum Italia, Germania, Franța, Elveția, Austria și Canada.

Compania Bihore este unul dintre cei mai mari contribuabili la bugetul local al Oradiei, având o cifră de afaceri în creștere în ultimii ani, în ciuda dificultăților economice la nivel național și european. În anul 2018, aceasta a trecut de 26,7 milioane de euro. Compania a realizat un profit net de aproape jumătate de milion de euro. De menționat că la Bihore muncesc peste 600 de angajați.

(Articol publicat în ediția print TB nr. 89 – Septembrie/Octombrie 2019)

Related posts

Nouă investiție de forță la Tohani, Dealu Mare: Viile Blidar

redactia

BRAȘOVUL, ÎNTRE CERCETARE ȘI TEHNOLOGIE

redactia

Acord de colaborare între BVB și Clubul Rotary

Ligia Voro

Werner Wolff: Deschiderea rutei Bucureşti – Sibiu – Stuttgart, avantaj consistent pentru întărirea industriei româno-germane din regiune

Stefana Muresan

Cum comunică departamentele de sales și marketing la nivel organizațional în 2019 și care sunt schimbările care ne așteaptă

Stefana Muresan

CNIPMMR solicită sprijin economic pentru impactul COVID-19

Traian Dan

Etichetele de Cluj, suprasolicitate în pandemie

Nora Dumitrescu

Mihai Daraban: Cipru, printre cei mai importanți investitori străini în România

Stefana Muresan

Asahi vizează extinderea brandurilor premium locale pe pieţele internaţionale

Stefana Muresan

Care sunt cei mai mari contribuabili la bugetul local al municipiului Oradea

redactia

Sano Vita va fi preluată de către Roho Healthy Food Investments. Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția

Papuc Irina

Și apa se plătește!

Stefana Muresan

Eurostat: printre statele unde industria este cea mai semnificativă activitate economică

Papuc Irina

Azomureș a finalizat lucrările aferente opririi planificate a instalațiilor 

Ligia Voro

ICON Business Advisor modelează piața regională de energie

Stefana Muresan

FANUC la EMO 2019 – Sisteme automatizate şi integrate în cel mai mare stand expoziţional

Ionel Albu

DPD: Clujenii au primit cu 10% mai multe colete anul acesta

Ionut Oprea

Eficiența soluțiilor propuse de Guvern, disecată de IMM-uri. Propuneri noi

Traian Dan

Jean Valvis va lansa un film de promovare a Româ­niei. Aqua Carpatica a ajuns pe 14 pieţe externe şi la vânzări de 75 mil. euro

redactia

Automobile Dacia a produs la Mioveni 32.021 vehicule în primele două luni ale anului

Stefana Muresan

Nu mai avem o țară low-cost și alte concluzii la forumul franco-român

Ligia Voro

Satu Mare contribuie la forța Electrolux

Stefana Muresan

SWISS CAPITAL a intermediat vânzarea a 33,7% din ALRO printr-o ofertă de tip accelerated book build (ABB)

redactia

Studiu Continental România și Academia Titi Aur: șoferii admit că încalcă regulile de circulație intenționat

Ligia Voro

Leave a Comment