Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Lucian Bode, ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, a vizitat județul Satu Mare

   Mascată într-o vizită de lucru cu caracter economic, deplasarea în scop electoral a ministrului Lucian Nicolae Bode în județul Satu Mare de vineri, 14 august, a avut și multe părți pozitive. Bine pregătit, dovedind că stăpânește domeniul pe care îl păstorește, oaspetele a avut un expozeu elaborat și documentat. A răspuns cu prioritate la întrebările care îl favorizau din partea ziariștilor dar nu a lăsat fără răspuns nici întrebările mai dificile, cu schepsis. De remarcat că a știut să spună „nu știu” la una din întrebările capcană, ceea ce din punctul meu de vedere îi sporește credibilitatea.

Lăsând la o parte locuțiunile cu caracter vădit electoral vă spicuim mai jos câteva idei importante care s-au desprins din această vizită.

1. Recepția parțială a lucrărilor de întreținere pe DN 19G (Pișcolt – Scărișoara Nouă), urmată de o vizită la Mănăstirea “Sfântul Ioan Botezătorul din Scărişoara Nouă”. În alai au fost prezenți prefectul județului Satu Mare, Radu Bud; vicepreședintele Consiliului Județean, Ioan Rus; viceprimarul Sătmarului, Adrian Albu; la un moment dat a apărut și Adrian Cozma, șeful de cabinet al prefectului. Inutil să spun că ultimii doi sunt candidații partidului de guvernământ la funcțiile de primar, respectiv președinte al Consiliului Județean local. Din partea celor ce muncesc a fost prezent directorul general Eugen Cecan și șeful departamentului mentenanță al DRDP Cluj, Vasile Sabău, iar sub postura de gazdă a fost primarul comunei Pișcolt, Cosmin Varga.

„Sunt mulțumit de cum s-au mobilizat colegii mei de la CNAIR (n.a. – DRDP Cluj) și cum au colaborat cu Prefectura Satu Mare. Sunt mulțumit și de sprijinul pe care l-au acordat autoritățile locale, mai precis Primăria Pișcolt și conducerea Mănăstirii din Scărișoara Nouă despre care am auzit că le-a oferit cazare celor implicați în modernizarea obiectivului” a declarat ministrul.

„Nu lăsăm pe nimeni în urmă… indiferent că este vorba de o comunitate redusă numeric… fiecare cetățean este important…” am mai spicuit din declarația de la fața locului a musafirului de onoare.

„Acești 8 km au fost considerați în clasa 5 de drum național. Lucrările au început acum patru săptămâni, dar prima săptămână a fost doar de pregătire. S-au făcut lucrări de întreținere și de consolidare a acostamentului. Probleme am avut doar la sistemul de canalizare din pricina rețelei de gaz și a fibrei optice” – ne-a elucidat din punct de vedere tehnic Vasile Sabău.

După ce presa a fost invitată politicos să-și vadă de drum, alaiul s-a îndreptat spre mănăstire. Nu știm așadar dacă s-au dus să se roage sau să ia masa.

2. Vizita pe șantierul ”Varianta de Ocolire Satu Mare” (Pod peste râul Someș). Cei care au făcut parte din escorta protipendadei au fost cam aceiași. Primarul Pișcoltului a rămas acasă, în schimb s-au alăturat convoiului reprezentanții constructorului Itinera SpA, adică Aristide Poggio (director general), Alexander Hejes (managerul de proiect) și Giorgio Gasparetto (șeful șantierului).

Aici s-au iscat niște discuții, zic eu constructive, între domnii Lucian Bode, Radu Bud, Adrian Albu și Alexandru Hejes din care s-a înțeles că Guvernul și-a onorat angajamentul financiar către autoritățile locale și constructor, dar oamenii care au fost expropiați nu și-au primit în totalitate drepturile bănești. După scurta urecheală în surdină s-a pus batista pe țambal că se apropia presa. Au început apoi din nou laude, mulțumiri și promisiuni. S-a vorbit mult pentru puțin. Adică vreo 25 de minute despre un tronson de trei km și un pod. Drept e că podul acesta îl așteaptă sătmărenii de câțiva zeci de ani.

3. Conferința de presă susținută de ministrul transporturilor Lucian Bode, sălăjan de origine (născut în satul Valcăul de Jos) a fost interesantă. Uitând parcă de scopul electoral al vizitei de lucru, imediat după introducere s-a trecut la lucruri concrete, cu cifre, date, realizări și, normal, promisiuni. Despre acestea vă lăsăm în scurt timp să le judecați singuri privind înregistrarea integrală a conferinței pe site.

„Nu trebuie totuși să uităm că viitorul în circulația mărfurilor îl reprezintă calea ferată, nu șoseaua” a spus printre altele Lucian Bode.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

[Enjoy Transylvania!] Povestea vinului (2) Podgoria Jidvei

Articolul următor

Lucrările de reabilitare a zidurilor Cetății Oradea, realizate în procent de 73%

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share