Analize Comert Digitalizare IT&C Slider Ultimele stiri

În starea de urgență, tinerii au devenit mai conștiincioși cu gestionarea banilor

Vreau să Fiu Antreprenor (VSFA) și Insights, din cadrul Romanian Business Leaders, anunță rezultatele celei de-a doua părți a studiului Insights PulseZ, care prezintă atitudinile tinerilor legate de comportamentul de consum din perioada stării de urgență și după, dar și gestionarea și atitudinea lor față de bani.

Comportamentul de consum al tinerilor a determinat o relocare o veniturilor în perioadă stării de urgență, ca o consecință firească a limitărilor din acea perioadă. Astfel, tinerii au renunțat la distracție, și-au făcut cumpărăturile online și au devenit mai conștiincioși cu gestionarea banilor. Din punct de vedere psihologic, creșterea consumului de produse precum dulciuri și snacksuri sau jocuri a fost o justificată în condiții de restricții externe, aceasta fiind considerată o soluție pentru reducerea nivelului de stres.

Peste 40% dintre respondenții studiului au renunțat, în perioada stării de urgență, la achiziția de pachete de călătorii, echipamente sportive, produse IT&C și gadget-uri, dar și la mâncarea comandată de pe platformele de delivery, îndreptându-și atenția cu prioritate către produse sanitare și de igienă personală, reflectând interesul și grija pe care au avut-o pentru sănătate și siguranță. Între 20% – 30% dintre tineri au renunțat la distracție (Netflix, jocuri online, etc.), dar și la cărți, audibooks sau cursuri online.

Întrebați despre produsele pe care le achiziționează, 46% dintre tinerii români au declarat că pentru ei contează proveniența locală a ingredientelor, produsele Made in Ro, în decizia lor de cumpărare, iar pentru peste 60% dintre tineri contează ca produsul să fie sustenabil. Perspectiva de cetățean global și grija față de planetă este reflectată prin interesul a 68% dintre tineri față de produsele eco-friendly.

Pandemia a forțat creșterea cumpărăturilor online, perioada prin care trecem a schimbat comportamentul general de cumpărare al românilor, orientându-l spre online. Aceeași tendință a apărut și în studiul Insights PulseZ, 1 din 3 tineri români și-a manifestat interesul de a cumpăra online în perioada următoare.

Percepția și atitudinea tinerilor față de bani este relativ echilibrată, 1 din 2 tineri intenționează să fie mai atent la cheltuieli, să economisească mai mult, în timp ce doar 1 din 3 tineri intenționează să facă demersuri pentru a câștiga mai mulți bani.

În ceea ce privește modalitatea de plată, întrebați câte plăți au efectuat în medie săptămânal, în perioada stării de urgență #staiacasă, tinerii și-au declarat preferința pentru plățile online, peste 50% dintre ei efectuând un maximum de 4 tranzacții pe săptâmână.

,,Studiul Insights PulseZ este un barometru național menit să radiografieze modul în care tinerii se poziționează față de provocările acestei perioade de criză din sănătate, economie și oferă o bază excelentă de analiză decidenților din business. În același timp, studiul ajută organizațiile care lucrează cu tineri să înțeleagă mai bine care sunt nevoile și motivațiile generației Z. Informațiile obținute sunt foarte importante întrucât permit dezvoltarea și adaptarea programelor conform nevoilor actuale și, totodată, permit companiilor care au tineri din generația Z ca și clienți sau angajați să le înțeleagă mai bine comportamentele de consum”, a declarat Alin Claudiu Apostu, coordonator Insights.

Studiul Insights PulseZ a fost realizat pe un eșantion de 1115 tineri cu vârsta între 16-24 de ani și este reprezentativ la nivel național din punct de vedere al distribuției pe sexe, regiunii și mediului urban-rural.

Related posts

[Enjoy Transylvania!] Cuvântul cheie: fondurile europene, pentru cel mai mare proiect de regenerare urbană din România

Transilvania Business

Vodafone România și-a prezentat performanțele și obiectivele strategice

Traian Dan

Shamrock Gardens, ansamblu rezidențial unic în Sântana de Mureș

redactia

Bucharest – skyline transformation 2025: One option? Or more united temptations?

Ionut Oprea

Partener Deloitte, desemnat și responsabil pentru energie în Europa Centrală

Ligia Voro

Apeluri de proiecte în valoare de 96,4 milioane euro pentru iluminat public de calitate

Stefana Muresan

[Enjoy Transylvania!] What to do and what to see in Harghita

Transilvania Business

Constructorul Athos Com a extins drumurile forestiere de pe Meseș

Nora Dumitrescu

Finanțări de 1,6 milioane de euro pentru șapte orașe și municipii din Bihor

Traian Dan

ROFMA vă invită la Conferința Internațională de Facility Management, ROFMEX 2017

Ionut Oprea

Zona metropolitană a Clujului va avea o nouă centură rutieră

redactia

Sute de antreprenori lansați în Ardeal printr-un proiect european

Nora Dumitrescu

Grupul NEPI Rockcastle donează 150.000 de euro Crucii Roșii din Europa Centrală și de Est

Ligia Voro

[Enjoy Transylvania!] Adventure Tourism and Ecotourism in Pădurea Craiului Mountains

Traian Dan

Gestionarea iluminatului public din Sibiu, transmisă unei asocieri pentru 4 ani: contract de 42 de milioane de lei

Papuc Irina

CNAIR: În anul 2020 dispunem de 3 miliarde de lei pentru obiectivele de investiții

Papuc Irina

Black Edition: TAGRO U100 va putea fi admirat la Agraria

Ligia Voro

Două multinaționale, Werzalit și Honeywell Lifesafety, planuri de extindere la Lugoj

Stefana Muresan

Undelucram.ro, finanțare de 300.000 de euro pentru a se extinde internațional

Ligia Voro

Optim PM – „Best Project Management Company of the Year”

Ionut Oprea

Rețea de magazine de cosmetice profesionale, extinsă în Transilvania

Nora Dumitrescu

Donație de 47.100 euro pentru secția de neonatologie și pediatrie a Maternității Oradea

Traian Dan

Proiectul Creative Start, dedicat antreprenoriatului în domeniul industriilor creative

Stefana Muresan

Asocierea Spedition UMB – Tehnostrade – Artera Proiect va construi Lotul 3 al Autostrăzii de Centură Bucureşti, în valoare de 882 mil. lei

Stefana Muresan

Leave a Comment