Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Dealurile Sălajului, o provocare pentru Autostrada Transilvania

Primul tronson al șoselei de mare viteză programat în județul Sălaj va fi greu de construit din cauza reliefului dificil și pe alocuri accidentat, apreciază specialiștii în infrastructură.

Organizația care monitorizează magistrarele rutiere care se construiesc în România a prezentat în premieră o filmare aeriană cu traseul viitorului tronson Zimbor – Poarta Sălajului, parte a Autostrăzii Transilvania (A3), primul sector al acesteia contractat în județul Sălaj.

Asociația Pro Infrastructură (API) apreciază că, deși acest segment de autostradă de 12,2 km a fost adjudecat de compania Spedition UMB Bacău pentru 680 de milioane de lei în iunie, lucrările nu vor începe în acest an, deoarece Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutoere (CNAIR) nu au reușit să lanseze procedurile pentru realizarea exproprierilor necesare.

“Se observă în filmare relieful extrem de dificil și pe alocuri accidentat, cu alunecări de teren active și zone mlăștinoase ce ascund posibile izvoare subterane. Toate aceste elemente fac din acest sector unul dintre cele mai dificile tronsoane de autostradă contractate până în prezent în România.

Solicităm ministrului Lucian Bode și celorlalți decidenți din Ministerul Transporturilor și din CNAIR să urgenteze realizarea exproprierilor; să deblocheze și să finalizeze licitația pentru realizarea documentațiilor cadastrale aferente terenurilor afectate de autostradă; să întreprindă toate demersurile necesare către Ministerul Apelor și Pădurilor pentru scoaterea din circuitul forestier a suprafețelor împădurite de pe traseu”, avertizează API.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Total
1
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

IATA Calls for Borders to Open and Continued Relief Measures

Articolul următor

Fermierii afectați de secetă pot solicita, începând de azi, ajutor de la stat

Citește și:
Total
1
Share