Transport Ultimele stiri

Dealurile Sălajului, o provocare pentru Autostrada Transilvania

Primul tronson al șoselei de mare viteză programat în județul Sălaj va fi greu de construit din cauza reliefului dificil și pe alocuri accidentat, apreciază specialiștii în infrastructură.

Organizația care monitorizează magistrarele rutiere care se construiesc în România a prezentat în premieră o filmare aeriană cu traseul viitorului tronson Zimbor – Poarta Sălajului, parte a Autostrăzii Transilvania (A3), primul sector al acesteia contractat în județul Sălaj.

Asociația Pro Infrastructură (API) apreciază că, deși acest segment de autostradă de 12,2 km a fost adjudecat de compania Spedition UMB Bacău pentru 680 de milioane de lei în iunie, lucrările nu vor începe în acest an, deoarece Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutoere (CNAIR) nu au reușit să lanseze procedurile pentru realizarea exproprierilor necesare.

“Se observă în filmare relieful extrem de dificil și pe alocuri accidentat, cu alunecări de teren active și zone mlăștinoase ce ascund posibile izvoare subterane. Toate aceste elemente fac din acest sector unul dintre cele mai dificile tronsoane de autostradă contractate până în prezent în România.

Solicităm ministrului Lucian Bode și celorlalți decidenți din Ministerul Transporturilor și din CNAIR să urgenteze realizarea exproprierilor; să deblocheze și să finalizeze licitația pentru realizarea documentațiilor cadastrale aferente terenurilor afectate de autostradă; să întreprindă toate demersurile necesare către Ministerul Apelor și Pădurilor pentru scoaterea din circuitul forestier a suprafețelor împădurite de pe traseu”, avertizează API.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Related posts

FOTO: Noutăţi despre proiectul Maurer Residence Târgu Mureş!

Ligia Voro

Fiscul suspendă controalele fiscale și filtrele din vămi. Termenul depunerii declaraţiilor fiscale se amână

Traian Dan

Administrația orădeană continuă ofensiva parcărilor supraterane

Ligia Voro

ABSL a premiat online cele mai inovative proiecte ale industriei de business services

Papuc Irina

Rainfall: Cum să nu dai greș cu produsele și serviciile pe care le creezi. Pune clientul la baza strategiei tale!

Transilvania Business

Brandul de ciocolată belgiană Leonidas se extinde în franciză în Braşov, Oradea şi Sibiu

redactia

Salvați Copiii face un apel către companii, să sprijine dotarea maternităților

Ligia Voro

Salariile din domeniul HR: România, pe ultimul loc în regiune

Papuc Irina

Autocarele de Budapesta și Viena, reactivate în Transilvania

Nora Dumitrescu

TC Capital închiriază circa 700 mp către Skikun & Binui și Danya Cebus, în proiectul Hyperion Towers

Papuc Irina

Două companii aeriene intră cu noi curse operate pe cea mai rentabilă rută aeriană internă din România

Robert Bloancă

Afacerile spitalului Polaris din Cluj au crescut cu 30% anul trecut, la 20 mil. lei

redactia

Ana Birchall: Ne dorim să ducem mai departe idealurile marii familii europene

redactia

Astra Vagoane Calatori, singurul ofertant in licitatia pentru tramvaie noi de la Cluj-Napoca

Stefana Muresan

Soluția revoluționară oferită de un start-up sibian pentru serviciile de relații cu clienții: primul client – Orange Luxembourg

Papuc Irina

Un studio foto din Baia Mare s-a specializat în viziere medicale

Nora Dumitrescu

Cămara Moțului, o afacere din Alba, realizează produse tradiţionale după reţete transmise de la o generație la alta

redactia

Autorizatie de construire pentru centura de sud a Florestiului

Stefana Muresan

Record al ultimilor 5 ani: Volumul tranzacțiilor imobiliare din România a depășit borna de 1 mld. euro în 2019

Papuc Irina

Începe construirea unui parking de 4,1 milioane de euro la Cluj

redactia

Bistrițenii de la Transilvania Broker, profit net mai mare cu 16,24% în 2018

Stefana Muresan

Studiu CEZ: Din ce în ce mai mulți români sunt interesați să #SchimbePeVerde

Ligia Voro

Producătorul de încălțăminte Clujana deschide primul magazin online și un nou showroom în Cluj-Napoca

redactia

Cinci localități din Transilvania în top 10 cele mai îmbătrânite orașe

Ligia Voro

Leave a Comment