Infrastructura Ultimele stiri

Subcontractorii A3, “salvatorii” tronsonului Iernut – Chețani

Finalizarea tronsonului dintre localitățile Chețani și Iernut al Autostrăzii Transilvania (A3) se datorează mobilizării companiilor Marcotim și Baxcom, consideră specialiștii în infrastructură.

“Am participat la inaugurarea celor 18 km din A3 Iernut-Chețani, construiți de asocierea Astaldi – Max Bogl, împreună cu nodul rutier Chețani, realizat de compania Straco. Felicităm cei doi constructori pentru munca depusă și pentru depășirea tuturor blocajelor survenite pe perioada implementării acestor proiecte.

Tronsonul început în 2016 a avut parte pe parcursul lucrărilor de o sumedenie de provocări, de la terenul dificil în lunca Mureșului, complexitatea viaductelor ce traversează râul Mureș printre care o traversare dublă a râului și a satului Bogata sau intrarea în insolvență a celor de la Astaldi.

Nici cei de la Straco nu au fost lipsiți de provocări, cele mai relevante ținând de insolvența financiară în care se află și de neasumarea de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) a unor cheltuieli suplimentare survenite pe parcursul lucrărilor.

Dar au reușit să se mobilizeze în ultimele luni cu ajutorul Marcotim și Baxcom, astfel încât să finalizeze nodul Chețani care a permis punerea în valoare a tronsonului vecin.

Ne exprimăm speranța că Straco împreună cu ceilalți actori implicați în execuția sectorului Chețani – Câmpia Turzii vor face o figură frumoasă în următoarele luni, astfel încât în 2021 să circulăm doar pe autostradă de la Cluj la Târgu-Mureș”, consideră reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Related posts

Electrogrup Cluj, proiecte de 50 mil. euro în Germania şi Polonia

Stefana Muresan

Sucuri probiotice din resturi alimentare, create de cercetătorii de la USAMV

Stefana Muresan

Firmele testate de către vizitatori la Noaptea Companiilor

Ligia Voro

Undă verde pentru Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș. Se reiau zborurile de azi

Ligia Voro

Prima conferinţă regională de HR sub umbrela HR WORLD – The Future of Talent, desfășurată la Cluj Napoca, un real succes

Stefana Muresan

Fitch a confirmat ratingurile pentru creditele pe termen lung ale municipiului Oradea

Stefana Muresan

Peste 6.500 de participanți la „școala” națională online, organizată de JA

Traian Dan

Puteți depune propuneri pentru noul Start-up Nation

Ligia Voro

Pe unde va trece Autostrada Sudului

Stefana Muresan

Eficiența soluțiilor propuse de Guvern, disecată de IMM-uri. Propuneri noi

Traian Dan

Austriecii de la Rondocarton investesc 16 mil. euro pentru dezvoltarea fabricilor din Apahida şi Şura Mică

Stefana Muresan

Teraplast şi-a majorat capitalul social cu 21 de milioane de lei

redactia

1.500 de apartamente și un posibil centru de afaceri, proiecte Profitec, în spatele mall-ului NEPI din Târgu Mureș

Ligia Voro

Cărțile preferate de Bill Gates în 2018

redactia

Condmag Braşov, afaceri de 3,3 mil. lei în 2018

redactia

Producătorul german de ambalaje ILLIG, investiție într-o nouă locație de producție în Parcul Industrial Șura Mică de lângă Sibiu

redactia

Orange susţine cele mai mari festivaluri ale verii

Ligia Voro

SUA și România au semnat un acord de cooperare pentru proiectele de energie nucleară Cernavodă și sectorul energiei nucleare civile din România

Ion Surdu

Covid-19: Adobe România oferă angajaților câte 250 de dolari pentru amenajarea biroului de acasă

Papuc Irina

Consiliul Județean aprobă finanțarea pentru construirea primei Săli Polivalente din Alba

Stefana Muresan

Autostrada Sebeș-Turda: "Se poate circula în perfectă siguranță"

Stefana Muresan

Protocol pentru sprijinirea de către Consiliul Județean Cluj a construirii Spitalului Regional de Urgență

Stefana Muresan

CEE Property Forum 2020 – Online edition

Ionut Oprea

PRIN EXCELENTA PROMOVAM ROMANIA. CLUSTER DE AUR!

Stefana Muresan

Leave a Comment