Infrastructura Ultimele stiri

Subcontractorii A3, “salvatorii” tronsonului Iernut – Chețani

Finalizarea tronsonului dintre localitățile Chețani și Iernut al Autostrăzii Transilvania (A3) se datorează mobilizării companiilor Marcotim și Baxcom, consideră specialiștii în infrastructură.

“Am participat la inaugurarea celor 18 km din A3 Iernut-Chețani, construiți de asocierea Astaldi – Max Bogl, împreună cu nodul rutier Chețani, realizat de compania Straco. Felicităm cei doi constructori pentru munca depusă și pentru depășirea tuturor blocajelor survenite pe perioada implementării acestor proiecte.

Tronsonul început în 2016 a avut parte pe parcursul lucrărilor de o sumedenie de provocări, de la terenul dificil în lunca Mureșului, complexitatea viaductelor ce traversează râul Mureș printre care o traversare dublă a râului și a satului Bogata sau intrarea în insolvență a celor de la Astaldi.

Nici cei de la Straco nu au fost lipsiți de provocări, cele mai relevante ținând de insolvența financiară în care se află și de neasumarea de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) a unor cheltuieli suplimentare survenite pe parcursul lucrărilor.

Dar au reușit să se mobilizeze în ultimele luni cu ajutorul Marcotim și Baxcom, astfel încât să finalizeze nodul Chețani care a permis punerea în valoare a tronsonului vecin.

Ne exprimăm speranța că Straco împreună cu ceilalți actori implicați în execuția sectorului Chețani – Câmpia Turzii vor face o figură frumoasă în următoarele luni, astfel încât în 2021 să circulăm doar pe autostradă de la Cluj la Târgu-Mureș”, consideră reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Related posts

Farmaceutica Remedia Distribution & Logistics din Deva și Europharm Holding din Braşov, printre furnizorii de medicamente ai Spitalului Universitar Elias

Stefana Muresan

Despre responsabilitate socială și sustenabilitate, la cea de-a 7-a ediție a CSR OVERVIEW 2019

Papuc Irina

Primăria Timișoara vizează realizarea celui mai mare pasaj subteran din oraș, investiție de peste 30 mil. euro

Stefana Muresan

STABLES, cel mai nou spațiu de co-working din Cluj-Napoca, deschis oficial

Ionut Oprea

Maramureșenii vor să aducă investitori și turiști din Israel

Nora Dumitrescu

15 autobuze hibrid pentru transportul urban de călători în Municipiul Oradea

Traian Dan

Salariul de bază minim brut, majorat de la 2.230 de lei la 2.300 de lei în 2021

Traian Dan

O companie din Cluj primenește rețeaua de apă a Șimleului

Nora Dumitrescu

Balkans Property Forum 2018

redactia

Investitorii din agricultură și silvicultură, chemați să dezbată Ghidul pentru finanțarea infrastructurii de irigații

Ion Surdu

Un studio foto din Baia Mare s-a specializat în viziere medicale

Nora Dumitrescu

DAFCOCHIM a confirmat performanţa în agribusiness şi în acest an în faţa fermierilor

Stefana Muresan

Regiunea Centru – un exemplu, iar ADR Centru – un posibil mentor în procesul de dezvoltare regională din Albania

Stefana Muresan

Brașov: Din 2020, doar cu autovehicule Euro IV în centrul orașului pentru transportul special și greu

Papuc Irina

A8, Tîrgu Mureș – Iași – Ungheni, realizată din fonduri europene, zice (încă) ministrul Șova

redactia

Cluj, Oradea și Sibiu câștigă mai mulți bani din parcările publice decât Brașov, deși au mai puține locuri

Ion Surdu

Volocopter, the first industrial player to test their full-scale electrical air taxi in the Paris Region.

Ionut Oprea

Oradea și zona metropolitană Oradea vor fi conectate la autostrada Transilvania

Stefana Muresan

Kaufland a început construcția noului magazin din Brașov, în cartierul Tractorul

Ion Surdu

Lista cu primii 20 contribuabili la bugetul municipiului Satu Mare care însumează o cifră de afaceri de 1 mld. de euro și peste 15.000 angajați

Stefana Muresan

Peste 9 hectare la dispoziția companiilor în Parcul Industrial Tileagd din Bihor

Traian Dan

TC Capital închiriază circa 700 mp către Skikun & Binui și Danya Cebus, în proiectul Hyperion Towers

Papuc Irina

Pariu contra trendului din partea Frigotehnica, care păstrează planurile de expansiune

Ligia Voro

Producătorul român de salate Eisberg România își continuă producția și livrările

Ion Surdu

Leave a Comment