Digitalizare Fiscalitate Inovatii Ultimele stiri

Portalul ANAF – adaptat pentru mobil, iar accesul la Spațiul Privat Virtual și arhiva pentru eliberarea documentelor – optimizate: 9 milioane de euro

Ministerul Finanțelor Publice a semnat în luna septembrie un contract cu co-finanțare europeană în sumă de 43 milioane lei (9 milioane euro) pentru două proiecte prin care va fi optimizat accesul la Spațiului privat virtual (SPV) de pe dispozitive mobile și se va optimiza arhiva pentru eliberarea documentelor instituției prin intermediul portalului.

Ambele proiecte sunt co-finanțate din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, pentru a îmbunătăți interacțiunea cetățenilor și a mediului de afaceri cu administrația fiscală din România.

Potrivit autorităților, la începutul anului viitor va fi lansată licitația pentru achiziția Serviciilor privind realizarea unei analize generale a sistemului informatic actual și definirea în detaliu a cerințelor aferente adoptării noului cadru procedural și informațional (infrastructura IT) în vederea dezvoltării portalului ANAF pentru îmbunătățirea interacțiunii cetățenilor și mediului de afaceri.

Proiectul de creștere a capacității administrative a MFP şi a instituțiilor subordonate va avea ca scop optimizarea și simplificarea serviciilor legate de obligațiile fiscale și nefiscale și de plata taxelor în cadrul Spațiului Privat Virtual (SPV). Totodată, acesta va facilita obținerea de servicii electronice extinse prin portalul ANAF.

În urma implementării propiectului, portalul ANAF va fi adaptat la dispozitive de tip smartphone şi la tabletă și va dezvolta aplicaţii pentru platformele Android și IOS prin care sunt accesibile serviciile furnizate prin SPV. De asemenea, vor fi introduse modalităţi noi de autentificare în sistem prin dispozitive mobile, iar serviciile publice vor fi disponibile non-stop și accesibile din orice loc, indiferent de tipul de dispozitiv folosit, PC/laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile. Noile servicii vor permite schimbul electronic de documente, completarea de formulare online, furnizarea de notificări automate și dovezi referitoare la manipularea datelor transmise.

Valoare acestui proiect este de aproape 24 de milioane de lei (asistenţă financiară nerambursabilă: 20.133.401,56 lei, iar contribuția proprie: 3.835.724,92 lei).

Cel de-al doilea proiect – Creșterea capacitații administrative a MFP și a instituțiilor subordonate în vederea îmbunătățirii interacțiunii cetățenilor și mediului de afaceri pentru obținerea de documente din arhiva instituției – are în vedere optimizarea și simplificarea serviciului de eliberare a documentelor din arhiva instituției prin intermediul portalului Spațiului privat virtual (SPV).

Astfel, beneficiarii vor avea un acces facil și imediat către servicii publice disponibile non-stop și din orice loc, independent de tipul de dispozitiv folosit, PC/laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile. Totodată, vor fi îmbunătățite schimbul electronic de documente, completarea de formulare online, furnizarea de notificări automate și dovezi referitoare la manipularea datelor transmise.

Prin soluția implementată, Ministerul Finanțelor urmărește reducerea poverii administrative pentru contribuabili persoane fizice și juridice prin reducerea duratei de obținere de către beneficiari a documentelor solicitate de până la 5-7 zile lucrătoare de la solicitare și două drumuri la ghișeu, la 1 zi lucrătoare fără deplasare la ghișeu.

Valoarea acestui proiect este de aproape 27 de milioane de lei (asistenţă financiară nerambursabilă: 22.633.067,94 lei, iar contribuția proprie: 4.316.237,75 lei).

Related posts

Aeroportul Internațional Iași, nou record de trafic – avans de 10% în 2018

redactia

Reprofilare totală la Taparo: cumpără linii de echipamente medicale

Nora Dumitrescu

FOTO Cum arată șantierul unde se construiește terminalul viitorului Aeroport din Brașov

Ion Surdu

BTCP va intermedia majorarea capitalului Holde Agri Invest

Nora Dumitrescu

UiPath deschide la Cluj al doilea birou din România

Stefana Muresan

Cele mai citite articole publicate pe site-ul Transilvania Business în 2018

redactia

Ministrul Mediului de Afaceri: 1.401 planuri de afaceri depuse în aplicația Start-Up Nation 2018, la aproape trei ore de la lansare

redactia

Interes ridicat față de Axa prioritară 1 a Regio-POR 2014-2020 pentru finanțarea unor activități de cercetare-dezvoltare-inovare

Stefana Muresan

Bazin didactic de înot în Ioşia şi bază sportivă pe Calea Clujului din Oradea

Traian Dan

MHP Consulting Romania a semnat contractul de închiriere pentru 5.300 mp spații de birouri în Record Park

Ligia Voro

Transavia continuă implicarea în comunitate și sprijinirea sistemului medical în contextul crizei sanitare

Nicolae Pop

Cadastrare gratuită pentru şase comune bihorene

Traian Dan

Sprijin de 16.5 mil. lei pentru Patria Bank şi OMRO

A. I.

Lenjeria Jolidon, premiată la Gala Elle Style

Nora Dumitrescu

Școala de Bani lansează cursul online de educație financiară pentru părinți

Traian Dan

Fabrică de mobilă pe 5 hectare la Câmpia Turzii

Nora Dumitrescu

Cum a fost anul 2019 pentru afacerile românești: cel mai mic număr de insolvențe din istorie – Analiză KeysFin

Papuc Irina

Imobil rezidențial cu 15 etaje, dezvoltat de Studium Green, în Cluj-Napoca

Stefana Muresan

Inspecțiile fiscale, anularea unor acte ale Fiscului sau competența de soluționare a contestațiilor contra actelor fiscale: modificări la Codul de procedură fiscală

Ion Surdu

Prima rectificare bugetară din acest an: Sănătatea și Asistența socială primesc 12 miliarde de lei în plus. Fondul de rezervă, completat cu 3 miliarde

Ion Surdu

Tibi Uşeriu, scos din cursa extremă Yukon Arctic Ultra din cauza unor degerături

redactia

Cele mai importante 8 tendințe tehnologice în agricultură, analiză INACO

Ligia Voro

Investiții complexe pentru modernizarea sistemului de transport public local din municipiul Deva  

Ligia Voro

Fonduri europene pentru irigații

redactia

Leave a Comment