Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Americanii promit conectarea Mării Baltice cu Marea Neagră printr-o autostradă și cale ferată: de la Gdansk la Constanța

SUA vor începe derularea unui nou proiect pentru România, împreună cu Polonia, pentru construirea unei autostrăzi și a unei căi ferate, care să lege Constanța, de la Marea Neagră, cu Gdansk, de la Marea Baltică.

Despre aceasta a anunțat ambasadorul american la București, Adrian Zuckerman, într-un discurs susținut la Washington cu ocazia parafării unui acord între Departamentul american al Energiei și Ministerul român al Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, pentru proiectele de energie nucleară Cernavodă și sectorul energiei nucleare civile din România, bazate pe investiții americane de peste 7 miliarde de dolari.

“Vom începe derularea unui nou proiect pentru România, împreună cu Polonia, pentru construirea unei autostrăzi și a unei căi ferate, care să lege Constanța, de la Marea Neagră, cu Gdansk, de la Marea Baltică. Acest proiect de infrastructură va reprezenta un beneficiu uriaș pentru economiile României și Poloniei, dar și pentru economiile din regiune, ani buni de acum încolo”, a declarat Adrian Zuckerman.

Acest anunț are o dublă valoare strategică. În primul rând, proiectul RAIL 2 SEA – “Modernizarea şi dezvoltarea rutei feroviare Gdansk – Constanţa” reprezintă unul dintre cele 27 de proiecte principale susținute de România și de Polonia în cadrul Inițiativei celor Trei Mări – Adriatică, Baltică, Neagră – platformă de cooperare prezidențială și de interconectare în domeniile transporturi, energie și digital inițiată de Varșovia și care a atins deplina maturitate politică la summitul de la București din 2018.

În al doilea rând, proiectul RAIL 2 SEA are ca obiectiv principal modernizarea unor coridoare feroviare atât pentru utilizarea comercială, cât şi pentru transportul rapid al forţelor şi echipamentelor militare pe teritoriul României, cu o lungime totală de 3.663 km.

Regiunile Mării Baltice, la nord, și Mării Negre, la sud, reprezintă punctele principale de interes în apărarea flancului estic al NATO și, prin urmare, aceste proiecte anunțate de SUA au și o valență în direcția mobilității militare în cadrul NATO, mai ales că Polonia și România sunt statele care vor beneficia de unele dintre cele mai mari creșteri ale prezenței militare americane, după relocarea forțelor din Germania.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

SUA și România au semnat un acord de cooperare pentru proiectele de energie nucleară Cernavodă și sectorul energiei nucleare civile din România

Articolul următor

Bihorenii s-au întâlnit cu mașinile de epocă la Retro Parada Toamnei 2020

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share