Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cum ajută asistenții virtuali activitatea băncilor: experiența BT, care a fost prima bancă din România ce a lansat un chatbot pentru clienți

Dacă înainte de lansarea asistentului virtual Raul, completarea unei cereri la Banca Transilvania (BT) dura câteva minute bune, acum acest lucru se întâmplă într-o secundă, spune directorul digital al instituției bancare. 

„Inainte sa fie chatbot-ul Raul, completarea unei cereri de credit dura cateva minute bune, in care angajatul trebuia sa culeaga informatiile si sa le completeze. Acum, de toata treaba asta se ocupa chatbot-ul si o face intr-o secunda, sau mai putin de o secunda, iar angajatul BT are timp in continuare sa discute cu clientul, sa vada ce alte nevoi are, sa poata sa-l ajute pe diverse alte subiecte,” a declarat Gabi Mocan, Director Digital Technology la BT, in cadrul Galei NOCASH (sursa).

In studiul de caz pe tema asistentilor virtuali inteligenti, reprezentantul BT a vorbit despre faptul ca, de multe ori, in procesul de transformare digitala, foarte multe companii se axeaza strict pe clienti si uita de angajati.

Prin utilizarea chatbotilor in acoperirea unor nevoi legate de optimizarea proceselor, „Ne adresam atat clientilor cat si angajatilor pentru ca automat facand mai usoara treaba angajatilor, clientul devine mai multumit. Vedem cumva la pachet toata povestea asta,” a explicat Mocan, filozofia bancii.

Banca Transilvania a fost prima banca din Romania care a lansat un chatbot pentru clienti inca din 2017. Este vorba despre chatbot-ul Livia, care se adresa clientilor retail si oferea informatii despre conturi, tranzactii si operatiuni. A urmat apoi in 2018 primul chatbot pentru antreprenori din Romania, Raul de la BT, care ajuta foarte mult clientii din zona de SME. Iar apoi, in februarie 2019, banca a inceput colaborarea cu Druid; BT fiind la acel moment primul client al Druid, cand inca platforma era in constructie. Astazi Druid are un portofoliu de peste 50 de clienti si parteneriate strategice cu companii precum Accenture, UiPath sau Microsoft.

Dupa demararea parteneriatului cu Druid, banca a mai lansat patru asistenti virtuali pe langa cei doi deja existenti. Trei pentru angajati – Aida, chatbot de HR, Raul – chatbot pentru angajatii care se ocupa de zona de IMM-uri, si cel mai nou lansat este David, care ajuta colegii pe partea de operatiuni.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

UE vrea să știe cât pământ lucrează românii și câte animale sunt în ferme și gospodării. Începe recensământul agricol - de probă, deocamdată

Articolul următor

Obligațiunile Ready Office Rent listate pe bursă

Citește si:
Total
0
Share