Arad Infrastructura Timiș Transport Turism

CFR lansează, pentru 800 de milioane de euro, licitația pentru reabilitarea căii ferate dintre Timișoara și Arad

Principala conexiune feroviară, dar și instalațiile și clădirile de pe ruta care leagă Timișoara de Arad, vor fi modernizate cu fonduri europene. Compania Națională de Căi Ferate CFR SA oferă 800 de milioane de euro pentru reabilitarea căii ferate dintre Timișoara și Arad. Anunțul a fost lansat luni în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Sunt vizați 57 de kilometri de cale ferată, contractul prevăzând și modernizarea altor 7 km, între Aradul Nou și Glogovăț.
Conform anunțului, proiectul include două loturi: ”Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D” Lot 2: Proiectare şi execuție lucrări aferent obiectivului de investiţii <Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad>”.

Durata de implementare a proiectului este de 102 luni (opt ani și jumătate), care include și perioada de garanție a lucrărilor. Perioada de proiectare este de șase luni, iar execuția va dura 36 de luni (trei ani).

Valoarea totală estimată a contractului este de 3.917.081.120,59 lei, echivalentul a peste 800 milioane de euro. La evaluarea ofertelor, componenta financiară (prețul ofertei) va conta în proporție de 74%, iar restul va fi punctat pentru componenta tehnică. Procedura de achiziție este împărțită în două loturi. Primul este ”Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D”, cu Valoarea estimată fără TVA: 1.445.386.706,40 lei, iar cel de-al doilea ”Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad”, cu valoarea estimată fără TVA: 2.471.694.414,19 lei. Finanțarea e asigurată prin intermediul fondurilor disponibile României prin Programul Operațional Infrastructură Mare.

Conform anunțului, pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu, cu înălțimi între 0 și 12 metri, cât și în debleu, cu adâncimi între 0 și 8 metri.

Proiectul de modernizare a tronsonului feroviar menționat include âmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/oră; modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare de pe această linie, adaptând capacitatea acestora, conform volumului de trafic şi necesităţilor tehnologice; modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; înlocuirea bretelelor şi a traversărilor dublă joncţiune cu schimbătoare de cale simple; dublarea liniei pe toată lungimea; • Înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor; ridicarea niveletei căii și protecția antierozională a terasamentului de cale ferată în zonele inudabile; construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); construcţia a două clădiri de mentenanţă în staţiile Caransebeş şi Timişoara Nord; • Montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități; instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); modernizarea echipamentului de telecomunicaţii; • Înlocuirea echipamentelor liniei de contact şi din substaţiile de tracţiune electrică, instalarea unui sistem de control SCADA; montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei.

Procedura de atribuire se desfășoară sub incidența unei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului de proiectare și execuție a lucrărilor se va face numai după asigurarea sursei de finanțare. Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de un an de zile de la aprobarea raportului procedurii.

Related posts

Investiţie de 50 milioane de euro într-un nou terminal la Aeroportul Internațional Traian Vuia din Timişoara

redactia

Automotive Logistics Summit reuneste profesionistii

Ionut Oprea

CTP invests 50 million EUR in the development of new logistics capacities around Timișoara

Ionut Oprea

Bistriţa-Năsăud: Investiţie de 14,5 mil. euro pentru modernizarea a peste 40 km de drumuri judeţene

Stefana Muresan

Volkswagen ID.3, mașina electrică a concernului auto, folosește tehnologiile produse de germanii de la Continental în România

Robert Bloancă

“Autostrada Iernut – Chețani va fi funcțională în câteva zile”

Nora Dumitrescu

Opt bazine didactice de înot vor fi construite în Bihor

redactia

Transilvania Train, la a treia ediție, prin patru oraşe medievale: Brașov, Sighişoara, Alba Iulia şi Sibiu

Stefana Muresan

Oradea va avea un „City Break Festival” la sfârşit de august, început de septembrie

Traian Dan

Transilvania „Best in travel 2016” pentru piaţa britanică

Transilvania Business

Werner Wolff: TAROM, în ultimele luni pe plus

redactia

Metroul de Cluj a fost deblocat

Nora Dumitrescu

Explorați natura pe două roți, cu ajutorul Greensylvania

Ligia Voro

Proiecte de investiţii româno-emirateze în infrastructură, energie și agricultură

Stefana Muresan

Oraşul Buziaş din Timiş primeşte patru milioane de euro prin Programul Operaţional Regional

Robert Bloancă

Piaţa muncii din Serbia şi România s-a aflat în dezbatere la Timişoara

Robert Bloancă

„Comoara din Defileul Crișului Repede”, un nou film despre Pădurea Craiului

Traian Dan

Roma, destinația favorită a românilor în 2017

Stefana Muresan

Prinţul Charles, "Prinţ de Transilvania"

Stefana Muresan

Primăria Oradea, investiție de 7,7 mil. euro într-un pasaj suprateran pe şoseaua de centură

Stefana Muresan

OTP Bank va deschide un centru regional în cartierul ISHO din Timișoara

Papuc Irina

Timişoara primeşte bani europeni nerambursabili pentru un nou set de şapte noi garnituri de tramvai

Robert Bloancă

UVT a câștigat 5 milioane de lei pentru cercetare și inovare

redactia

Cursele charter spre destinaţii turistice, de pe Aeroportul Internaţional Timişoara, au fost folosite de 65.000 de clienţi

Robert Bloancă

Leave a Comment