Arad Infrastructura Timiș Transport Turism

CFR lansează, pentru 800 de milioane de euro, licitația pentru reabilitarea căii ferate dintre Timișoara și Arad

Principala conexiune feroviară, dar și instalațiile și clădirile de pe ruta care leagă Timișoara de Arad, vor fi modernizate cu fonduri europene. Compania Națională de Căi Ferate CFR SA oferă 800 de milioane de euro pentru reabilitarea căii ferate dintre Timișoara și Arad. Anunțul a fost lansat luni în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Sunt vizați 57 de kilometri de cale ferată, contractul prevăzând și modernizarea altor 7 km, între Aradul Nou și Glogovăț.
Conform anunțului, proiectul include două loturi: ”Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D” Lot 2: Proiectare şi execuție lucrări aferent obiectivului de investiţii <Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad>”.

Durata de implementare a proiectului este de 102 luni (opt ani și jumătate), care include și perioada de garanție a lucrărilor. Perioada de proiectare este de șase luni, iar execuția va dura 36 de luni (trei ani).

Valoarea totală estimată a contractului este de 3.917.081.120,59 lei, echivalentul a peste 800 milioane de euro. La evaluarea ofertelor, componenta financiară (prețul ofertei) va conta în proporție de 74%, iar restul va fi punctat pentru componenta tehnică. Procedura de achiziție este împărțită în două loturi. Primul este ”Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D”, cu Valoarea estimată fără TVA: 1.445.386.706,40 lei, iar cel de-al doilea ”Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad”, cu valoarea estimată fără TVA: 2.471.694.414,19 lei. Finanțarea e asigurată prin intermediul fondurilor disponibile României prin Programul Operațional Infrastructură Mare.

Conform anunțului, pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu, cu înălțimi între 0 și 12 metri, cât și în debleu, cu adâncimi între 0 și 8 metri.

Proiectul de modernizare a tronsonului feroviar menționat include âmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/oră; modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare de pe această linie, adaptând capacitatea acestora, conform volumului de trafic şi necesităţilor tehnologice; modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; înlocuirea bretelelor şi a traversărilor dublă joncţiune cu schimbătoare de cale simple; dublarea liniei pe toată lungimea; • Înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor; ridicarea niveletei căii și protecția antierozională a terasamentului de cale ferată în zonele inudabile; construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); construcţia a două clădiri de mentenanţă în staţiile Caransebeş şi Timişoara Nord; • Montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități; instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); modernizarea echipamentului de telecomunicaţii; • Înlocuirea echipamentelor liniei de contact şi din substaţiile de tracţiune electrică, instalarea unui sistem de control SCADA; montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei.

Procedura de atribuire se desfășoară sub incidența unei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului de proiectare și execuție a lucrărilor se va face numai după asigurarea sursei de finanțare. Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de un an de zile de la aprobarea raportului procedurii.

Related posts

Enel deschide la Timișoara prima stație de încărcare a mașinilor electrice situată într-un aeroport

Stefana Muresan

ADR Vest lucrează cu Universitatea din Londra la strategia de transport metropolitan pentru Timişoara

Robert Bloancă

Astra Vagoane Arad va construi, cu chinezii de la CRRC Qingdao Sifang, 30 de trenuri regionale noi pentru transportul feroviar românesc

Robert Bloancă

Electrocenter Due a finalizat lucrările la depozitul Ursus Breweries

Nora Dumitrescu

Contractul pentru finalizarea centurii Târgu-Mureșului, scos la licitație

Ligia Voro

Strabag a finalizat lucrările la cel mai mare șantier de infrastructură rutieră din județul Sibiu

Ion Surdu

Univers T, staţie de încărcare a autovehiculelor electrice

Stefana Muresan

Specialiști din 30 de țări dezbat la UVT unul dintre cele mai importante subiecte ale IT-ului și mediului de afaceri, „Big Data”

Stefana Muresan

Sergiu Gorban, Transylvania Invest din Arad: E mai rentabil să vindem direct procesatorilor din Europa decât traderilor din Portul Constanţa

Stefana Muresan

Umbrărescu a început lucrările la prima autostradă din Moldova

Stefana Muresan

Continental a întrerupt temporar activitatea unor unităţi din România. Specialiştii centrului de dezvoltare muncesc la domiciliu

Robert Bloancă

Primele autostrăzi prind contur în Sălaj

Nora Dumitrescu

Austriecii nu au anunţat pe nimeni din România asupra trenului cu asistenţi medicali

Robert Bloancă

Compania de infrastructură vrea să termine repede nodul Chețani

Nora Dumitrescu

Lufthansa suplimentează zborurile la Sibiu

Nicolae Pop

Astra Bus Arad pregătește lansarea unui nou model de troleibuz

Stefana Muresan

Parcare supraetajată lângă Spitalul Judeţean Oradea

Traian Dan

EVW Holding trece în istorie. Belgienii au devenit majoritari

Nora Dumitrescu

Metropola Cluj a intrat în parteneriat cu Hamburg, Rotterdam și Marsilia

Nora Dumitrescu

Cluj Napoca: Studii pentru metrou şi tren metropolitan, investiții de peste 9 mil. euro

Stefana Muresan

Creșterea de 12% a traficului aerian pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj

O firmă din Tulcea va reabilita Castelul Corvinilor, contract de 5 mil. euro

redactia

Producătorul Solaris a livrat 37 de vehicule pe piața locală în 2020, la Brașov și Satu Mare

Nicolae Pop

Sălajul vrea să cumpere Castelul Wesselenyi

Nora Dumitrescu

Leave a Comment