Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

CFR lansează, pentru 800 de milioane de euro, licitația pentru reabilitarea căii ferate dintre Timișoara și Arad

Principala conexiune feroviară, dar și instalațiile și clădirile de pe ruta care leagă Timișoara de Arad, vor fi modernizate cu fonduri europene. Compania Națională de Căi Ferate CFR SA oferă 800 de milioane de euro pentru reabilitarea căii ferate dintre Timișoara și Arad. Anunțul a fost lansat luni în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Sunt vizați 57 de kilometri de cale ferată, contractul prevăzând și modernizarea altor 7 km, între Aradul Nou și Glogovăț.
Conform anunțului, proiectul include două loturi: ”Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D” Lot 2: Proiectare şi execuție lucrări aferent obiectivului de investiţii <Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad>”.

Durata de implementare a proiectului este de 102 luni (opt ani și jumătate), care include și perioada de garanție a lucrărilor. Perioada de proiectare este de șase luni, iar execuția va dura 36 de luni (trei ani).

Valoarea totală estimată a contractului este de 3.917.081.120,59 lei, echivalentul a peste 800 milioane de euro. La evaluarea ofertelor, componenta financiară (prețul ofertei) va conta în proporție de 74%, iar restul va fi punctat pentru componenta tehnică. Procedura de achiziție este împărțită în două loturi. Primul este ”Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D”, cu Valoarea estimată fără TVA: 1.445.386.706,40 lei, iar cel de-al doilea ”Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad”, cu valoarea estimată fără TVA: 2.471.694.414,19 lei. Finanțarea e asigurată prin intermediul fondurilor disponibile României prin Programul Operațional Infrastructură Mare.

Conform anunțului, pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu, cu înălțimi între 0 și 12 metri, cât și în debleu, cu adâncimi între 0 și 8 metri.

Proiectul de modernizare a tronsonului feroviar menționat include âmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/oră; modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare de pe această linie, adaptând capacitatea acestora, conform volumului de trafic şi necesităţilor tehnologice; modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; înlocuirea bretelelor şi a traversărilor dublă joncţiune cu schimbătoare de cale simple; dublarea liniei pe toată lungimea; • Înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor; ridicarea niveletei căii și protecția antierozională a terasamentului de cale ferată în zonele inudabile; construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); construcţia a două clădiri de mentenanţă în staţiile Caransebeş şi Timişoara Nord; • Montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități; instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); modernizarea echipamentului de telecomunicaţii; • Înlocuirea echipamentelor liniei de contact şi din substaţiile de tracţiune electrică, instalarea unui sistem de control SCADA; montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei.

Procedura de atribuire se desfășoară sub incidența unei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului de proiectare și execuție a lucrărilor se va face numai după asigurarea sursei de finanțare. Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de un an de zile de la aprobarea raportului procedurii.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Orădenii pot închiria trotinete electrice de la Oradea Transport Local (OTL)

Articolul următor

Toate mijloacele de transport în comun din Timișoara au fost dotate cu internet WiFi

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share