Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Tudor Giurgiu despre cinema, modă și stilul vestimentar atipic care îi definește imaginea. „Costumele Tudor Tailor au personalitate, una care aduce destul de mult cu îndrăzneala TIFF-ului” 

Photo credits TIFF – Vlad Cupsa
Photo credits TIFF – Vlad Cupsa

Moda și cinema-ul au fost mereu legate, așa că în acest interviu, regizorul Tudor Giurgiu povestește despre stilul său personal, filme și despre colaborarea vestimentară cu brandul românesc de costume pentru bărbați Tudor Tailor, care continuă povestea imaginii non-conformiste ce i-a devenit emblematică.

 

Clujul rămâne și în acest an o sursă de inspirație pentru TIFF, dar și pentru Tudor Tailor, unul dintre brandurile 100% românești ale cărui creații a conturat numeroase apariții de succes pentru cunoscutul regizor.

Brandul de îmbrăcăminte made to measure pentru bărbați a aniversat opt ani de prezență în Cluj, timp în care s-a lăsat fermecat de inima Transilvaniei în multiple sesiuni foto în puncte culturale importante din oraș și a legat o colaborare vestimentară cu Tudor Giurgiu.

Creațiile vestimentare bărbătești marca Tudor Tailor înseamnă costume elegante, create din țesături cu renume, de la producători din zone cu tradiție și inovație, precum Italia, Belgia sau Marea Britanie, renumiți pentru fabricarea celor mai bune și luxoase materiale de pe piață și după cele mai înalte standarde, care sunt mereu completate de atitudinea celui care le poartă.

Asemeni spiritului și stilului TIFF-ului, creațiile Tudor Tailor se leagă de aceleași valori care transcend bariere și care îmbină non-conformismul cu jovialitatea culorilor și a materialelor folosite în piesele vestimentare. Regizorul și brandul românesc sunt legați de mai mult decât de numele „Tudor”, având pe parcursul anilor mai multe colaborări de succes atât în cadrul Festivalului, cât și la premiere de film.

 

TIFF este un produs născut şi crescut la Cluj. Cum ai spune că acest oraş are o influenţă asupra stilului festivalului?

T. G.: Clujul a fost sofisticat şi dinainte de TIFF. Aş zice că festivalul i-a adus un plus de rafinament prin faptul că, în decursul celor 18 ani, au fost invitate aici nume mari ale cinema-ului mondial.

Nu avem pretenţia că am fi Cannes sau Veneţia, dar chiar şi aşa, cred că orașul s-a schimbat. Şi a păstrat un touch interesant, al unor oameni care ţin la etichetă, la bun gust. Or, lucrul ăsta cred că se leagă şi de atributele brand-ului TIFF.

 

Cum ai descrie spiritul şi stilul TIFF în câteva cuvinte?

T. G.: Spiritul TIFF e câteodată jovial, original. Dar întotdeauna provocator. Non-conformist. Impune un stil care trece de barierele conformismului.

 

În ultimii ani ai avut mai multe colaborări cu Tudor Tailor. Cum ţi se pare procesul de Made to Measure şi ce detalii îţi plac cel mai mult?

T. G.: Dacă e să vorbesc despre colaborări, înainte de toate, pentru mine e important să găsesc puncte comune în viziunea asupra stilului, asupra a ceea ce ne face fericiţi. Am realizat, urmărind colecţiile Tudor Tailor, că mă regăsesc în stilul lor şi că mă simt bine purtând creațiile lor. Îmi place să port haine care mă reprezintă. Şi mă bucur că Tudor Tailor are personalitate, una care aduce destul de mult cu îndrăzneala TIFF-ului.

 

Cât de importantă ţi se pare alegerea unei haine în crearea şi conturarea unui personaj?

T. G.: Un personaj nu poate exista fără o haină bună, fără un costum. Asta o ştim din film. Câteodată, un costum defineşte personajul. Cred că esenţial nu e doar look-ul, felul în care arată haina, ci felul în care te simți atunci când o porţi. Starea de bine pe care ți-o dă.

 

Care crezi că este impactul cinematografiei asupra modei? Şi zic asta în contextul în care îl sărbătorim pe Fellini anul acesta la TIFF, iar acest regizor a avut un impact important asupra stilului unei epoci întregi.

T. G.: Între cinematografie şi modă e o relaţie de iubire, o poveste de dragoste. Mi-e greu să-mi imaginez cum mari dive ale cinema-ului mondial ar fi putut să existe – sau legenda lor să dăinuie – dacă nu ar fi fost îmbrăcate pe măsură, dacă mari creatori de modă nu ar fi contribuit la strălucirea lor. Filmul şi moda merg împreună. Aşa a fost şi pe vremea lui Fellini. Aşa e şi acum.

 

Anul acesta este o ediţie specială, în aer liber. Cum simţi tu vibe-ul oraşului şi cum crezi că va schimba următoarele ediţii?

T. G.: Ce e foarte interesant an de an la TIFF e că oraşul se îmbracă altfel. Vezi mai multă îndrăzneală pe străzi. Oraşul vibrează altfel, are o dinamică anume în timpul festivalului. Asta mă bucur să regăsesc an de an, asta aștept, să retrăiesc acea efervescență. Peste tot, vezi oameni care se bucură de ceea ce le oferă TIFF.

Photo credits TIFF – Nicu Cherciu

Creațiile vestimentare made to measure pentru bărbați marca Tudor Tailor ce poartă eticheta masculină de inspirație britanică și măiestrie italiană pot fi descoperite atât online, cât și în showroom-ul din Cluj, aflat pe Calea Turzii, nr. 43-49.

Foto deschidere: Photo credits TIFF – Vlad Cupsa

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Inițiativa celor Trei Mări se extinde: Șase țări se alătură Poloniei și României în cadrul Fondului de Investiții

Articolul următor

Un startup românesc ce a produs un motor de căutare cu tehnologia machine learning primeşte o finanţare de 1,5 milioane dolari

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share