Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

“Trăim vremuri de mari transformări” – Frank Wolf, noul director al Centrului de Inginerie Bosch din Cluj

Frank Wolf a preluat rolul de director al Centrului de Inginerie Bosch din Cluj în unul dintre cei mai provocatori ani ai timpurilor noastre. 2020 este un an cu multe provocări pentru majoritatea dintre noi, însă, pentru lideri precum Frank, provocările sunt, parcă, și mai mari. Relocarea într-o țară nouă, preluarea unei funcții de conducere în cadrul unei organizații tinere cu o echipă de peste 800 de ingineri, implementarea unor măsuri de siguranță și protecție a muncii fără precedent pentru a combate efectele pandemiei de coronavirus, dar și petrecerea timpului împreună cu familia sa aflată încă în Germania, sunt doar parte dintre provocările unui lider precum Frank în vremuri incerte precum cele actuale.

Din fericire, Frank este optimist din fire și reușeste mereu să vadă partea plină a paharului. Când toată lumea vorbește despre actuala criză economică și provocările industriei auto, invitatul nostru privește latura pozitivă a actualelor transformări globale și povestește cu pasiune despre noi planuri, noi proiecte și despre echipa sa din Cluj. Transformările de amploare generează oportunități la fel de mari care ne vor face viața mai sigură și mai ușoară și vor crea un viitor mai bun pentru generațiile următoare. Asta am aflat de la Frank într-un scurt interviu pe care vă invit să-l urmăriți în paginile ce urmează.


Care este parcursul carierei dumneavoastră în cadrul companiei Bosch și cum vedeți rolul dumneavoastră la
Centrului de Inginerie Bosch din Cluj, România? Care sunt primele impresii despre oraș și locuitorii săi?

După mulți ani de experiență în management în Germania în domeniul ingineriei electrice, ingineriei produselor, software-ului și hardware-ului de sisteme, am simțit că vreau să mă dezvolt și să încep un nou capitol în viața mea profesională. Eram pregătit pentru un proiect internațional mai complex. Acela a fost momentul în care a început prima mea misiune de lungă durată la Centrul de Inginerie Bosch din Budapesta în 2013. De-a lungul celor patru ani petrecuți acolo am aflat multe despre cum transferăm tehnologiile din Bosch, de la sediul central, la o altă locație. După Budapesta, m-am mutat înapoi la Schwieberdingen, Germania și am preluat iarăși o serie de responsabilități complexe. Astfel, am devenit responsabil pentru un produs dezvoltat în patru țări diferite. Trei ani mai târziu, în iulie 2020, am preluat rolul de director al Centrului de Inginerie Bosch din Cluj și în prezent sunt responsabil pentru conducerea acestei mari organizații tinere. Am certitudinea că cei peste douăzeci de ani de experiență profesională, expunerea către diverse culturi și obiceiuri, dar și succesul anterior în coordonarea marilor entități mă vor ajuta să duc mai departe povestea de succes a Centrului de Inginerie din Cluj.

Despre România și despre Cluj însă vă pot împărtăși doar prime impresii, impresii influențate dealtfel de experiențele precedente din timpul călătoriilor, care-mi confirmă cele două laturi contrastante ale unei țări care îmi pare, sincer, incredibilă – România. Pe de o parte, văd peisaje frumoase și oameni deschiși, curioși și amabili și, pe de altă parte, văd că infrastructura, cum ar fi autostrăzile, încă lipsește, stațiile de încărcare pentru mașinile electrice lipsesc, acestea fiind doar câteva lucruri pe care aș vrea să le menționez. Concis, aș spune că sunt inspirat de natura și de oamenii de aici – în special de echipa mea – și văd un mare potențial de dezvoltare în această țară. Entitățile Grupului Bosch prezente în România pot deveni un exemplu excelent pentru întregul grup, iar asta în special pentru modul în care o companie stabilă și de încredere poate fi transformată într-o organizație agilă, flexibilă, acceptând uneori abordări neconvenționale și menținând în același timp valorile Bosch.


Care sunt obiectivele dumneavoastră strategice locale, cum ați defini rolul
Centrului de Inginerie Bosch din Cluj în rețeaua Bosch de la nivel mondial? Ce tip de proiecte doriți să atrageți în următorii cinci ani?

Planurile și obiectivele strategice ale Centrului de Inginerie Bosch din Cluj sunt aliniate, desigur, cu strategia globală a concernului Bosch în domeniul mobilității. Astfel, dezvoltăm la Cluj produse și servicii în domeniile mobilității autonome, electrice și conectate. Lucrăm la soluții noi pentru asistența șoferilor și sisteme de vehicule autonome prin tehnologii video, radar și senzori cu ultrasunete; creăm soluții software și hardware pentru servodirecția electrică și pentru sistemele de propulsie tradiționale, electrice sau hibride. Mai mult decât atât, planurile noastre de viitor prevăd o contribuție mai extinsă în sfera proiectelor ce țin de tehnologia sistemelor electrice pe bază de hidrogen. Consider că tehnologiile bazate pe hidrogen sunt cele mai durabile soluții dacă vom reuși să producem hidrogen în moduri alternative fără emisii de carbon, de exemplu din vânt, apă sau energie solară. Cred că cea mai mare provocare pentru noi toți în următorii cinci ani va fi să ne adaptăm afacerea la transformarea continuă din sectorul auto și să depășim cu succes criza de sănătate provocată de pandemia de coronavirus. Sunt sigur că, dacă continuăm să acționăm responsabil, să fim deschiși la schimbare și la nou și să găsim partenerii potriviți pentru a gestiona tranziția, atunci vom găsi cele mai bune soluții și vom obține o schimbare pozitivă.

În opinia mea, direcția strategică pentru noi la nivel local nu presupune doar alinierea la tendințele auto sau globale, ci mai degrabă utilizarea unei abordări funcționale și a cunoștințelor și capacităților noastre existente pentru a transfera idei în alte domenii de afaceri. Pentru perioada imediat următoare am în vedere să asigur continuitatea proiectelor existente în zona automotive, dar și demararea unora noi, precum și să dezvolt un pilon puternic în zona de afaceri Multi-Market. În acest sens, privesc cu deschidere către noi colaborări și noi proiecte de dezvoltare care să ne permită o colaborare cât mai extinsă cu mediul academic local, dar posibilitatea de a crea noi parteneriate de afaceri atât pe piața locală, cât și pe cea internațională.


Din perspectiva dumneavoastră și luând în considerare expertiza
pe care ați acumulat-o, care au fost cele mai importante transformări din industria dumneavoastră din ultimul deceniu și pentru ce ar trebui să fim pregătiți în următorul deceniu?

Prima transformare cu impact major atât asupra industriei, dar și asupra Bosch, este, cred eu, migrarea de la tehnologia din spatele motorului cu combustie la cea a vehiculelor electrificate, inclusiv hibridizarea. Un al doilea fenomen pe care l-aș sublinia este trecerea de la o companie axată pe electromecanică la o companie mai orientată spre software, cu servicii pentru afaceri complexe din multe domenii. Această a doua transformare prin procesul de colectare, analiză și protecție a datelor de mari dimensiuni a deschis porți către noi oportunități de afaceri.

În prezent, industria automotive este încă în căutare de noi strategii. Nu putem ști acum cu certitudine dacă viitorul mobilității va fi complet electric sau hibrid sau dacă sistemul de propulsie electric se va baza pe tehnologii clasice sau pe hidrogen. Ceea ce știm, însă, la Bosch este că prin utilizarea sistemelor de injecție de ultimă generație, dar și a sistemelor hibride și complet electrice, mobilitatea devine mai eficientă, mai economică și mai dinamică. Prin urmare, continuăm să dezvoltăm și să îmbunătățim ambele tipuri de sisteme de propulsie și continuăm să căutăm soluții mai bune și mai durabile.

Ce provocări credeți că vor urma datorită mobilității electrice, micro-mobilității, IoT, decuplării, 5G și cum este pregătit Bosch să vă ajute?

Răspunsul la această întrebare ar putea umple o carte. Cu toate acestea, Bosch este pregătită pentru toate aceste provocări și se străduiește să devină unul dintre principalii jucători de pe piață, chiar și după aceste mari transformări. Avem capacitatea demonstrată de a crea și valorifica sinergii, precum și de a dezvolta în mod constant noi parteneriate și de a ne alătura modelele de lucru cu cele ale colaboratorilor noștri. Împreună cu Bernd Heinrichs, director digital la Bosch, credem cu tărie în puterea parteneriatelor. Apreciez foarte mult gândurile sale cu privire la motivul pentru care este atât de important să colaborezi și să construiești parteneriate, așa că aș dori să le împărtășesc și cu voi:

“În mediul actual și viitor, caracterizat de schimbări exponențiale, întreruperi rapide, competitivitate ridicată și o largă difuzare a know-how-ului și a resurselor, nu putem câștiga singuri. Pentru a extinde sfera inovațiilor și a rezolva provocări complexe, trebuie să FORMĂM UN PARTENERIAT intern și extern și să trecem de la o colaborare tranzacțională la una capabilă să transforme.”


Care sunt beneficiile clădirilor moderne Bosch din Cluj-Napoca și din Jucu? Cum facilitează acestea munca zilnică a inginerilor și care sunt ingredientele secrete din spatele așa-numitelor condiții de lucru care susțin proce
sul inspirațional Bosch?

Clădirile noastre din Cluj se numără printre cele mai impresionante pe care le-am văzut vreodată la Bosch, iar asta datorită laboratoarelor și birourilor de ultimă generație cu design modern și configurare flexibilă sau,  cum le numim noi în cadrul companiei, mediu de lucru inspirațional. Acest concept nu se referă doar la remodelarea spațiului sau personalizarea mobilierului, ci este vorba de a face toate acestea într-un mod în care să stimuleze și să accelereze inovația, agilitatea, colaborarea, transparența și să ofere suport pentru un nou stil de leadership. Înseamnă mult mai mult decât birouri comune în spații deschise, diferite tipuri de săli de ședințe, săli de training și zone special concepute pentru creație sau concentrare. Mediul nostru de lucru sprijină enorm atât inovația, cât și spiritul de echipă – elementele cheie ale succesului nostru viitor. În acest sens, pot afirma că Centrul de Inginerie din Cluj reprezintă deja un model în cadrul Grupului Bosch.

Recunosc că la început am fost oarecum sceptic cu privire la eficiența acestui nou mod de lucru, totuși, după câteva luni, sunt de părere că funcționează cu adevărat. Ori de câte ori ne aflăm fizic la birou și în ciuda tuturor măsurilor de distanțare socială, simt cum această configurație flexibilă ne ajută să colaborăm mai ușor, să schimbăm informații între departamente, să fim mai conectați și mai concentrați. Din sceptic, am devenit cu ușurință un susținător al acestei mentalități noi și, de asemenea, am început să-mi motivez colegii care conduc diferite departamente să exploreze clădirile, să aleagă de fiecare dată un etaj nou și să interacționeze cu oamenii care lucrează acolo. Sunt sigur că acesta este cel mai bun mod de a face conexiuni sociale și de a crea sinergii profesionale între diferite echipe, departamente și chiar divizii. Mediul de lucru inspirațional ne schimbă stilul de management și devine astfel mai ușor să aplatizăm ierarhiile, să devenim mai abordabili ca lideri. Astfel, este mai ușor pentru noi, liderii, să ne ajutăm și să ne sprijinim echipele și să devenim adevărați mentori pentru cei cu care lucrăm zi de zi.

Conceptul de mediu de lucru inspirațional este doar primul pas în transformarea stilului nostru de lucru. Ceea ce am învățat recent – datorită pandemiei – este că nu avem neapărat nevoie de spații dedicate de lucru. În zilele noastre, mai mult ca oricând învățăm să devenim mai flexibili, să fim motivați, să lucrăm în condiții neconvenționale. În următorii ani, ne vom obișnui cu munca de acasă, vom petrece încă ceva timp la birou pentru a socializa și a ne conecta cu colegii noștri și vom continua să combinăm munca online cu cea offline. Părerea mea este că a nu fi la birou 100% va fi noul trend global, ceea ce înseamnă mai multă libertate din partea angajaților. Una peste alta, menținerea unui echilibru între munca online și cea offline, motivarea și implicarea tuturor colegilor și formarea unor echipe puternice și pasionate sunt factori cheie pentru o afacere de succes și un viitor mai durabil pentru noi toți.

Despre Centrul de Inginerie Bosch din Cluj

La Bosch, suntem de părere că sistemul de conducere autonomă este probabil cea mai mare provocare din istoria industriei automotive, dar, în același timp, credem cu tărie că sistemele de conducere autonomă și conectată sunt cele mai bune soluții pentru o nouă eră sigură a mobilității. Suntem la bordul acestei călătorii interesante, pentru că, în ciuda tuturor provocărilor, ne urmăm întotdeauna misiunea de a contribui la îmbunătățirea calității vieții oamenilor prin crearea tehnologiei „pentru o viață”. Așa cum am făcut-o de multe alte ori în istorie, când s-au produs mari transformări, acum este timpul din nou să îmbrățișăm schimbările și să abordăm provocările mari, folosind toată expertiza noastră în mobilitate dobândită în ultimii 130 de ani și combinând aceste cunoștințe extraordinare cu inovațiile de top de la centrele noastre de inginerie din întreaga lume și cu cele mai noi soluții IoT.

Centrul de Inginerie Bosch din Cluj joacă un rol esențial în această mare transformare încă de la înființarea sa în 2013. Astăzi, cu peste 800 de ingineri în domeniul software, hardware și fiabilitate care lucrează în strânsă colaborare cu alte locații Bosch și clienți din întreaga lume, contribuim la dezvoltarea de produse și servicii excelente în domeniile sistemului de conducere automatizat, mobilității conectate și electrice și a conectivității.

Dezvoltăm software și algoritmi pentru produsele noastre în diverse domenii, cum ar fi electrificarea vehiculelor, sistemul de conducere automatizat și conectivitatea. Competențele noastre de inginerie software în senzori video, radar și ultrasonici, împreună cu expertiza noastră în sistemele de servodirecție, ne permit să dezvoltăm un sistem nou și mult mai puternic de asistență pentru șofer și sisteme de conducere automate. În cadrul procesului complex de dezvoltare în care se lucrează cu multe date, acestea trebuie analizate, utilizate și desigur protejate. Prin urmare, inteligența artificială, securitatea cibernetică, analiza datelor și gestionarea datelor sunt, de asemenea, competențe cheie pe care ne concentrăm.

Dezvoltăm software conform standardelor de siguranță în automotive pentru sistemele de propulsie tradiționale și hibride, pentru vehicule pur electrice și infrastructura de încărcare conectată. Pe măsură ce lumea noastră devine mai conectată și cererea crește pentru funcții suplimentare inteligente și pentru servicii adaptate nevoilor individuale și obiceiurilor de utilizare, dezvoltăm și oferim servicii și produse în sfera conectivității vehiculelor și Internetului obiectelor.

Competențele noastre avansate în inginerie hardware și proiectare mecanică sunt puse în practică la realizarea designului PCB pentru unitățile de comandă a motorului sau personalizarea designului mecanic pentru sistemul de direcție sau chiar pentru produse complet noi, cum ar fi e-Bike sau e-Stroller. În ceea ce privește ingineria fiabilității, competențele noastre speciale sunt în domeniul evaluării și validării coroziunii și umidității.

Ne mândrim cu responsabilitatea deplină pentru toate etapele în cadrul unui ciclu complet de dezvoltare. Succesul nostru general constă în expertiza noastră avansată, birourile și laboratoarele de ultimă generație, precum și o colaborare excelentă cu alte centre de inginerie Bosch din întreaga lume și cu echipe locale de producție din cadrul fabricii Bosch Cluj.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Interioo a deschis la Oradea cel mai mare showroom de gresie, faianță și obiecte sanitare din România

Articolul următor

Compania de Drumuri continuă proiectul realizării unui drum de legătură între Timișoara și autostrada A1

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share