Infrastructura Timiș Transport

Compania de Drumuri face un nou pas pentru finalizarea centurii de ocolire a Timișoarei. În lucru e și ”varianta” alternativă

Compania Națională de Administrare a Infrastructuri Rutiere a anunțat demararea procedurilor în vederea semnării contractului de realizare a studiului de fezabilitate pentru centura Vest, de ocolire a Timișoarei. Valoarea contractului este de 3,6 milioane de lei, plus TVA.

CNAIR a demarat procedurile interne în vederea semnării contractului având ca obiect “Elaborare studiu de fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Timișoara Vest”.

În urma procedurii de achiziție publică, licitație deschisă, pentru atribuirea contractului în valoare de 3.658.195,15 lei fără TVA, ofertantul declarat câștigător fiind societatea Search Corporation S.R.L. Durata contractului este de 15 luni. Comunicările privind rezultatul procedurii au fost transmise în data de 14 octombrie. În termenul prevăzut de legislația în materia achizițiilor publice nu a fost depusă nicio contestație.

Proiectul centurii Vest are ca scop construirea unei variante de ocolire a orașului Timișoara din zona intersecției DN 69 (Timișoara – Arad), cu DJ 591 (unde se va lega cu varianta de ocolire Timișoara Sud), ce va ocoli orașul prin vest, astfel încât să se asigure creșterea gradului de siguranță și a vitezei de deplasare, rezultând astfel închiderea inelului de centură a municipiului Timișoara.

 

Varianta ”rural-metropolitană”

 

În urmă cu câțiva ani, Consiliul Județean Timiș a lansat ideea unei minicenturi de ocolire a Timișoarei, formată din mai multe drumuri comunale, care leagă localitățile periurbane ale capitalei Banatului. În cea mai mare parte doar drumuri de pământ și piatră, acestea au fost preluate în administrarea CJ și ulterior asfaltate. Deja o bună parte din această minicentură este deja realizată, locuitorii comunelor pot ajunge în comuna vecină fără a mai fi nevoiți să intre în oraș.

În perioada viitoare va fi finalizat studiul de fezabilitate pentru un nou proiect derulat de Consiliul Județean Timiș, de această dată pentru asfaltarea unui fost drum comunal, preluat în administrare de administrația județeană, între localitățile periurbane ale Timișoarei, Șag și Sânmihaiu Român. Acum un drum de pământ, acesta va oferi o legătură directă, civilizată, între cele două comune din jurul capitalei de județ. CJ Timiș va asfalta acest drum de piatră și pământ, reușind să-l preia anul acesta în administrare, din punct de vedere juridic.

Studiul de fezabilitate va intra în lucru în perioada imediat următoare, în contextul în care licitația pentru desemnarea câștigătorului se apropie de final.

Șoseaua are o lungime aproximativă de 5 km. Investiția are ca premisă dezvoltarea celor două comune, prin crearea unei infrastructuri care să permită intensificarea activităților comerciale, cât și sporirea gradului de siguranță în trafic.

În acest moment este în lucru și drumul care leagă alte localități, Dudeștii Noi și Săcălazul, o altă porțiune din această minicentură. De la Săcălaz există deja realizat drumul până la Sânmihaiu Român, care va fi ulterior legat și de Șag, deci de drumul național spre granița cu Serbia.

Related posts

Peste o mie de studenţi au desfăşurat proiecte de internship în cadrul unităţilor companiei Continental România

Robert Bloancă

A fost lansată licitaţia pentru nou drum de legătură dintre Timşoara şi Autostrada A1

Robert Bloancă

Aeroportul Cluj a înregistrat, luni, cel mai mare număr de pasageri din istorie – 10.189

Stefana Muresan

Investiție de 16 milioane de euro la Brașov: a fost semnat contractul pentru construirea unui garaj pentru viitoarele autobuze electrice

Ion Surdu

TM | UVT, parte al celui mai mare proiect de colaborare internațională din istoria științei

Toamna revigorează construcțiile industriale de mari dimensiuni

Nora Dumitrescu

Oradea investește 32 milioane de lei într-un „Park and ride” în Centrul Civic

Traian Dan

Linia ferată Cluj – Cernăuți, în topul celor mai pitorești din Europa

Nora Dumitrescu

Cursa dintre Timişoara şi Bucureşti a fost cea mai solicitată anul trecut, în traficul aerian intern

Robert Bloancă

Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj, zboruri interne spre Timișoara cu Tarom

Stefana Muresan

Corina Creţu: Reiterez disponibilitatea mea şi a serviciilor DG REGIO de a finanţa prin fonduri europene studiul de fezabilitate şi etapizarea construcţiei autostrăzii Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni

redactia

Electrificarea liniei ferate Cluj – Oradea, din fonduri europene

Stefana Muresan

Investiție de peste 21 de mln. de lei în extinderea rețelelor de apă-canal în comunele Sânpetru și Hărman din județul Brașov

Ion Surdu

Yazaki își dublează numărul de angajați la Timișoara

Stefana Muresan

Asfaltări la nodul rutier Sebeș al autostrăzii dintre Alba și Cluj

Nora Dumitrescu

Oradea își reabilitează rețeaua termică cu fonduri europene

Traian Dan

Au fost stabilite condiţiile în care vor circula trenurile speciale cu asistenţi spre Austria. Trei curse, prima pe 10 mai

Robert Bloancă

Finanțare europeană de 1,3 miliarde euro pentru modernizarea unor tronsoane din coridorul feroviar Curtici-Constanța

Stefana Muresan

Start la lucrările Parcului Industrial Săcueni Bihor

Traian Dan

Epstein reveals more about the large multi-phased mixed-use development in Bacau for Dedeman

Ionut Oprea

Iulius a inceput lucrarile la UBC 3 in Openville

Ionut Oprea

Orașele din Transilvania și Banat, reconectate aerian

Nora Dumitrescu

Canadienii de la Litens Automotive, nouă unitate de producție lângă Timișoara

Stefana Muresan

Trei constructori vor moderniza străzile Zalăului pe fonduri europene

Nora Dumitrescu

Leave a Comment