Analize Comert Digitalizare IT&C Slider Ultimele stiri

Tabletele și laptop-urile au luat locul vacanțelor de Black Friday 2020

Ediția din acest an al celui mai important eveniment de shopping – Black Friday – a stat sub semnul pandemiei, aducând schimbări neașteptate în comportamentul cumpărătorilor. Platforma online blackfriday.ro. blackfriday.ro, site-ul oficial al Black Friday România, a adunat date referitor la evenimentul care a avut loc pe data de 13 noiembrie și le prezintă în sinteză.

Black Friday s-a dovedit și în acest an un eveniment de o magnitudine excepțională, care a provocat deosebit de multă emoție în rândul iubitorilor de shopping. Cu toate acestea pandemia și-a pus ameprenta asupra evenimentului, nu atât asupra volumului de vânzări, cât mai ales asupra comportamentului de cumpărare.

Principala modificare pe care am sesizat-o a fost legată de categoriile de vârstă care au accestat ofertele de Black Friday. Astfel, față de anul trecut a crescut interesul persoanelor de peste 45 de ani și a scăzut, cu aproximativ 40%, interesul tinerilor cu vârsta de până în 34 de ani”, punctează reprezentanții platformei blackfriday.ro. Pe ansamblu, cifrele arată că anul acesta au fost cu 20% mai multe persoane interesate de Black Friday, o evoluție aproximativ egală cu cea estimată de specialiștii platformei online. „Interesul ridicat pentru acest eveniment online este justificat de perioada pe care o parcurgem, care a mutat o parte din comerțul tradițional spre online. Având acest mall virtual direct în buzunar prin intermediul telefonului mobil sau acasă, prin intermediul laptop-ului, clienților le-a fost mai facil să acceseze reducerile de Black Friday. În plus, mulți români au devenit mai atenți cu bugetele și caută cu mai mult interes oferte avantajoase”, arată analiza blackfriday.ro.

Adio vacanțe, bun venit tablete

Schimbări semnificative cu ocazia Black Friday 2020 au fost observate și la categoriile de produse unde clienții au preferat să comande online. Astfel, dacă în anii anteriori secțiunile de fashion sau vacanțe erau printre cele mai accesate, anul acesta a avut creștere segmentul IT. „Așa cum era de așteptat, clienții au comandat mai multe produse din categoria laptop-uri și tablete, cel mai probabil pentru a acoperi necesarul creat de desfășurarea școlii online. Creșteri importante s-au înregistrat și la categoriile electrocasnice, componente pc, telefoane, televizoare și cărți”, precizează reprezentanții platformei blackfriday.ro. În ceea ce privește categoriile unde s-au înregistrat scăderi, acestea au fost: vacanțe, haine, încălțăminte, home & deco. Anul acesta s-a observat și o tendință de diminuare a vânzările de produse de lux, precum bijuterii, ceasuri, parfumuri, cosmetice, foto & video.

Ora de aur

În ceea ce privește orele când site-urile cu reduceri au fost cele mai accesate, în acest an cel mai mare interes a fost vineri la miezul nopții (ora 00:00), urmat de ora 07.00 si 19.00.

Tot mai multe magazine dau startul Black Friday mai devreme. Așa ce face că s-a observat un punct ridicat al interesului și joi la ora 19.00, dar ziua de vineri rămâne ziua cu cele mai multe comenzi din an”, explică reprezentanții platformei blackfriday.ro.

Analiza arată și faptul că, în continuare, comerțul online rămâne sub dominația mobile shopping, cele mai multe accesării fiind de pe telefonul mobil. De asemenea, anul 2020 a reconfirmat preferința românilor pentru plățile online, cele mai multe cumpărături fiind achitate cu cardul bancar.


Despre blackfriday.ro

Platforma blackfriday.ro reprezintă site-ul oficial al evenimentului Black Friday în România și cuprinde magazine online, cu oferte speciale dedicate acestui eveniment. În acest an, oferta magazinelor partenere a cuprins reduceri de până la 90%, pachete de tip 1 + 1, dar și transport gratuit pentru anumite categorii de produse.

În prezent, pe platforma blackfriday.ro sunt active peste o sută de magazine online, oferind cumulat sute de mii de produse, din domenii diverse precum: fashion, home & deco, turism, electronice și electrocasnice, bricolaj, componente IT, gadget-uri, produse de îngrijire personală și pentru casă, jucării, parfumuri, produse foto-video, bijuterii etc.

BLACK FRIDAY 2020

  • cu 20% mai multe persoane interesate de Black Friday

  • cu 40% mai puțini tineri cu vârsta până la 34 ani interesați de Black Friday; a crescut în schimb interesul pentru cei de peste 45 ani

  • creșteri importante pe categoriile: laptopuri, tablete, electrocasnice, componente pc, telefoane, televizoare, cărți

  • scăderi pe categoriile: vacanțe, haine, încălțăminte, home & deco, bijuterii, ceasuri, parfumuri, cosmetice, foto & video

  • cel mai mare interes a fost vineri la ora 00.00, urmat de ora 07.00 și 19.00

 

Related posts

Conferințele GastroArt: Identitate gastronomică națională 

Ligia Voro

Skyliner on the home stretch

Transilvania Business

Ajutoare de stat în valoare de 98 de milioane de lei pentru cinci companii cu proiecte de investiţii de 230 de milioane de lei

redactia

Teraplast devine actionar majoritar la Depaco, cu 60% din capital

Stefana Muresan

Poziționarea în mintea clienților

redactia

Începe cel mai mare forum economic din lume. Ce avere au participanții

redactia

Ştefan-Radu Oprea: Ținta schimburilor comerciale dintre România şi Republica Moldova, la valoarea de două miliarde de dolari, în acest an

redactia

Deszăpezirea și salubritatea un business de 4 miliarde de lei. Topul firmelor de profil

Papuc Irina

1.800 de români pleacă la muncă în Germania de la Cluj

Nora Dumitrescu

UNPR solicită Guvernului măsuri urgente de atenuare a consecințelor COVID-19

Traian Dan

Fabrica de ambalaje Exonia începe de mâine producția de ambalaje pentru parafarmaceutice. Spitalele le vor putea procura fără adaos comercial

Papuc Irina

Trei produse montane certificate, în portofoliul Mirdatod

Stefana Muresan

Povestea familiei Talpeș, deținătoarea Bitdefender – afacere evaluată la peste 600 mil. de euro, subiectul unui reportaj al BBC

Stefana Muresan

AFI extinde proiectele din Romania

Ionut Oprea

Noua sală a sporturilor din Oradea este gata în proporţie de 25%

Traian Dan

Continental investește în dezvoltarea virtuală pentru conducerea automatizată și colaborează cu start-up-ul AAI

redactia

Telekom instalează sistemul de identificare a locurilor de parcare libere la Cluj

Nora Dumitrescu

Firme din România, Italia și Portugalia, pentru concesionarea colectării deșeurilor din zonele Blaj, Cugir și Sebeș. Licitație de peste 15 milioane de euro

Stefana Muresan

Cramele Recaș, donație de 88.000 de euro pentru susținerea spitalelor din Timișoara

Papuc Irina

15 companii românești s-au calificat în ultima etapă a „Made in Romania”

Stefana Muresan

Polii business-ului românesc. Topul firmelor pe județe, după cifra de afaceri

Stefana Muresan

Cluj Business Days 2017

Ionut Oprea

Register now for BACK 2 BUSINESS Bucharest

Stefana Muresan

CJ Cluj a semnat, anul trecut, contracte de 500 milioane lei, fonduri europene

Stefana Muresan

Leave a Comment