Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Autostradă din Ardeal, caut antreprenor!

Asociația Pro Infrastructură (API) cere implicarea tuturor actorilor din proiectul autostrăzii dintre județele Cluj și Mureș pentru ca aceasta să fie terminată cât mai repede.

Fără un efort susținut din partea tuturor actorilor implicați în contract și mai ales din partea antreprenorului, riscăm să ajungem la un șantier părăsit, terminat pe jumătate și la companii autohtone în incapacitate de a plăti salarii sau consumabile și de a continua activitatea, consideră organizația de monitorizare a infrastructurii.

Pe Autostrada Transilvania Câmpia Turzii – Chețani găsim în teren doar subcontractorul Marcotim, cei de la Straco lăsându-se în continuare așteptați. Este dezamăgitor că pe acest șantier nu s-a profitat la maximum de vremea prielnică din ultimele săptămâni.

În lipsa unui management profesionist pe proiect și a unui flux predictibil de numerar, cei câțiva kilometri pe care terasamentele sunt la cotă nu au fost protejați cu asfalt, iar pe elevațiile structurilor finalizate de Baxcom nu s-au ridicat grinzi, predale și nu s-a armat și betonat placa de suprabetonare.

Straco nu și-a respectat promisiunile de deblocare a acestor aspecte în repetate rânduri. În următoarele zile este așteptată plata unei facturi de 10 milioane de lei spre Straco și mai departe spre subcontractorii și furnizorii de materiale.

Această factură nu este suficientă pentru acoperirea tuturor datoriilor, doar Marcotim având restanțe de 15 milioane. Deși Straco a promis în repetate rânduri că va mobiliza personal suplimentar pentru realizarea situațiilor de lucrări și a facturilor, până în prezent este restant și la această activitate”, conform API.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Total
6
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Parcul Feroviarilor va fi revitalizat cu 12 milioane de euro

Articolul următor

Exporturi ale producătorilor români de peste 59 milioane de euro, facilitate de Lidl

Citește și:
Total
6
Share