Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Timișul insistă pentru realizarea autostrăzii Timișoara – Belgrad

Susținerea în continuare a construcției autostrăzii care să lege Timișoara de Belgrad, reluarea traficului feroviar dintre România și Serbia la nivel de călători, dar și deschiderea unui nou punct de frontieră pentru traficul greu, între Timiș și țara vecină, au fost principalele puncte discutate de noua conducere a județului și consulul Serbiei la Timișoara. Toate acestea reprezintă premisele dezvoltării relațiilor economice pe această direcție, dar și o oportunitate de extindere a firmelor românești din zonă, de a se extinde peste graniță.
Autostrada Timișoara-Moravița-Pancevo, sporirea capacității punctelor de frontieră și reluarea traficului feroviar de călători între Serbia și România au fost doar câteva dintre subiectele abordate în cadrul întâlnirii pe care președintele CJ Timiș, Alin Nica, a avut-o cu Consulul General al Serbiei la Timișoara, Vladan Tadic.

Aceștia au convenit asupra oferirii de sprijin reciproc în implementarea proiectului autostrăzii ce va lega Timișoara de Belgrad, o șansă majoră de dezvoltare economică și socială a întregii regiuni.

Un alt punct discutat, de această dată la cererea părții sârbe, s-a referit la sporirea capacității trecerii punctului de frontieră Lunga – Nakovo, pentru permiterea accesului traficului greu, cu autobuze și camioane, fapt ce ar descongestiona celelalte căi de acces. Acest punct de frontieră a fost deschis în urmă cu câțiva ani, dar numai cu un program redus de activitate și pentru traficul mic de pasageri. Ulterior, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a preluat în administrarea sa drumul de legătură cu acest punct de frontieră pentru a fi adus la un alt standard.

O altă problemă abordată a fost cea legată de necesitatea reluării traficului feroviar de călători pe rutele Jimbolia – Kikinda și Stamora Moravița – Vârșeț. Ambele părți au convenit că este nevoie a se lucra încă de pe acum la acest proiect, pentru a-l putea vedea materializat în momentul în care contextul epidemiologic se va îmbunătăți, iar călătoriile vor fi reluate la un nivel ridicat. O legătură a existat pe cale ferată, între Timișoara și Vârșeț, dar CFR Călători a renunțat la cursă, motivând că nu există solicitări din partea pasagerilor, chiar dacă trenul circula de multe ori cu călătorii în picioare, din lipsa locurilor. De la Vârșeț, la sosirea garniturii de la Timișoara era asigurat un alt tren, spre Belgrad.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Aeroportul Internațional Timișoara a pus în funcțiune un nou sistem de balizaj performant

Articolul următor

Digitalizare prin Plantare, proiect pentru dotarea cu tablete a copiilor săraci

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Romgaz repornește forajele la Caragele

Într-un comunicat al Ministerului Energiei se anunță faptul că Romgaz repornește forajele la Caragele. Investiția va depăşi 1…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share