Infrastructura Timiș Transport

Timișul insistă pentru realizarea autostrăzii Timișoara – Belgrad

Susținerea în continuare a construcției autostrăzii care să lege Timișoara de Belgrad, reluarea traficului feroviar dintre România și Serbia la nivel de călători, dar și deschiderea unui nou punct de frontieră pentru traficul greu, între Timiș și țara vecină, au fost principalele puncte discutate de noua conducere a județului și consulul Serbiei la Timișoara. Toate acestea reprezintă premisele dezvoltării relațiilor economice pe această direcție, dar și o oportunitate de extindere a firmelor românești din zonă, de a se extinde peste graniță.
Autostrada Timișoara-Moravița-Pancevo, sporirea capacității punctelor de frontieră și reluarea traficului feroviar de călători între Serbia și România au fost doar câteva dintre subiectele abordate în cadrul întâlnirii pe care președintele CJ Timiș, Alin Nica, a avut-o cu Consulul General al Serbiei la Timișoara, Vladan Tadic.
Aceștia au convenit asupra oferirii de sprijin reciproc în implementarea proiectului autostrăzii ce va lega Timișoara de Belgrad, o șansă majoră de dezvoltare economică și socială a întregii regiuni.
Un alt punct discutat, de această dată la cererea părții sârbe, s-a referit la sporirea capacității trecerii punctului de frontieră Lunga – Nakovo, pentru permiterea accesului traficului greu, cu autobuze și camioane, fapt ce ar descongestiona celelalte căi de acces. Acest punct de frontieră a fost deschis în urmă cu câțiva ani, dar numai cu un program redus de activitate și pentru traficul mic de pasageri. Ulterior, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a preluat în administrarea sa drumul de legătură cu acest punct de frontieră pentru a fi adus la un alt standard.
O altă problemă abordată a fost cea legată de necesitatea reluării traficului feroviar de călători pe rutele Jimbolia – Kikinda și Stamora Moravița – Vârșeț. Ambele părți au convenit că este nevoie a se lucra încă de pe acum la acest proiect, pentru a-l putea vedea materializat în momentul în care contextul epidemiologic se va îmbunătăți, iar călătoriile vor fi reluate la un nivel ridicat. O legătură a existat pe cale ferată, între Timișoara și Vârșeț, dar CFR Călători a renunțat la cursă, motivând că nu există solicitări din partea pasagerilor, chiar dacă trenul circula de multe ori cu călătorii în picioare, din lipsa locurilor. De la Vârșeț, la sosirea garniturii de la Timișoara era asigurat un alt tren, spre Belgrad. Se pare că la mijloc în luarea deciziei CFR nu ar fi fost lipsa de călători, ci o serie de datorii pe care compania o avea față de operatorul feroviar din Serbia.

Related posts

Zborurile charter salvează gradul de ocupare al Aeroportului Internaţional Timişoara

Robert Bloancă

Cluj-Napoca investește zeci de milioane de euro în tramvaie și troleibuze noi

Stefana Muresan

Pe străzile Timişoarei se va putea circula cu trotinete electrice închiriate, un business start-up deja disponibil în Bucureşti şi Cluj

Robert Bloancă

CJ Timiş va realiza, cu bani europeni, un nou drum de legătură între autostrada A1 şi Aeroportul Internaţional Timişoara

Robert Bloancă

Dealurile Sălajului, o provocare pentru Autostrada Transilvania

Nora Dumitrescu

Compania Autonom Rent a Car pune la dispoziţia ONG-urilor maşini gratuite

Traian Dan

Politehnica Timișoara – model de implementare a proiectelor din fonduri europene

Stefana Muresan

Al nouălea tramvai Imperio, făcut la Astra Arad, a ajuns la Oradea

Traian Dan

VINVEST 2019 – Prezența unui călugăr de la Muntele Athos, degustări de vinuri vechi de 60 de ani și spumant cu particule de aur

Stefana Muresan

Zeci de mii de angajați din Timiș au prevăzut în contractul de muncă activitatea de Telemuncă

Robert Bloancă

Gala Excelenței Afacerilor Italiene din Județul Timiș

Stefana Muresan

„Tu ce destinații îți dorești de la Sibiu?”. Administrația Aeroportului sibian a lansat un chestionar pentru deschiderea de noi rute

Papuc Irina

Viitoarea sală polivalentă a Timișoarei, la Giroc; investiție de peste 50 milioane euro

Stefana Muresan

UVT soluționează impasul organizării competiției naționale CanSat

Stefana Muresan

Universităţile din Timişoara investesc milioane de euro, bani din fonduri europene, în dezvoltarea a două platforme IT

Robert Bloancă

Timișoara va avea un Muzeu al Revoluției

Stefana Muresan

S-a semnat contractul pentru construirea Autogării Beiuș: 895.582,13 lei

Traian Dan

Cel mai scump ardei iute din lume se cultivă în Banat. Un kilogram costă între 11.000 și 25.000 de dolari

redactia

Un drum de legatură cu autostrada Timișoara – Arad, modernizat cu bani europeni

Stefana Muresan

Norvegienii de la Visma Software România au în plan angajarea a peste 100 de persoane

redactia

La Timişoara s-a deschis cea mai mare unitate de tratare a marilor arşi din România, o investiţie de cinci milioane de euro

Robert Bloancă

Contract pentru finalizarea unui lot din Autostrada Transilvania, constructor Tirrena Scavi

Stefana Muresan

Documentația pentru autostrada Suplacu de Barcău- Borș, trimisă la SEAP; valoarea totală a contractului – peste 215 milioane euro

Stefana Muresan

CFR SA: Constructorul are patru luni să finalizeze lucrările pe varianta de traseu Podul Mureş – Coşlariu

Stefana Muresan

Leave a Comment