Infrastructura Ultimele stiri

Finanțarea metroului de Cluj, pusă în pericol de birocrație

Asociația Pro Infrastructură (API) atrage atenție atenția că numărul mare de documente cerut de autorități pune în pericol finanțarea europeană a proiectului de la Cluj-Napoca.  

“Solicităm primăriei mai mult profesionalism în gestionarea marilor proiecte de infrastructură extrem de necesare în Regiunea Nord-Vest. Doar cu o abordare proactivă vor fi transformate în realitate aceste investiții de miliarde într-un orizont de timp rezonabil.

Deși este prezentat ca un viitor proiect de succes în Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), metroul, evaluat la 1 miliard de euro, este blocat în incompetență și birocrație, existând riscul de a rata acest tren al finanțării europene”. conform API.

“Includerea proiectelor în acest PNRR presupune finalizarea studiilor și contractarea lucrărilor până în 2022. În aceste condiții, proiectul, aflat în etapa studiului de fezabilitate, este într-o cursă contra-cronometru pentru finalizarea acestui studiu, iar apoi lansarea și finalizarea licitației pentru lucrări până în 2022.

Primăria pare că nu înțelege importanța acestui proiect, abordând relația cu prestatorul angajat să realizeze studiile într-o manieră ultrabirocratică, de multe ori inutilă. Deși legea prevede derogări speciale pentru proiectele de interes național finanțate din fonduri UE, primăria a solicitat autorizații de construire, avize, formulare inutile pentru realizarea forajelor geotehnice.

Până la soluționarea acestei situații, proiectul este blocat. O întârziere de până la șase luni în pornirea studiilor geotehnice ar putea anula șansele contractării lucrărilor în 2022 și astfel ar însemna ratarea finanțării europene din PNRR”, consideră organizația de monitorizare.

“Suntem în grafic cu forajele”

“Proiectul se află în etapa de selecție a opțiunii, care a început imediat după finalizarea studiului de prefezabilitate. Echipa de consultanță care pregătește proiectul, împreună cu beneficiarul și cu sprijinul JASPERS, au avut mai multe întâlniri de lucru în noiembrie.

Acestea au vizat: (a) un calendar accelerat pentru pregătirea proiectului, fără a se compromite însă calitatea pregătirii; (b) construirea unui plan de analiză de opțiuni robust, care să conducă, până în primăvara anului 2021, la soluția optimă privind proiectul; (c) îmbunătățirea și rafinarea modelului de transport realizat cu ocazia pregătirii Planului de Mobilitate Urbană Durabilă pentru ca acesta să sprijine selecția celei mai bune opțiuni pentru proiect.

Echipa de consultanță lucrează  la primele trei rapoarte critice pentru etapa de analiză de opțiuni (raportul geotehnic, raportul asupra constrângerilor și baza de date, raportul pregătitor tehnic pentru analiza de opțiuni), ce urmează a fi transmise beneficiarului în două săptămâni.

Investigațiile geotehnice vor fi realizate în perioada octombrie-decembrie 2020, cu respectarea termenelor contractuale a fazelor de proiectare care trebuie predate de către prestator în conformitate cu contractul de servicii încheiat.

Pregătirea proiectului de metrou continuă, pe multiple fronturi de lucru, după un calendar accelerat, astfel încât să poată beneficia de oportunitatea finanțării sale prin PNRR” a replicat municipalitatea clujeană.

Compania Geostud București a anunțat primul pas pentru proiectul metroului de Cluj: stabilirea celor 42 de puncte de foraj de pe cele trei variante de traseu. În baza analizelor de laborator se va alege varianta optimă de traseu.

Proiectul se află în stadiul studiului de prefezabilitate, câștigătoare fiind asocierea SWS – Systra –Metrans, în ciuda contestației consorțiului Metroul SA – Padeco.

Costurile lucrărilor sunt apreciate acum la 1 miliard de euro, sumă considerată ca nerealistă de către unii specialiști. Proiectul ar urma să aibă mai multe faze: prima, Cluj-Napoca – Florești, a doua, Florești – Gilău. Numărul de stații prevăzute a fost stabilit la 15, pe o distanță de 16 km.

Related posts

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca finalizează anul pe prima poziție în țară în cel mai recent clasament mondial al universităților

Ion Surdu

Bonusuri pentru orădenii care își plătesc taxele și impozitele online

Traian Dan

Fundația Globalworth finanțează prima platformă de strângere de fonduri, dezvoltată de Narada, pentru profesorii din România

Ionut Oprea

Ce caută azi angajatorii de la tânăra generație?

Stefana Muresan

Memorandum de Înțelegere în domeniul digital între România – Polonia

Ligia Voro

Centru economic de educație și afaceri pentru întreprinzătorii tinerii din Salonta

Traian Dan

Tim Beaudin appointed CEO of P3 Logistic Parks

Ligia Voro

New CEO for TÜV SÜD's Real Estate & Infrastructure Division

Ionut Oprea

Platforma Scarabeo 9 începe forajul în perimetrul Trident din Marea Neagră

Papuc Irina

Maramureș: Seini, primul oraş din România care îşi produce energia electrică din dejecțiile animalelor

Stefana Muresan

Universitățile clujene pompează în oraș sute de milioane de euro pe an

Nora Dumitrescu

ABA Crișuri consultă publicul cu privire la problemele de gospodărire de apelor

Traian Dan

Un nou contract de finanțare pentru Spitalul Județean de Urgență Brașov: se vor achiziționa peste 150 de echipamente medicale

Papuc Irina

Noi proiecte Smart City Alba Iulia: Fotografii pentru turişti, monitorizarea radonului, servicii de sănătate, robotică

Stefana Muresan

Vești bune pentru românii care lucrează în străinătate

redactia

Grupul Tenaris va moderniza învățământul tehnic la Zalău

Nora Dumitrescu

Corina Creţu: “Ardealul, campion la atragerea banilor europeni”

redactia

Parc de cartier amenajat lângă un nou parking din Cluj-Napoca

Nora Dumitrescu

ROMGAZ, posibilități de colaborare pe proiectele TANAP și TAP

redactia

UVT, parte al celui mai mare proiect de colaborare internațională din istoria științei

Cel puțin două elemente de identificare a plătitorului la plata cu cardul

Traian Dan

Program post universitar de securitate a sistemelor informatice, în cadrul UBB

redactia

Romgaz va investi în acest an 856 de milioane de lei la termocentrala Iernut

Stefana Muresan

Brandul românesc de haine pentru copii iELM înregistrează vânzări de peste 1 milion de euro lunar în Europa, SUA și Canada

Ligia Voro

Leave a Comment