Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Antreprenor pentru Viitor – proiect cu finanțare UE pentru studenții orădeni

Oradea își propune să accelereze inovația prin susținerea înființării de start-up-uri de tehnologie. Acest lucru a fost dezvăluit studenților orădeni de David Achim, directorul executiv Oradea Tech Hub și Make IT in Oradea, în cadrul celui de-al patrulea episod al emisiunii Antrev – Antreprenor pentru Viitor. Acesta le-a dat studenților și un sfat: „Faceți practică cât de repede și de serioasă se poate!”.

În anul întâi de facultate, David Achim se visa bancher. Însă un profesor i-a schimbat perspectiva și i-a atras pe el și pe alți colegi spre lumea antreprenoriatului în tehnologie. După studenție, a intrat în afaceri împreună cu un prieten din Cluj, alături de care a pus la punct un business care oferea recalificare în IT. S-a întors după doi ani în Oradea, unde a deschis o agenție de marketing. A început să cunoască tot mai bine mediul IT din oraș, iar în urmă cu doi ani a acceptat invitația de a se ocupa de inițiativa Oradea Tech Hub (OTH).

A fost o perioadă frumoasă, în care am cunoscut mulți oameni, am învățat de la ei o mulțime de lucruri”, își amintește David.

Sunt persoane care au ales de la început un domeniu sau altul. Eu, nu. Am testat puțin apele și apoi am rămas pe domeniul acesta, IT, din pasiune”.

Oradea Tech Hub – inovație și colaborare

Oradea Tech Hub a luat naștere din dorința celor cinci membri fondatori de a se conecta și de a atrage noi companii pentru a colabora în domeniul IT, a explicat David Achim: „S-a dorit aducerea împreună a oamenilor din IT. Oradea Tech Hub a vrut să fie un hub al start-up-urilor, dar mai ales o colaborare între firmele de tehnologie care deja existau pe plan local”.

În Oradea există 22 de companii ce realizează produse inovative, diferite aplicații IT, de la cele mai simple până la cele mai complexe. Ulterior, în 2018, membrii Tech Hub – producători de software – și autoritățile locale au început să lucreze la o strategie prin care să încurajeze dezvoltarea start-up-urilor de tehnologie în oraș.

Acum doi ani, când am preluat conducerea Oradea Tech Hub, am încercat să stabilim exact cui ne adresăm și să venim cu o strategie de marketing. Asta a însemnat realizarea de evenimente regulate, comunicare pe social-media și producere de conținut, scris și video”, a explicat David Achim.
David Achim

Directorul executiv al OTH recunoaște că era necesară impulsionarea companiilor care realizau propriile produse software, pentru că acestea aduc cea mai mare valoare. Astfel s-a trecut la un nivel următor și a luat naștere Make IT in Oradea, care s-a construit pe fundația Oradea Tech Hub.

Ideile inovative, sprijinite cu până la 50.000 de euro pe proiect

Inițiativă proaspătă, cum o caracterizează David, Make IT in Oradea și-a propus să accelereze inovația prin crearea de start-up-uri de tehnologie în Oradea.

Oricine are o idee inovativă în acest domeniu poate să vină în Oradea, să își prezinte ideea – fie în cadrul Bright Labs Incubator, fie pentru o finanțare (dacă e într-un stadiu mai avansat), iar noi îl ajutăm să ajungă cu ideea la stadiul unui start-up de succes”, a explicat directorul executiv al Oradea Tech Hub.

Prin Make IT in Oradea se oferă o finanțare de până la 50.000 de euro pe proiect. Bineînțeles, dacă este viabil și convingător. Cât privește temele proiectelor, David Achim susține că nu au fost stabilite clar niște domenii. Chiar și cele 22 de start-up-uri ce fac parte din OTH sunt foarte diverse ca domenii de tehnologie abordate.

Vrem să sprijinim proiecte care folosesc tehnologii cât mai moderne, care vin cu un grad de inovare ridicat (de exemplu folosirea 5G sau a Inteligenței Artificiale)”, a detaliat David. „Punem accent pe inovare și pe aceste tehnologii moderne”.

Cel de-al patrulea episod al emisiunii AntreV – Antreprenor pentru Viitor a fost moderat de Alexandra Hanza, studentă a Facultății de Relații Internaționale și Studii Europene din cadrul Universității din Oradea

Despre proiectul AntreV

AntreV este un proiect european care are ca obiectiv general creşterea numărului de studenţi ai Universităţii din Oradea prin stimularea participării studenţilor la programe de studii de licenţă, în special a celor din categorii vulnerabile, prin creşterea atractivităţii ofertelor educaţionale, în special în ceea ce priveşte antreprenoriatul, corelat cu îmbunătăţirea competenţelor cadrelor didactice.

Potrivit directorului de implementare, prof.univ.dr. Anca Dodescu, cei 450 de studenți înscriși în proiectul ANtrev îți susțin prin examen planurile de afaceri. Emisiunea AntreV – Antreprenor pentru Viitor! vine ca o completare a competențelor teoretice dobândite la curs, studenții având posibilitatea de a cere sfaturi antreprenorilor de succes legate de planul de afaceri. În plus, pot interacționa direct cu aceștia pentru a afla lucruri practice din experiența invitaților.

Valoarea eligibilă a proiectului este de 7.282.422,22 de lei, din care finanțare nerambursabilă de 7.114.153,50 lei (97,69% din valoarea totală eligibilă), aloare eligibilă nerambursabilă din Bugetul național: 956.150,77 lei și cofinanțare beneficiar: 168.288,72 lei

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Șeful CNAIR: "Vom monitoriza strict autostrada Alba Iulia – Aiud"

Articolul următor

Asociația Dăruiește Viață, Deloitte, Impact Hub și Junior Achievement Romania sunt câștigătorii Trofeelor CCIFER Business Challenges 2020

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share