Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Nou guvern, noi obiective: finalizarea și construcția a peste 1.000 km de autostrăzi și drumuri expres

Noul ministru al Transporturilor și Infrastructurii își propune ca pe durata mandatului, dacă acesta va dura 4 ani, să fie construite peste 1.000 de km de autostrăzi și drumuri expres, realizate mai multor investiții pentru transportul feroviar, precum și să dezvolte transportul naval sau cel aerian, prin dezvoltarea TAROM.

În programul de guvernare al guvernului Cîțu, la capitolul dedicat Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, se menționează că dezvoltarea infrastructurii de transport reprezintă o condiție de bază pentru creșterea nivelului de trai, a veniturilor oamenilor, pentru stimularea investițiilor, pentru crearea de noi locuri de muncă, pentru creșterea mobilității cetățenilor și a mărfurilor, pentru scoaterea din izolare a zonelor subdezvoltate prin distribuția echilibrată a rețelelor de transport între toate regiunile țării.

Viziunea pe termen mediu a ministerului este că „România are nevoie de un salt de dezvoltare în infrastructura de transport în următorii 10 ani” și că „finalizarea marilor proiecte de infrastructură rutieră trebuie să fie una din prioritățile strategice ale României în următorii 10 ani, astfel încât anii 2020-2030 să devină o decadă transformațională pentru România”.

Noul guvern recunoaște că pentru atingerea acestui obiectiv are nevoie de resurse financiare, de un management profesionist al proiectelor și de un plan coerent executat strategic pe termen lung.

La nivel de proiecte, obiectivele pe termen mediu includ finalizarea secțiunilor în implementare din coridoarele principale; lansarea contractelor de proiectare și execuție lucrări pentru toate secțiunile aferente principalelor coridoare de conectivitate; introducerea la finanțare a trenurilor metropolitane (de exemplu, București, Cluj-Napoca), respectiv a trenurilor de lucru; extinderea rețelei naționale de metrou la nivelul municipiului Bucuresti și Cluj-Napoca.

Potrivit programului de guvernare, autoritățile își propun accelerarea programelor de investiții cu impact asupra creșterii gradului de absorbție a fondurilor europene nerambursabile alocate prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, Programul Operațional de Transport 2021-2027 și Programul Național de Reformă și Reziliență prin realizarea, a unui număr de peste 1.000 km de autostrăzi și drumuri expres, după cum urmează:

– Continuarea proiectelor în execuție și finalizarea acestora, respectiv:
o A3, Autostrada Transilvania (155 km) – 4,2 miliarde de lei, fără TVA; pregătirea implementării tronsonului Târgu-Mureș – Brașov
o A1, Autostrada Sibiu–Pitești

– Accelerarea implementării Autostrăzii Sibiu-Pitești, pe toate cele cinci secțiuni ale proiectului, fiind asigurată finanțarea nerambursabilă prin emiterea deciziei de finanțare de către Comisia Europeană – total investiție 13,7 miliarde de lei, fără TVA – din care 2,3 miliarde de lei, fără TVA, pentru secțiunile 1 și 5
– Pregătirea proiectului – legătură DN7C Curtea de Argeș – A1 (Secțiunea 5 Sibiu – Pitești) – Râmnicu Vâlcea.
– A0, Autostrada de centură a municipiului București (100 km) – 5 miliarde de lei, fără TVA
– A10, Autostrada Sebeș-Turda – lotul 2 – 550 de milioane de lei, fără TVA (total loturile 1 și 2 – 1,9 miliarde de lei, fără TVA)
– DX12, Drum expres Craiova–Pitești (121 km) – 3,2 miliarde de lei, fără TVA
– Drum expres Brăila–Galați (12 km) – 530 de milioane de lei, fără TVA
– Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila – 1,9 miliarde de lei, fără TVA

– Dezvoltarea infrastructurii rutiere în mod echilibrat și sustenabil prin demararea și finalizarea unor secțiuni de autostrăzi și drumuri expres din regiunea Moldovei, Dobrogei, Regiunii de Sud, Transilvaniei, după cum urmează:
– Demararea unor proiecte noi de investiții prin programul de construcție autostrăzi și drumuri expres în baza unor documentații mature și bine fundamentate, care vor stabili traseul optim și valoarea de investiție;
▪ Autostrada A8, Târgu-Mureș – Târgu Neamț-Iași-Ungheni (311 km) – 36 miliarde de lei, cf. MGPT
▪ Autostrada A7, Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Suceava – Siret (421 km) – 8,2 miliarde de lei, fără TVA, conform analizei multicriteriale
▪ Autostrada A13, Brașov – Bacău (160 km) – 8,8 miliarde de lei, fără TVA, conform MGPT
▪ Autostrada A13, Sibiu – Brașov, în continuarea secțiunii Brașov-Bacău (125 km) – 7,1 miliarde de lei, fără TVA, conform MGPT
▪ Drum expres Craiova – Pitești (loturile 3 și 4) – 1,3 miliarde de lei, fără TVA, valoare de atribuire a contractelor
▪ Drumurile expres din zona Dobrogei, a căror rentabilitate economică impune cu prioritate realizarea lor – proiecte în valoare de 11 miliarde de lei, fără TVA (Drumuri expres Buzău – Brăila, Focșani – Brăila, Brăila –
Tulcea, Constanța – Tulcea, Tișița – Albița), din care se vor finaliza Drumurile expres Buzău-Brăila și Focșani-Brăila, în valoarea de 3,2 miliarde de lei, fără TVA
▪ Drum expres Calafat – Lugoj; Reabilitarea/reparația capitală a 157 de poduri, considerate prin expertize tehnice drept necesități urgente de intervenție
▪ Drum expres Sfântu Gheorghe – Ditrău, respectiv Sovata – Miercurea Ciuc

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii va fi condus în Guvernul Cîțu de Cătălin Drulă, fost președinte al Asociației Pro Infrastructură.

Total
4
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Hidroelectrica a achiziționat Parcul Eolian Crucea și STEAG Energie România SRL

Articolul următor

Bucharest- skyline transformation 2025: The spectacular promise

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
4
Share