Infrastructura Transport Ultimele stiri

Nou guvern, noi obiective: finalizarea și construcția a peste 1.000 km de autostrăzi și drumuri expres

Noul ministru al Transporturilor și Infrastructurii își propune ca pe durata mandatului, dacă acesta va dura 4 ani, să fie construite peste 1.000 de km de autostrăzi și drumuri expres, realizate mai multor investiții pentru transportul feroviar, precum și să dezvolte transportul naval sau cel aerian, prin dezvoltarea TAROM.

În programul de guvernare al guvernului Cîțu, la capitolul dedicat Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, se menționează că dezvoltarea infrastructurii de transport reprezintă o condiție de bază pentru creșterea nivelului de trai, a veniturilor oamenilor, pentru stimularea investițiilor, pentru crearea de noi locuri de muncă, pentru creșterea mobilității cetățenilor și a mărfurilor, pentru scoaterea din izolare a zonelor subdezvoltate prin distribuția echilibrată a rețelelor de transport între toate regiunile țării.

Viziunea pe termen mediu a ministerului este că „România are nevoie de un salt de dezvoltare în infrastructura de transport în următorii 10 ani” și că „finalizarea marilor proiecte de infrastructură rutieră trebuie să fie una din prioritățile strategice ale României în următorii 10 ani, astfel încât anii 2020-2030 să devină o decadă transformațională pentru România”.

Noul guvern recunoaște că pentru atingerea acestui obiectiv are nevoie de resurse financiare, de un management profesionist al proiectelor și de un plan coerent executat strategic pe termen lung.

La nivel de proiecte, obiectivele pe termen mediu includ finalizarea secțiunilor în implementare din coridoarele principale; lansarea contractelor de proiectare și execuție lucrări pentru toate secțiunile aferente principalelor coridoare de conectivitate; introducerea la finanțare a trenurilor metropolitane (de exemplu, București, Cluj-Napoca), respectiv a trenurilor de lucru; extinderea rețelei naționale de metrou la nivelul municipiului Bucuresti și Cluj-Napoca.

Potrivit programului de guvernare, autoritățile își propun accelerarea programelor de investiții cu impact asupra creșterii gradului de absorbție a fondurilor europene nerambursabile alocate prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, Programul Operațional de Transport 2021-2027 și Programul Național de Reformă și Reziliență prin realizarea, a unui număr de peste 1.000 km de autostrăzi și drumuri expres, după cum urmează:

– Continuarea proiectelor în execuție și finalizarea acestora, respectiv:
o A3, Autostrada Transilvania (155 km) – 4,2 miliarde de lei, fără TVA; pregătirea implementării tronsonului Târgu-Mureș – Brașov
o A1, Autostrada Sibiu–Pitești

– Accelerarea implementării Autostrăzii Sibiu-Pitești, pe toate cele cinci secțiuni ale proiectului, fiind asigurată finanțarea nerambursabilă prin emiterea deciziei de finanțare de către Comisia Europeană – total investiție 13,7 miliarde de lei, fără TVA – din care 2,3 miliarde de lei, fără TVA, pentru secțiunile 1 și 5
– Pregătirea proiectului – legătură DN7C Curtea de Argeș – A1 (Secțiunea 5 Sibiu – Pitești) – Râmnicu Vâlcea.
– A0, Autostrada de centură a municipiului București (100 km) – 5 miliarde de lei, fără TVA
– A10, Autostrada Sebeș-Turda – lotul 2 – 550 de milioane de lei, fără TVA (total loturile 1 și 2 – 1,9 miliarde de lei, fără TVA)
– DX12, Drum expres Craiova–Pitești (121 km) – 3,2 miliarde de lei, fără TVA
– Drum expres Brăila–Galați (12 km) – 530 de milioane de lei, fără TVA
– Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila – 1,9 miliarde de lei, fără TVA

– Dezvoltarea infrastructurii rutiere în mod echilibrat și sustenabil prin demararea și finalizarea unor secțiuni de autostrăzi și drumuri expres din regiunea Moldovei, Dobrogei, Regiunii de Sud, Transilvaniei, după cum urmează:
– Demararea unor proiecte noi de investiții prin programul de construcție autostrăzi și drumuri expres în baza unor documentații mature și bine fundamentate, care vor stabili traseul optim și valoarea de investiție;
▪ Autostrada A8, Târgu-Mureș – Târgu Neamț-Iași-Ungheni (311 km) – 36 miliarde de lei, cf. MGPT
▪ Autostrada A7, Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Suceava – Siret (421 km) – 8,2 miliarde de lei, fără TVA, conform analizei multicriteriale
▪ Autostrada A13, Brașov – Bacău (160 km) – 8,8 miliarde de lei, fără TVA, conform MGPT
▪ Autostrada A13, Sibiu – Brașov, în continuarea secțiunii Brașov-Bacău (125 km) – 7,1 miliarde de lei, fără TVA, conform MGPT
▪ Drum expres Craiova – Pitești (loturile 3 și 4) – 1,3 miliarde de lei, fără TVA, valoare de atribuire a contractelor
▪ Drumurile expres din zona Dobrogei, a căror rentabilitate economică impune cu prioritate realizarea lor – proiecte în valoare de 11 miliarde de lei, fără TVA (Drumuri expres Buzău – Brăila, Focșani – Brăila, Brăila –
Tulcea, Constanța – Tulcea, Tișița – Albița), din care se vor finaliza Drumurile expres Buzău-Brăila și Focșani-Brăila, în valoarea de 3,2 miliarde de lei, fără TVA
▪ Drum expres Calafat – Lugoj; Reabilitarea/reparația capitală a 157 de poduri, considerate prin expertize tehnice drept necesități urgente de intervenție
▪ Drum expres Sfântu Gheorghe – Ditrău, respectiv Sovata – Miercurea Ciuc

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii va fi condus în Guvernul Cîțu de Cătălin Drulă, fost președinte al Asociației Pro Infrastructură.

Related posts

Prima rectificare bugetară din acest an: Sănătatea și Asistența socială primesc 12 miliarde de lei în plus. Fondul de rezervă, completat cu 3 miliarde

Ion Surdu

Piața asigurărilor din România, a 5-a din Europa Centrală și de Est. „Când vine vorba de densitatea asigurărilor, România are de recuperat”

Papuc Irina

Compa, Con-A și Total NSA, cele mai mari companii sibiene cu capital autohton privat

Stefana Muresan

DWNT: Clubul Oamenilor de Afaceri de Limbă Germană din Transilvania de Nord – O reţea pentru investitorii vorbitori de limba germană în Transilvania de Nord

redactia

Deschidere oficială VINVEST 2019

Stefana Muresan

Daniel Metz, NTT DATA: “Răspunsul la pandemie: afaceri mai mari cu 20%”

Nora Dumitrescu

BVB și OPCOM vor colabora pentru implementarea serviciilor de CCP pe piața de capital și cea de energie

redactia

Aeroportul Internaţional Timişoara, ascensiune spectaculoasă

Stefana Muresan

Made in Cluj, purtat la New-York și Los Angeles. Concepto – brandul românesc creat de două surori cu mașina de cusut a bunicii

Papuc Irina

Primul Lidl din Câmpia Turzii va avea sens giratoriu

Nora Dumitrescu

Telekom Romania lansează ediția a XI-a a programului „Bursele Telekom”

Traian Dan

Primul McDonald’s din Zalău, gata în septembrie. Va fi pentru mașini

Nora Dumitrescu

Teraplast şi-a majorat capitalul social cu 21 de milioane de lei

redactia

[Enjoy Transylvania!] Borgo Pass, locul unde Stoker l-a plasat pe Dracula

Transilvania Business

Transelectrica, lucrări de modernizare a stației de transformare Tihău, investiții de aproape 10 milioane de lei

Stefana Muresan

Farmec: “Ministerul Sănătății să ne dea aviz să producem cinci dezinfectanți”

Nora Dumitrescu

Parkingul de la aeroportul din Cluj va costa 13 milioane de euro

Nora Dumitrescu

Acţionarii AAGES – 5,49 milioane lei din vânzarea a 15% din companie

Stefana Muresan

Producătorul de lacuri şi vopsele Azur din Timişoara, cifră de afaceri de 25,5 mil. euro în primele nouă luni

Stefana Muresan

După „Vinul lui Cuza”, Universitatea din Iași vrea să îmbutelieze apă din Grădina Botanică. Conține mai mult magneziu decât calciu

redactia

Premierul Orban: Fondul de Dezvoltare și Investiții trebuie desființat

Papuc Irina

Târg de Cafea și Ceai în perioada 20 ianuarie – 9 februarie 2021 la Auchan

Traian Dan

Sibiul va prelua oficial titlul de Regiune Gastronomică Europeană

redactia

Compania orădeană de IT Qubiz, desemnată cel mai bun loc de muncă din România

Stefana Muresan

Leave a Comment