Bihor Fonduri Europene Infrastructura Slider Ultimele stiri

CNAIR analizează cele trei trasee pentru Centura Aleșdului propuse de CJ Bihor

Marți, 29 decembrie 2020 a fost făcută o primă analiză a celor trei trasee de către comisia tehnico-economică a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Prima variantă, propusă în anul 2010, presupune un traseu cu o lungime de 16,8 kilometri, care traversează râul Crișul Repede în sud și o zonă deluroasă și accidentată în nord. Lungimea și complexitatea lucrărilor ar urca valoarea proiectului la 102 milioane de euro cu TVA inclus, adică 6 milioane de euro/ km.

Al doilea traseu are o lungime de 6,4 km, la o valoare estimată de 27 de milioane de euro, ceea ce înseamnă 4,2 milioane de euro/km. Cea de-a treia variantă presupune un traseu de 5,9 km, realizabil la un cost de aproximativ 25 de milioane de euro.

Azi a fost această primă analiză, s-a făcut o trecere în revistă a avantajelor și dezavantajelor a fiecăreia dintre variante. Varianta a 3-a are un preț la un sfert din cel gândit inițial pentru prima variantă din 2010 și o lungime de trei ori mai mică. Este proiectul pe care Consiliul Județean Bihor îl susține. Vorbim de exproprieri de terenuri și doar o singură clădire. Avem un acord de principiu al comisiei tehnico-economice a CNAIR. A doua variantă presupune mai multe exproprieri, pentru că intrăm în zona unor societăți comerciale și, de asemenea, înseamnă lucrări foarte mari de consolidare în albia Crișului Repede. Până în data de 12 ianuarie acest proiect va fi accesibil publicului cu toate detaliile, pentru ca cei care au observații să ni le poată transmite. Între timp, lucrăm la toate datele pentru a definitiva toate argumentele legate de o variantă sau alta, proiectanții vor fi în teren, vor începe să facă studiile topografice și celelalte studii necesare și ne propunem ca la finalul lunii ianuarie, în urma acestei consultări și a analizelor, să venim cu varianta finală care să fie aprobată atât în ședința Consiliului Județean Bihor, cât și în comisia tehnico-economică a CNAIR. În aceste condiții am putea avea până la sfârșitul lunii mai studiul de fezabilitate cu toate datele necesare pentru această centură și, odată aprobat, să demarăm procedura de proiectare și execuție a acestei centuri, inclusiv partea de exproprieri, astfel încât la finalul anului 2023, proiectul fiind cuprins în actuala perioadă de finanțare pe POIM (Programul Operațional Infrastructură Mare), să avem o centură nouă și traficul prin Aleșd pe relația Oradea-Cluj să nu mai fie o problemă, așa cum este astăzi”, a declarat președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan.

Ultima variantă, cea de 5,9 kilometri, este cea recomandată de proiectant și susținută de către Consiliul Județean Bihor după ce, în urma unei analize multicriteriale, a obținut cel mai mare punctaj. Scenariul 3 este investiția cu cele mai reduse costuri, realizabilă în termenul cel mai scurt și cu cele mai mici cheltuieli de întreținere și operare. De asemenea, lucrările de execuție nu ar afectata aria protejată ROSCI0050 (Râul Crișul Repede, amonte de Oradea).

Sugestiile cu privire la cele trei trasee propuse pot fi trimise pe adresa de email sugestii@cjbihor.ro până la data de 12 ianuarie 2021.

Related posts

Talent management pentru generațiile digitale oferit de NTT DATA Romania prin implementarea soluției best-in-class SAP Success Factors la clienți de top

Stefana Muresan

Globalworth a închiriat peste 25.000 de metri pătrați în ultimele 3 luni în România

Papuc Irina

Peste 13 milioane de lei pentru investiții în creșe și grădinițe noi în șase comune din Brașov, Sibiu și Mureș

Papuc Irina

Târgul gusturilor din Valea Ierului, organizat sâmbătă și duminică la Oradea

Traian Dan

România, în topul european după dezvoltarea parcurilor de retail

Ligia Voro

Stratulat Albulescu a asistat GapMinder Venture Partners pentru investiția în Druid

Transilvania Business

Un actor şi un arhitect au readus la viaţă un brand românesc iubit de mulţi

Stefana Muresan

Germanii de la Lidl vor inaugura mai multe magazine în Ardeal

Nora Dumitrescu

Compania Jidvei, în topul Superbrands România

Stefana Muresan

Problema rezidențiatului. Sorina Pintea: Președintele ar fi putut rezolva

Papuc Irina

Energynomics organizează a șaptea ediție Spring Cocktail 2020

Papuc Irina

Fabrica de perne pentru airbaguri Takata din Sibiu angajează 100 de oameni

Stefana Muresan

Continental în România

redactia

Fermierii campioni la porumb din județul Buzău

redactia

Silviu Toader, noul manager al European Multisolutions Systems

Nora Dumitrescu

Un restaurant din Ardeal vrea să fie primul Michelin din țară

Nora Dumitrescu

Accelerator de afaceri pentru întreprinderile sociale din Ardealul de Nord

Nora Dumitrescu

Baia Mare a prezentat Europei proiectul său de transport ecologic

Nora Dumitrescu

Supercom, două supercontracte la Cluj: 56 milioane de euro pentru deșeuri

Nora Dumitrescu

Orădenii se pot plimba cu trotinete electrice puse la dispoziție de OTL

Traian Dan

Banca Transilvania va finanța un accelerator pentru tinerii hotelieri

Nora Dumitrescu

Fabrica de prelucrare a lemnului Kastamonu din Reghin, afaceri de 117 mil. euro în T3

Stefana Muresan

Dealul Cetățuii va fi amenajat cu 20 de milioane de euro

Nora Dumitrescu

Cum avansează lucrările pe lotul de 17,9 km, între Câmpia Turzii și Târgu Mureș

Stefana Muresan

Leave a Comment