Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Lipsa digitalizării, marea problemă în modul de lucru, la Primăria Timișoara. Angajații, cu hârtia, cetățenii vin să-și plătească taxele tot la ghișeu

Angajații Primăriei Timișoara se întâlnesc doar pasager cu ceea ce este un e-mail de serviciu. Doar în jur de o sută dintre cei peste 600 dintre aceștia au trimis minim două mail-uri pe zi, arată un studiu comandat de primarul Dominic Fritz, care a descoperit că anticul fax a fost utilizat mai des decât poșta electronică, iar aici vorbim de două procente din totalul comunicării instituționale efectuate. În aceste condiții, este ușor de înțeles și de ce oamenii vin în continuare să se înghesuie la ghișeele municipalității, pentru a-și plăti dările locale.

Noua conducere de la Primăria Timișoara a analizat modul în care se face comunicarea, iar primarul s-a luat cu mâinile de cap. Doar puțin peste două procente din solicitările adresate instituției au luat calea poștei electronice, mai puțin decât documentele venite pe fax și enorm mai puțin față de documentația depusă fizic la ghșeu sau prin intermediul serviciilor e curierat.

Confirmarea epocii de piatră din digitalizare, în care se află acum primăria, i-a fost oferită lui Fritz chiar luni, când a dorit să comunice cu angajații pe zoom, iar serverul instituției ”a dat colțu”.

”Ieri am vrut să fac o adunare generală cu funcționarii din primărie, să mă văd cu ei după anul nou, să le dau niște direcții. Din păcate serverul a avut un crash, nu am mai putut să facem adunarea, iar acum căutăm soluții despre cum putem să ne vedem pe zoom fără să cadă sistemul din primărie. Aici vedem un mare potențial în digitalizarea primăriei. L-am rugat pe consilierul meu, Val Mureșan, să lucreze la un raport de digitalizare. Îmi cer scuze angajaților”, a spus, marți, Dominic Fritz.

Situația neplăcută a reușit doar să-i confirme dezastrul din cadrul instituției.

”În primărie au intrat anul trecut 90.436 adrese solicitări, cereri, dintre acestea 2,68% au fost online, au venit mai mult pe fax 5,6%. Deci avem 2,7% online, peste 90% sunt documente depuse fizic sau prin curier. Aceasta înseamnă multă muncă, multe hârtii, așteptare la camera 12. Funcționarii sunt obligați să lucreze cu hârtie multă. Dintre cei peste șase sute de angajați, doar 27 de angajați au declarat trimit mai mult de două mailuri pe zi, peste 100 un mail pe zi. Am rămas în urmă, va fi un mare accent pe digitalizare în acest an”, a mai anunțat primarul.

Cel puțin deocamdată mai avem ceva de așteptat pentru introducerea lumii moderne în cadrul instituției, cum nu există un nou buget. De schimbat se va schimba chiar și imaginea digitală a municipalității.

”În acest moment nu putem să efectuăm plăți, să lucrăm cu firme la automatizare. Va fi o schimbare a culturii organizaționale, se va introduce cultura comunicării digitale. O să revizuim și politica de site-uri ale primăriei. Până acum fiecare departament avea propria pagină, de la Zoo, de la Direcția Fiscală, fiecare cu resurse proprii, cum puteau fiecare. Vrem o singură intrare digitală în primărie. Vom lucra la o automatizare a unor procese, fluxuri de documente. Multe disfuncționalități o să dispară când vom eficientiza procesele.

O grămadă de posibilități online, dar coada e mai bună

Luni a debutat la Timișoara operațiunea de plată a taxelor și impozitelor locale. Contribuabilii au la dispoziție atât varianta online, dar și ghișeele Direcției Fiscale.

Ghișeele de aici s-au deschis cu începere de la ora 8.30 și, ca în fiecare an, nu a lipsit deja binecunoscuta coadă unde se adună pensionarii dornici să își plătească impozitul pe casă sau teren. Ei bine, nu au fost doar pensionari, dar și tineri, care în mod normal sunt mai conectați la lumea modernă. Cum din cauza pandemiei nu au fost deschise decât două ghișee, e clar pentru toată lumea cum a decurs ziua de plată.

Desigur, în anul 2021 este disponibilă și varinta de plată convenabilă, comodă, prin intermediul internetului. Oamenii au la dispoziție două modalități de plată prin internet, fie pe site-ul Direcției, la adresa www.dfmt.ro, fie prin intermediul platformei Ghiseul.ro .

Pentru a utiliza platforma proprie a primăriei, cetățenii trebuie să-și creeze un cont aici, prin trimiterea unui solicitări pe e-mail la adresa office@dfmt.ro, având atașată o copie după cartea de identitate. Informații suplimentare se pot găsi pe www.dfmt.ro. Odată intrați în sistem, titularii pot vedea ce obligații de plată au și pot efectua și plata efectivă.

De asemenea, taxele si impozitele locale se pot plăti și pe portalul www.ghiseul.ro, la fel, se creează un cont, se vizualizează sumele datorate și se pot plăti datoriile. De asemenea, achitarea taxelor și impozitelor se poate face ș prin virament bancar, în conturile primăriei, deschise la Trezorerie.

Dacă plata datoriilor se face până pe data de 31 martie, cetățenii vor beneficia de o reducere de 10% a sumelor. Din acest an, și firmele din Timișoara beneficiază de această facilitate.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Pubele speciale pentru deșeuri biodegradabile

Articolul următor

Primarul Timișoarei dorește schimbarea unui proiect european și construirea unei centuri feroviare pentru oraș

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share