Digitalizare Timiș

Lipsa digitalizării, marea problemă în modul de lucru, la Primăria Timișoara. Angajații, cu hârtia, cetățenii vin să-și plătească taxele tot la ghișeu

Angajații Primăriei Timișoara se întâlnesc doar pasager cu ceea ce este un e-mail de serviciu. Doar în jur de o sută dintre cei peste 600 dintre aceștia au trimis minim două mail-uri pe zi, arată un studiu comandat de primarul Dominic Fritz, care a descoperit că anticul fax a fost utilizat mai des decât poșta electronică, iar aici vorbim de două procente din totalul comunicării instituționale efectuate. În aceste condiții, este ușor de înțeles și de ce oamenii vin în continuare să se înghesuie la ghișeele municipalității, pentru a-și plăti dările locale.

Noua conducere de la Primăria Timișoara a analizat modul în care se face comunicarea, iar primarul s-a luat cu mâinile de cap. Doar puțin peste două procente din solicitările adresate instituției au luat calea poștei electronice, mai puțin decât documentele venite pe fax și enorm mai puțin față de documentația depusă fizic la ghșeu sau prin intermediul serviciilor e curierat.

Confirmarea epocii de piatră din digitalizare, în care se află acum primăria, i-a fost oferită lui Fritz chiar luni, când a dorit să comunice cu angajații pe zoom, iar serverul instituției ”a dat colțu”.

”Ieri am vrut să fac o adunare generală cu funcționarii din primărie, să mă văd cu ei după anul nou, să le dau niște direcții. Din păcate serverul a avut un crash, nu am mai putut să facem adunarea, iar acum căutăm soluții despre cum putem să ne vedem pe zoom fără să cadă sistemul din primărie. Aici vedem un mare potențial în digitalizarea primăriei. L-am rugat pe consilierul meu, Val Mureșan, să lucreze la un raport de digitalizare. Îmi cer scuze angajaților”, a spus, marți, Dominic Fritz.

Situația neplăcută a reușit doar să-i confirme dezastrul din cadrul instituției.

”În primărie au intrat anul trecut 90.436 adrese solicitări, cereri, dintre acestea 2,68% au fost online, au venit mai mult pe fax 5,6%. Deci avem 2,7% online, peste 90% sunt documente depuse fizic sau prin curier. Aceasta înseamnă multă muncă, multe hârtii, așteptare la camera 12. Funcționarii sunt obligați să lucreze cu hârtie multă. Dintre cei peste șase sute de angajați, doar 27 de angajați au declarat trimit mai mult de două mailuri pe zi, peste 100 un mail pe zi. Am rămas în urmă, va fi un mare accent pe digitalizare în acest an”, a mai anunțat primarul.

Cel puțin deocamdată mai avem ceva de așteptat pentru introducerea lumii moderne în cadrul instituției, cum nu există un nou buget. De schimbat se va schimba chiar și imaginea digitală a municipalității.

”În acest moment nu putem să efectuăm plăți, să lucrăm cu firme la automatizare. Va fi o schimbare a culturii organizaționale, se va introduce cultura comunicării digitale. O să revizuim și politica de site-uri ale primăriei. Până acum fiecare departament avea propria pagină, de la Zoo, de la Direcția Fiscală, fiecare cu resurse proprii, cum puteau fiecare. Vrem o singură intrare digitală în primărie. Vom lucra la o automatizare a unor procese, fluxuri de documente. Multe disfuncționalități o să dispară când vom eficientiza procesele.

O grămadă de posibilități online, dar coada e mai bună

Luni a debutat la Timișoara operațiunea de plată a taxelor și impozitelor locale. Contribuabilii au la dispoziție atât varianta online, dar și ghișeele Direcției Fiscale.

Ghișeele de aici s-au deschis cu începere de la ora 8.30 și, ca în fiecare an, nu a lipsit deja binecunoscuta coadă unde se adună pensionarii dornici să își plătească impozitul pe casă sau teren. Ei bine, nu au fost doar pensionari, dar și tineri, care în mod normal sunt mai conectați la lumea modernă. Cum din cauza pandemiei nu au fost deschise decât două ghișee, e clar pentru toată lumea cum a decurs ziua de plată.

Desigur, în anul 2021 este disponibilă și varinta de plată convenabilă, comodă, prin intermediul internetului. Oamenii au la dispoziție două modalități de plată prin internet, fie pe site-ul Direcției, la adresa www.dfmt.ro, fie prin intermediul platformei Ghiseul.ro .

Pentru a utiliza platforma proprie a primăriei, cetățenii trebuie să-și creeze un cont aici, prin trimiterea unui solicitări pe e-mail la adresa office@dfmt.ro, având atașată o copie după cartea de identitate. Informații suplimentare se pot găsi pe www.dfmt.ro. Odată intrați în sistem, titularii pot vedea ce obligații de plată au și pot efectua și plata efectivă.

De asemenea, taxele si impozitele locale se pot plăti și pe portalul www.ghiseul.ro, la fel, se creează un cont, se vizualizează sumele datorate și se pot plăti datoriile. De asemenea, achitarea taxelor și impozitelor se poate face ș prin virament bancar, în conturile primăriei, deschise la Trezorerie.

Dacă plata datoriilor se face până pe data de 31 martie, cetățenii vor beneficia de o reducere de 10% a sumelor. Din acest an, și firmele din Timișoara beneficiază de această facilitate.

Related posts

Nou magazin Ikea de la Timişoara, aşteptat să fie deschis în cursul anului viitor

Robert Bloancă

Timișoara: 49 de blocuri reabilitate termic cu fonduri europene

Stefana Muresan

Cetățean de onoare al Vienei, Simion Giurcă va realiza strategia de turism pentru Timișoara 2021

Stefana Muresan

Timişoara urcă 37 de locuri în clasamentul mondial al inovării

Robert Bloancă

Servicii IoT personalizate pentru Transilvania: Navigator Cloud

Transilvania Business

Primul laborator de tehnologii cloud, deschis la Universitatea de Vest Timișoara cu sprijinul Microsoft

redactia

Specialiștii de la Drumuri și șefii administrației locale discută viitorul traseu al autostrăzii Timișoara – Moravița

Robert Bloancă

Top 10 cele mai eficiente orașe din România. Pe primele poziții: Oradea, Alba Iulia și Iași

Stefana Muresan

Tot ce trebuie să știi despre tabla magnetică

A. I.

Germanii de la Kathrein vor produce la Timişoara antene 5G pentru operatori din Europa şi America

redactia

Provocări și previziuni despre IT-ul românesc: „Noi am reușit în ciuda faptului că suntem în România, nu datorită faptului că suntem în România”

Ion Surdu

Cum puteţi călători sau parca în Timişoara. Turiştii străini din oraş au la dispoziţie un nou flyer care oferă informaţii

Robert Bloancă

Tendințe și politici fiscale românești și internaționale, la „Tax & Finance Forum”, Timișoara

Papuc Irina

O platformă online lansată pe pandemie pentru a ajuta producătorii agricoli locali din zona Timişoarei a atras o sută de mii de vizitatori

Robert Bloancă

Totul despre învățământul profesional și tehnic din România pe meserii.ro

Traian Dan

UVT, pe podiumul național în clasamentele RUR Reputation Ranking și RUR Academic Ranking

redactia

Zboruri suplimentare pe ruta Timişoara – Bucureşti introduse de două companii aeriene

redactia

Fan Courier adoptă chatboţi Druid pentru interacţionarea cu clienţii

Traian Dan

Autostrada Lugoj – Deva: şoferii vor economisi 45 de minute după inaugurarea loturilor 3 şi 4

Stefana Muresan

Timișoara – Capitală Culturală Europeană 2021 trebuie promovată turistic

Stefana Muresan

Digitalizarea, factor cheie ce a determinat impactul crizei pandemiei asupra IMM-urilor

Traian Dan

Continental Automotive pregăteşte o nouă investiţie la Timişoara

Robert Bloancă

Cramele Recaș SA a trecut de 38 de milioane de euro cifră de afaceri

Ligia Voro

Honeywell inaugurează un laborator electro-IT pentru 400 de studenți ai Universității Politehnice Timișoara

Stefana Muresan

Leave a Comment