Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Primarul Timișoarei dorește schimbarea unui proiect european și construirea unei centuri feroviare pentru oraș

Dominic Fritz a anunțat că va încerca obținerea modificării proiectului referitor la reabilitarea căii ferate Arad – Timișoara – Caransebeș, care traversează Timișoara dintr-un capăt la celălalt, tăind orașul în două și traversând mare parte din zona centrală. Acum, primarul cere realizarea unei centuri feroviare, care să elimine cel puțin traficul de marfă din zona locuită. Va fi destul de greu, pentru că proiectul cu fonduri europene este deja bine conturat.

Și-a dorit-o și înaintașul său, și-o dorește și actualul primar, vorbim despre o centură feroviară a orașului care să scoată din centrul orașului ”măcar” traficul de marfă. Dominic Fritz se pregătea să promoveze la București, la colegul său de partid, Cătălin Drulă, proiectul unei centuri feroviare, care să fie inclusă în cadrul proiectului cu finanțare europeană care prevede reabilitarea căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad.

Dacă predecesorul său, Nicolae Robu, se împăcase cu ideea că acest traseu va traversa în continuare orașul, pe deja celebra estacadă, care trebuia să fie (desigur, în proiecte) ba bulevard, ba suport pentru linie de metro, Fritz mai crede că poate schimba un proiect de multe milioane de euro.

„Din păcate, proiectul actual prevede acum, și nu știu dacă toată lumea conștientizează asta, un traseu care traversează Timișoara de la Est la Vest pe o lungime de 11 km, dintre care cam 5 kilometri prin mijlocul orașului prevede o dublare a liniei de tren și, ce e foarte important pentru noi, dacă acolo trece tot traficul de marfă pe acest coridor care merge prin mijlocul orașului, atunci cred că asta va scădea foarte mult calitatea vieții în Timișoara și as vrea să discut cu ministrul Transporturilor despre acest proiect. O soluție minimă ar fi o centură feroviară la Nord de oraș, ca măcar să nu treacă transportul de marfă prin oraș. Și aici sunt niște termene în dezvoltarea acestui proiect, de aia e important să avem aceste discuții acum.”, a declarat Dominic Fritz.

Conform proiectului de modernizare a liniilor, pe infrastructura modernizată ar urma ca trenurile să circule cu viteza de 160 de kilometri pe oră. Reabilitarea ar urma să dureze trei ani, finanțarea fiind asigurată din Programul Operațional Infrastructura Mare.

Proiectul urma să fie prezentat în aceste zile la București, dar deplasarea edilului șef al Timișoarei e amânată, pentru că acesta a contactat noul coronavirus și a ajuns în izolare.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Lipsa digitalizării, marea problemă în modul de lucru, la Primăria Timișoara. Angajații, cu hârtia, cetățenii vin să-și plătească taxele tot la ghișeu

Articolul următor

Mega Image a intrat în două noi orașe din Transilvania

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share