Constructii Fonduri Europene Infrastructura Timiș Transport

Primarul Timișoarei dorește schimbarea unui proiect european și construirea unei centuri feroviare pentru oraș

Dominic Fritz a anunțat că va încerca obținerea modificării proiectului referitor la reabilitarea căii ferate Arad – Timișoara – Caransebeș, care traversează Timișoara dintr-un capăt la celălalt, tăind orașul în două și traversând mare parte din zona centrală. Acum, primarul cere realizarea unei centuri feroviare, care să elimine cel puțin traficul de marfă din zona locuită. Va fi destul de greu, pentru că proiectul cu fonduri europene este deja bine conturat.

Și-a dorit-o și înaintașul său, și-o dorește și actualul primar, vorbim despre o centură feroviară a orașului care să scoată din centrul orașului ”măcar” traficul de marfă. Dominic Fritz se pregătea să promoveze la București, la colegul său de partid, Cătălin Drulă, proiectul unei centuri feroviare, care să fie inclusă în cadrul proiectului cu finanțare europeană care prevede reabilitarea căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad.

Dacă predecesorul său, Nicolae Robu, se împăcase cu ideea că acest traseu va traversa în continuare orașul, pe deja celebra estacadă, care trebuia să fie (desigur, în proiecte) ba bulevard, ba suport pentru linie de metro, Fritz mai crede că poate schimba un proiect de multe milioane de euro.

„Din păcate, proiectul actual prevede acum, și nu știu dacă toată lumea conștientizează asta, un traseu care traversează Timișoara de la Est la Vest pe o lungime de 11 km, dintre care cam 5 kilometri prin mijlocul orașului prevede o dublare a liniei de tren și, ce e foarte important pentru noi, dacă acolo trece tot traficul de marfă pe acest coridor care merge prin mijlocul orașului, atunci cred că asta va scădea foarte mult calitatea vieții în Timișoara și as vrea să discut cu ministrul Transporturilor despre acest proiect. O soluție minimă ar fi o centură feroviară la Nord de oraș, ca măcar să nu treacă transportul de marfă prin oraș. Și aici sunt niște termene în dezvoltarea acestui proiect, de aia e important să avem aceste discuții acum.”, a declarat Dominic Fritz.

Conform proiectului de modernizare a liniilor, pe infrastructura modernizată ar urma ca trenurile să circule cu viteza de 160 de kilometri pe oră. Reabilitarea ar urma să dureze trei ani, finanțarea fiind asigurată din Programul Operațional Infrastructura Mare.

Proiectul urma să fie prezentat în aceste zile la București, dar deplasarea edilului șef al Timișoarei e amânată, pentru că acesta a contactat noul coronavirus și a ajuns în izolare.

Related posts

Iulius incepe constructia a 3 noi cladiri

Ionut Oprea

18 microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijlocii din Regiunea Vest au semnat contracte de finanțare în cadrul Regio-POR 2014-2020

Stefana Muresan

Autostrada Sibiu-Pitești, finalizată în 2025

Stefana Muresan

Parcare supraetajată lângă Spitalul Judeţean Oradea

Traian Dan

USAMV a derulat programe Erasmus de 3 milioane de euro

Nora Dumitrescu

Asocierea Brasig Strabag -Swietelsky, câștigătoarea licitației pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, contract de 700 milioane euro

Stefana Muresan

Au fost stabilite condiţiile în care vor circula trenurile speciale cu asistenţi spre Austria. Trei curse, prima pe 10 mai

Robert Bloancă

Turcii de la Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, câștigătorii lotului 1, construiesc și lotul 2 al centurii Capitalei

Stefana Muresan

Timişoara- Cosovanu, de la fotbal la antreprenoriat de succes

Stefana Muresan

O fostă groapă de gunoi va deveni al doilea parc ca suprafață din Sibiu: începe realizarea proiectului

Ion Surdu

Compania de Apă Someș va extinde rețeaua de apă-canal în zona Gherla

Nora Dumitrescu

Încă un tramvai Imperio, produs la Astra Vagoane Arad, a sosit la Oradea

Traian Dan

Japonezii, interesați să construiască un metrou la Cluj, pe linia Florești – aeroport sau Apahida

Stefana Muresan

Guvernul a adoptat studiul de fundamentare pentru Autostrada Comarnic-Brașov

Ligia Voro

CCIA Timiș, Climate-KIC Accelerator – program de finanțare de până la 45.000 de euro

Stefana Muresan

A 22 year journey from energy and telecom infrastructure to general contracting & making cities smart

Ionut Oprea

CJ Sibiu caută soluții pentru centura de Sud a orașului. A fost contractat studiul de prefezabilitate

Papuc Irina

Despăgubiri de 1 milion de euro pe Autostrada Transilvania

Nora Dumitrescu

A8, Tîrgu Mureș – Iași – Ungheni, realizată din fonduri europene, zice (încă) ministrul Șova

redactia

Nouă milioane de euro pentru Buziaș. Va fi reabilitată cea mai lungă colonadă din lemn din Europa

Robert Bloancă

Situația la zi a acordurilor de mediu pentru proiectele de infrastructură rutieră

Stefana Muresan

Timișoara: Spitalul Première, investiții de 8 milioane de euro până la finalul anului 2018

Stefana Muresan

Comisar european: Beneficiarii investiţiilor maghiare în infrastructura sportivă din Transilvania, tinerii indiferent de etnie

redactia

Ocolitoarea Turda – Câmpia Turzii va avea 16 kilometri

Nora Dumitrescu

Leave a Comment