Constructii Fonduri Europene Infrastructura Timiș Transport

Primarul Timișoarei dorește schimbarea unui proiect european și construirea unei centuri feroviare pentru oraș

Dominic Fritz a anunțat că va încerca obținerea modificării proiectului referitor la reabilitarea căii ferate Arad – Timișoara – Caransebeș, care traversează Timișoara dintr-un capăt la celălalt, tăind orașul în două și traversând mare parte din zona centrală. Acum, primarul cere realizarea unei centuri feroviare, care să elimine cel puțin traficul de marfă din zona locuită. Va fi destul de greu, pentru că proiectul cu fonduri europene este deja bine conturat.

Și-a dorit-o și înaintașul său, și-o dorește și actualul primar, vorbim despre o centură feroviară a orașului care să scoată din centrul orașului ”măcar” traficul de marfă. Dominic Fritz se pregătea să promoveze la București, la colegul său de partid, Cătălin Drulă, proiectul unei centuri feroviare, care să fie inclusă în cadrul proiectului cu finanțare europeană care prevede reabilitarea căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad.

Dacă predecesorul său, Nicolae Robu, se împăcase cu ideea că acest traseu va traversa în continuare orașul, pe deja celebra estacadă, care trebuia să fie (desigur, în proiecte) ba bulevard, ba suport pentru linie de metro, Fritz mai crede că poate schimba un proiect de multe milioane de euro.

„Din păcate, proiectul actual prevede acum, și nu știu dacă toată lumea conștientizează asta, un traseu care traversează Timișoara de la Est la Vest pe o lungime de 11 km, dintre care cam 5 kilometri prin mijlocul orașului prevede o dublare a liniei de tren și, ce e foarte important pentru noi, dacă acolo trece tot traficul de marfă pe acest coridor care merge prin mijlocul orașului, atunci cred că asta va scădea foarte mult calitatea vieții în Timișoara și as vrea să discut cu ministrul Transporturilor despre acest proiect. O soluție minimă ar fi o centură feroviară la Nord de oraș, ca măcar să nu treacă transportul de marfă prin oraș. Și aici sunt niște termene în dezvoltarea acestui proiect, de aia e important să avem aceste discuții acum.”, a declarat Dominic Fritz.

Conform proiectului de modernizare a liniilor, pe infrastructura modernizată ar urma ca trenurile să circule cu viteza de 160 de kilometri pe oră. Reabilitarea ar urma să dureze trei ani, finanțarea fiind asigurată din Programul Operațional Infrastructura Mare.

Proiectul urma să fie prezentat în aceste zile la București, dar deplasarea edilului șef al Timișoarei e amânată, pentru că acesta a contactat noul coronavirus și a ajuns în izolare.

Related posts

Daniel Buda, deputat în Parlamentul European: “Am reușit ca în noul exercițiu financiar să obțin o creștere a subvențiilor fermierilor români”

Stefana Muresan

13 milioane de euro pentru abatoare de capacitate mică din zona montană

Traian Dan

Încep lucrările de restaurare, pe fonduri europene, la Castelul Corvinilor

Stefana Muresan

Regiunea Vest primește zeci de milioane de lei pentru întocmirea documentațiilor aferente unor mari proiecte de infrastructură

Robert Bloancă

5 oferte depuse pentru metrou și tren metropolitan la Cluj-Napoca

Ligia Voro

Danezii de la Ramboll vor superviza proiectul regional de apă-canal din Turda

Nora Dumitrescu

Aeroportul Iasi, pe lista proiectelor europene de succes; dezvoltare si modernizare in valoare de 56,7 mil. de euro

Stefana Muresan

Se toarnă ultimul asfalt pe lotul 3 din autostrada Lugoj-Deva

Stefana Muresan

Mentorat pe bani europeni pentru 49 de antreprenori din Ardeal

Nora Dumitrescu

Inseminări in vitro în cadrul noului spital public din Timiș

Stefana Muresan

UVT, premiată pentru integritate, bună guvernanță și responsabilitate socială

Stefana Muresan

S-a dat startul lucrărilor de reabilitare a DN76 între Vârfurile și Ștei

Traian Dan

La un deceniu de activitate, compania Azets a ajuns la 700 de angajați în centrele din Sibiu, Alba-Iulia, Timișoara și Brașov

Stefana Muresan

Corina Crețu: România va beneficia de un buget cu 8% mai mare faţă de cel actual, conform propunerii CE

redactia

Parcare supraetajată lângă Spitalul Judeţean Oradea

Traian Dan

Aeroportul Cluj a înregistrat, luni, cel mai mare număr de pasageri din istorie – 10.189

Stefana Muresan

Austriecii de la Porr Construct vor construi secțiunea I a autostrăzii Sibiu – Pitești

Stefana Muresan

Italienii conectează autostrada A10 de A1

Nora Dumitrescu

Timișoreanul Werner Wolff, director general al Tarom

Stefana Muresan

Primul parc agroindustrial din Moldova, salvat de la eșec, devine pol agricol al regiunii. TransAgropolis, în plin proces de extindere

redactia

Au fost semnate primele două contracte de finanțare pentru drumurile județene din Arad, finanțate prin Regio-POR 2014-2020

Stefana Muresan

Drumul ce leagă Oradea de Autostrada Transilvania costă 150 milioane euro

Traian Dan

Din toamnă, pe autostradă de la Nădăşelu la Câmpia Turzii. Tirrena Scavi a instalat grinzile pe viaductul Gilău

Stefana Muresan

ADR Nord -Vest, finanțare pentru construirea unei creșe și a unei grădinițe în Parcul Industrial 1 din Oradea

redactia

Leave a Comment