Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Noi reguli pentru care companiile de transport rutier trebuie să se pregătească din acest an

Odată cu adoptarea mai multor modificări la nivel european în domeniul transportului rutier, s-au schimbat atât reguli ce țin de organizarea propriu-zisă a activității de transport (inclusiv la sediul firmei), cât și reguli ce vizează activitatea șoferilor și a perioadelor de repaus ale acestora. Din anul 2022 vor intra în vigoare o serie de alte reglementări.

Potrivit unei sinteze făcute de redacția avocatnet.ro, din 2022, parcul auto al firmelor de transport va trebui să fie proporțional cu volumul de activitate al acestora, iar companiile vor trebui să aibă un număr minim de angajați – tot proporțional cu activitatea. În ambele situații, numărul acesta e stabilit pentru a se evita suprasolicitarea șoferilor sau a vehiculelor, pentru îndeplinirea activității de transport. În esență, aici discutăm de o chestiuni de siguranță.

O altă condiție nou-introdusă, tot din 2022, va fi existența unor rezerve financiare minime suplimentare pe care vor trebui să le aibă întreprinderile de transport – prin comparație cu cuantumul acestora, în prezent. Practic, va fi extinsă obligația firmelor de a avea rezerve financiare minime și cu privire la acele vehicule cu greutate între 2,5 și 3,5 tone – acum, se aplică această condiție doar pentru ceea ce depășește 3,5 tone, scrie sursa citată.

Tot din 2022, se extinde sfera activităților de transport marfă pentru care va fi nevoie de licență comunitară.

Avocatnet.ro mai scrie că firmele vor fi obligate, începând cu anul viitor, să se asigure că vehiculele folosite pentru transport internațional se vor întoarce în România în cel mult 8 săptămâni de la plecare. Logica acestei modificări este de a se evita folosirea unor societăți de tip „cutie poștală”, care să nu aibă activitate, cu adevărat, acolo unde sunt înregistrate. De asemenea, se dorește evitarea cabotajului sistematic.

Alte modificări țin de reputația firmei de transport, respectiv de interdicția de a activa dacă va comite încălcări grave ale legislației fiscale; însă România nu va putea, din 2022, să stabilească reguli mai stricte pentru asemenea firme, față de ce prevede legislația europeană în domeniu.

Mai multe detalii, pe avocatnet.ro.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Cartierul Pintea primește 2 milioane de euro de la UE

Articolul următor

DOWNLOAD - “Bucharest – the skyline transformation by 2025” Market Pulse Report

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share