Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Proiectul transportului feroviar cu locomotive pe hidrogen și al modernizării căii ferate Reșița – Timișoara se extinde oficial și spre frontiera cu Serbia

Reabilitarea tronsonului de cale ferată dintre Voiteni și Stamora Moravița și frontiera cu Serbia din Timiș, va fi inclusă și oficial în proiectul lansat în comun de Timiș și Caraș-Severin pentru reabilitarea liniei de tren dintre Reșița și Timișoara. Consiliile județene lucrează deja la demararea licitației pentru desemnarea firmei care se va ocupa cu realizarea studiului de prefezabilitate și fezabilitate pentru acest proiect.

Proiectul legăturii feroviare Reșița – Timișoara – Aeroport Timișoara merge înainte, săptămâna viitoare consilierii județeni din Timiș vor avea de aprobat proiectul de hotărâre privind realizarea ”Acordului de Asociere în vederea

achiziționării în comun a serviciilor de realizare a Studiului de Prefezabilitate

(după caz) și a Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiție:

”Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu

extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră” între Municipiul Reșița, Municipiul Timișoara, Județul Caraș-Severin și Județul Timiș”.

După cum se vede, în acest proiect a fost introdus și un nou tronson de cale ferată, mai precis cel dintre Voiteni – Stamora Moravița – frontieră cu Serbia, în fapt principala legătură feroviară cu țara vecină. Decizia legată de extindere a fost sugerată chiar de cei de la la Ministerul Transporturilor, care trebuie să dea undă verde proiectului.

”Ulterior încheierii Acordului, în urma discuțiilor purtate cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, s-a propus cuprinderea tronsonului de cale ferată Voiteni – Stamora Moravița – frontieră, sens în care ministerul a propus o nouă denumire a proiectului Reabilitare/modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră.

Totodată, prin adresa nr. 50702/17.12.2020 transmisă de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii către Primăria Municipiului Reșița se menționează cuprinderea proiectului în graficul de activități în vederea accelerării implementării acestuia”, se spune în un proiect de hotărâre care va fi propus spre vot în ședința de plen extraordinară a CJT, programată pe data de 15 februarie.

Ședința va avea doar două puncte, cele enunțate mai sus.

Vă reamintim că pe 1 decembrie, reprezentanții celor două județe, dar și cei ai Reșiței și Timișoarei au semnat un acord de parteneriat care prevede modernizarea infrastructurii feroviare pentru implementarea soluției de transport tip “train-tram” pe ruta Reșița Sud – Bocșa – Timișoara Nord și asigurarea legăturii cu Aeroportul Timișoara cu denumirea. Pentru prima dată extinderea proiectului de reabilitare pe ruta Voiteni – Stamora Moravița – frontieră a fost amintită de Alin Nica, președintele CJ Timiș, cu ocazia prezentării unui raport la 100 de zile de la preluarea mandatului. Conform proiectului, pe linia modernizată ar urma să fie folosită o soluție cu totul inedită de transport, prin folosirea de locomotive cu hidrogen, folosită până acum doar în Germania.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Oradea va avea încă 16 stații de încărcare rapidă a mașinilor electrice

Articolul următor

Membrii mediului social, economic și administrativ vor colabora pentru dezvoltarea județului Timiș, în cadrul unui nou Consiliu

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share