Caraş-Severin Fonduri Europene Timiș Transport

Proiectul transportului feroviar cu locomotive pe hidrogen și al modernizării căii ferate Reșița – Timișoara se extinde oficial și spre frontiera cu Serbia

Reabilitarea tronsonului de cale ferată dintre Voiteni și Stamora Moravița și frontiera cu Serbia din Timiș, va fi inclusă și oficial în proiectul lansat în comun de Timiș și Caraș-Severin pentru reabilitarea liniei de tren dintre Reșița și Timișoara. Consiliile județene lucrează deja la demararea licitației pentru desemnarea firmei care se va ocupa cu realizarea studiului de prefezabilitate și fezabilitate pentru acest proiect.

Proiectul legăturii feroviare Reșița – Timișoara – Aeroport Timișoara merge înainte, săptămâna viitoare consilierii județeni din Timiș vor avea de aprobat proiectul de hotărâre privind realizarea ”Acordului de Asociere în vederea

achiziționării în comun a serviciilor de realizare a Studiului de Prefezabilitate

(după caz) și a Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiție:

”Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu

extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră” între Municipiul Reșița, Municipiul Timișoara, Județul Caraș-Severin și Județul Timiș”.

După cum se vede, în acest proiect a fost introdus și un nou tronson de cale ferată, mai precis cel dintre Voiteni – Stamora Moravița – frontieră cu Serbia, în fapt principala legătură feroviară cu țara vecină. Decizia legată de extindere a fost sugerată chiar de cei de la la Ministerul Transporturilor, care trebuie să dea undă verde proiectului.

”Ulterior încheierii Acordului, în urma discuțiilor purtate cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, s-a propus cuprinderea tronsonului de cale ferată Voiteni – Stamora Moravița – frontieră, sens în care ministerul a propus o nouă denumire a proiectului Reabilitare/modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră.

Totodată, prin adresa nr. 50702/17.12.2020 transmisă de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii către Primăria Municipiului Reșița se menționează cuprinderea proiectului în graficul de activități în vederea accelerării implementării acestuia”, se spune în un proiect de hotărâre care va fi propus spre vot în ședința de plen extraordinară a CJT, programată pe data de 15 februarie.

Ședința va avea doar două puncte, cele enunțate mai sus.

Vă reamintim că pe 1 decembrie, reprezentanții celor două județe, dar și cei ai Reșiței și Timișoarei au semnat un acord de parteneriat care prevede modernizarea infrastructurii feroviare pentru implementarea soluției de transport tip “train-tram” pe ruta Reșița Sud – Bocșa – Timișoara Nord și asigurarea legăturii cu Aeroportul Timișoara cu denumirea. Pentru prima dată extinderea proiectului de reabilitare pe ruta Voiteni – Stamora Moravița – frontieră a fost amintită de Alin Nica, președintele CJ Timiș, cu ocazia prezentării unui raport la 100 de zile de la preluarea mandatului. Conform proiectului, pe linia modernizată ar urma să fie folosită o soluție cu totul inedită de transport, prin folosirea de locomotive cu hidrogen, folosită până acum doar în Germania.

Related posts

Consiliul pentru Dezvoltare Regională Vest și-a ales noua conducere

Ligia Voro

Timişul are peste 19.000 de persoane trecute în şomaj tehnic

Robert Bloancă

ELITE ÎN BUSINESS. Top 20 companii românești din Județul Timiș

Ion Surdu

Companiile mari de comunicații din Cluj-Napoca și București, investiții pentru extinderea și modernizarea centrelor de date

Stefana Muresan

Producătorul de lactate Simultan din Timiş, investiție 6 mil. euro

Stefana Muresan

Zalăul a accesat proiecte europene de 100 de milioane de euro

Nora Dumitrescu

“Industria feroviară din România poate crește sustenabil”

Nora Dumitrescu

Două firme din Bucureşti se vor ocupa de realizarea documentaţiei aferente noului stadion al Timişoarei

Robert Bloancă

Câmpia Turzii va încuraja transportul public și alternativ cu 10 milioane €

Nora Dumitrescu

Clujul și Timișoara sparg piața rezidențială a marilor orașe

Nora Dumitrescu

Rectorul UVT, apel pentru dezvoltarea durabilă a Timișoarei

Stefana Muresan

Tarom, transportator oficial pentru Timișoara Capitală Culturală Europeană 2021

redactia

Autorizația de construire pentru VO Timișoara Sud, emisă

Ligia Voro

Continental: Conectivitatea, standard în vehicule ca urmare a implementării la nivel european a sistemului eCall

Stefana Muresan

10 milioane de euro mai mult pentru fermierii care vor să-și promoveze produsele: există două tipuri de acțiuni de promovare

Papuc Irina

Oradea și Cluj Napoca, exemple pentru Comisia Europeană

Stefana Muresan

Dm drogerie markt investeşte 13 mil. euro într-un nou sediu şi centru de distribuţie în Timişoara

Stefana Muresan

Operatorul regional Apaserv Satu Mare pregătește atragerea a 200 mil. euro, fonduri europene

Stefana Muresan

Proiect ,,Art Nouveau 2’’ de peste 1,8 milioane de euro pentru Oradea

Traian Dan

Cluj, Alba, Mureş, Braşov, Arad şi Timiş – judeţe care au atras investiţii străine de peste 1 miliard de euro

Stefana Muresan

Șoselele de mare viteză ale Transilvaniei, subfinanțate în 2020

Nora Dumitrescu

Incinta I a Cetăţii Deva, reabilitată cu peste 22 mil. lei, fonduri europene

Stefana Muresan

CJ Sibiu a semnat cel de-al treilea contract de finanțare pentru Spitalul de Pneumoftiziologie

Ligia Voro

Spitalele Județean și Municipal Oradea, reabilitate cu fonduri europene

Traian Dan

Leave a Comment