Lucrările de pe teritoriul județului Sălaj ale Autostrăzii Transilvania (A3) vor fi deblocate în urma aprobării la nivel central al procedurilor de expropriere.
Ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, a informat că un obstacol important în calea realizării lucrărilor la A3 în Sălaj a fost depășit, prin aprobarea în ședința de guvern a hotărârii privind declanșarea procedurilor de expropriere.
Acestea privesc toate imobilele proprietate privată, care constituie coridorul de expropriere al lucrărilor de utilitate publică de interes național de pe secțiunea 3B Mihăiești – Suplacu de Barcău, din cadrul obiectivului de invetiții de interes national Autostrada Brașov – Târgu-Mureș – Cluj – Oradea, pe raza localităților Sânpaul (Cluj), Zimbor, Sânmihaiu Almașului, Românași, Treznea, Zalău (Sălaj).
“Sunt bucuros ca s-a ajuns în această etapă esențială pentru parcursul proiectului, astfel încât putem afirma că s-a intrat pe traiectoria ireversibilă a implementării lui, după ce anul trecut am reușit să încheiem contracte de execuție pentru aceste sectoare care astăzi fac obiectul exproprierilor.
A3 și Varianta Ocolitoare Zalău sunt două dintre obiectivele de infrastructură pe care le urmăresc cu atenție și care sunt de interes major pentru județul Sălaj și Regiunea de Nord-Vest”, a spus Lucian Bode.
Lucrările de execuție la lotul Zimbor – Poarta Sălajului al A3 erau suspendate deoarece Spedition UMB Bacău nu poate să intre pe șantier până nu se rezolvă exproprierile. Între timp, constructorul român a intrat pe tronsonul vecin, de 30 km, Nădășelu – Zimbor.
CNAIR a semnat, în 2020, contractul pentru proiectarea și execuția lotului Zimbor – Poarta Sălajului. Valoarea sa este de 680 milioane de lei și are o durată de 156 de luni, din care 12 luni proiectarea, 24 de luni execuția și 120 de luni garanția.
Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.