Infrastructura Ultimele stiri

Straco, eliminată de pe Autostrada Transilvania

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a notificat asocierea Straco Grup – Total Road – Specialist Consulting în vederea rezilierii contractului la șoseaua de mare viteză dintre Mureș și Cluj.

Acesta se referea la proiectare și execuţie pentru realizarea Autostrăzii Brașov – Târgu-Mureș – Cluj – Oradea, secțiunea 2A Ogra – Câmpia Turzii, lotul 3 Chețani – Câmpia Turzii. “Decizia rezilierii acestui contract este consecința faptului că antreprenorul nu a respectat un număr de trei înștiințări de remediere și a abandonat șantierul.

După deschiderea traficului rutier pe nodul rutier Chețani, în 18 septembrie, antreprenorul a redus considerabil ritmul de execuție a lucrărilor. La data deschiderii traficului, progresul fizic era de 36,81%, iar în prezent progresul fizic înregistrat este de 37,86%, antreprenorul înregistrând un progres de 1% în ultimele cinci luni”, conform conducerii CNAIR.

Rezilierea efectivă intră în vigoare în 14 zile de la notificarea antreprenorului. După rezilierea contractului, CNAIR va elabora o nouă documentație de atribuire în vederea relicitării acestui contract pentru finalizarea lucrărilor de construcție a acestui sector de autostradă.

“Urmează expertizarea lucrărilor. Inginerul consultant, firma Egis, ar trebui să aibă situația la zi. Apoi relicitarea lucrărilor rămase. Un nou constructor va reîncepe probabil în 2022. Execuția ar trebui să dureze sub 12 luni. În total 6 ani de decizii proaste pentru 1 an de lucrări propriu-zise. Felicităm CNAIR pentru asumare, deși această măsură trebuia luată de cel puțin doi ani.

Solicităm CNAIR să depună tot efortul necesar pentru urgentarea procedurilor birocratice. Solicităm Ministerului Transporturilor să promoveze schimbările legislative necesare ca așa ceva să nu se mai întâmple: firmele în situație financiară proastă să nu mai poată câștiga contracte la prețuri de dumping, iar odată intrate în insolvență, CNAIR să aibă instrumentele necesare pentru reziliere și reatribuire către un alt antreprenor participant la licitație”, a menționat Asociația Pro Infrastructură.

“Cu lucrări începute în 2016, dar ajunse în 2021 abia la stadiul de sub 40%, nu putem face performanță în dezvoltarea infrastructurii și a României. Constructorul acestui lot, ajuns în insolvență și cu subcontractori neplătiți, a beneficiat de toată bunăvoința autorităților române. Este soluția pe care CNAIR a încercat din răsputeri să o evite, pentru că relicitarea restului de tronson presupune niște proceduri de relativă durată.

Istoria acestei licitații, derulate în 2015, este și o lecție despre acceptarea unor oferte subevaluate de companiile participante. Valoarea licitată de compania câștigătoare a fost de 280 de milioane de lei, pe când estimarea inițială pentru acest lot, de 15,7 km, era de 620 de milioane.

Termenele erau de patru luni proiectarea și 12 luni execuția pentru un segment de autostradă în relief foarte ușor. Pe șantier nu se lucrează deloc, iar lucrările deja executate încep să se degradeze. Am cerut CNAIR să implementeze un calendar accelerat pentru relicitare, astfel încât să avem un nou constructor în teren cât mai curând”, a precizat ministrul transporturilor, Cătălin Drulă.

Related posts

Simpozion pe tema noilor tehnologii energetice

Ligia Voro

AROBS Transilvania Software achiziționează două firme din Vestul Europei, evaluate la 1,3 milioane Euro

Stefana Muresan

Cum se lucrează la pista Aeroportului Brașov

Nora Dumitrescu

Primul laborator acreditat din România după noile standarde, la ABA Crișuri

Traian Dan

KORVETTO – NOUA soluție tehnologică pentru controlul buruienilor din cultura de rapiță”

Ligia Voro

Analiză KeysFin: Industria locală de pharma la un maxim istoric în 2020

Ligia Voro

Companiile se așteaptă la o scădere semnificativă a afacerilor

redactia

Prima Shops va deschide o galerie comercială la Satu Mare, spre Carei

Traian Dan

Județele din Ardeal și Banat în topul turistic pe primele trei luni din 2021

Traian Dan

Vladan Pekovic, numit CEO al Telekom Romania

Ligia Voro

Cluj Innovation Days 2020 – Reshaping Work, Consolidating Resilience

Nicolae Pop

Un start-up românesc, ce oferă soluții digitale de prezentare a ofertelor imobiliare, ales în acceleratorul Pi Labs din Marea Britanie

Ion Surdu

Liviu Cojoc. Diplomatul

Ligia Voro

Laboratoarele de analize medicale, business de succes în România. Profitul a crescut de 6 ori în ultimii 8 ani – analiză Frames

Papuc Irina

Doi fraţi din România, studenţi la Oxford. Rolls-Royce i-a făcut unuia o ofertă de muncă

redactia

Proiecte de cercetare în valoare de peste 3 milioane de lei, câștigate de Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu

Ion Surdu

Restaurantul Rod reinventează conceptul de meniu

redactia

[Enjoy Transylvania!] European funding: keywords for the largest urban renewal project in Romania!

Transilvania Business

Gebrüder Weiss Romania continuă parteneriatul pe termen lung cu P3 Logistic Parks

Papuc Irina

Trei curse externe noi, deschise de Blue Air la Aeroportul International Iasi

Stefana Muresan

Medisprof din Cluj Napoca se extinde si deschide un nou spital privat destinat tratamentelor oncologice, investiție de peste 12 milioane euro

Stefana Muresan

SIBIU, A CAPITAL OF CULTURE ANIMATED BY MORE THAN ONE HUNDRED EVENTS. 2018 – A YEAR MARKED BY THE CENTENARY OF THE GREAT UNION

Stefana Muresan

CJ Cluj, receptie finala a lucrarilor din prima etapa de stabilizare a Dealului Hoia

Stefana Muresan

250 de arbori au fost plantați în Oradea, în cadrul unei acțiuni de voluntariat

Traian Dan

Leave a Comment