Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Straco, eliminată de pe Autostrada Transilvania

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a notificat asocierea Straco Grup – Total Road – Specialist Consulting în vederea rezilierii contractului la șoseaua de mare viteză dintre Mureș și Cluj.

Acesta se referea la proiectare și execuţie pentru realizarea Autostrăzii Brașov – Târgu-Mureș – Cluj – Oradea, secțiunea 2A Ogra – Câmpia Turzii, lotul 3 Chețani – Câmpia Turzii. “Decizia rezilierii acestui contract este consecința faptului că antreprenorul nu a respectat un număr de trei înștiințări de remediere și a abandonat șantierul.

După deschiderea traficului rutier pe nodul rutier Chețani, în 18 septembrie, antreprenorul a redus considerabil ritmul de execuție a lucrărilor. La data deschiderii traficului, progresul fizic era de 36,81%, iar în prezent progresul fizic înregistrat este de 37,86%, antreprenorul înregistrând un progres de 1% în ultimele cinci luni”, conform conducerii CNAIR.

Rezilierea efectivă intră în vigoare în 14 zile de la notificarea antreprenorului. După rezilierea contractului, CNAIR va elabora o nouă documentație de atribuire în vederea relicitării acestui contract pentru finalizarea lucrărilor de construcție a acestui sector de autostradă.

“Urmează expertizarea lucrărilor. Inginerul consultant, firma Egis, ar trebui să aibă situația la zi. Apoi relicitarea lucrărilor rămase. Un nou constructor va reîncepe probabil în 2022. Execuția ar trebui să dureze sub 12 luni. În total 6 ani de decizii proaste pentru 1 an de lucrări propriu-zise. Felicităm CNAIR pentru asumare, deși această măsură trebuia luată de cel puțin doi ani.

Solicităm CNAIR să depună tot efortul necesar pentru urgentarea procedurilor birocratice. Solicităm Ministerului Transporturilor să promoveze schimbările legislative necesare ca așa ceva să nu se mai întâmple: firmele în situație financiară proastă să nu mai poată câștiga contracte la prețuri de dumping, iar odată intrate în insolvență, CNAIR să aibă instrumentele necesare pentru reziliere și reatribuire către un alt antreprenor participant la licitație”, a menționat Asociația Pro Infrastructură.

“Cu lucrări începute în 2016, dar ajunse în 2021 abia la stadiul de sub 40%, nu putem face performanță în dezvoltarea infrastructurii și a României. Constructorul acestui lot, ajuns în insolvență și cu subcontractori neplătiți, a beneficiat de toată bunăvoința autorităților române. Este soluția pe care CNAIR a încercat din răsputeri să o evite, pentru că relicitarea restului de tronson presupune niște proceduri de relativă durată.

Istoria acestei licitații, derulate în 2015, este și o lecție despre acceptarea unor oferte subevaluate de companiile participante. Valoarea licitată de compania câștigătoare a fost de 280 de milioane de lei, pe când estimarea inițială pentru acest lot, de 15,7 km, era de 620 de milioane.

Termenele erau de patru luni proiectarea și 12 luni execuția pentru un segment de autostradă în relief foarte ușor. Pe șantier nu se lucrează deloc, iar lucrările deja executate încep să se degradeze. Am cerut CNAIR să implementeze un calendar accelerat pentru relicitare, astfel încât să avem un nou constructor în teren cât mai curând”, a precizat ministrul transporturilor, Cătălin Drulă.

Total
1
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

MIPIM ANNOUNCES NEW EVENT SCHEDULE WITH A RETURN TO CANNES IN SEPTEMBER

Articolul următor

12 start-upuri din Transilvania și Banat de urmărit în 2021

Citește și:
Total
1
Share