Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Romanian Business Club, o poveste despre cum 1.200 de antreprenori români s-au mobilizat și au depășit impactul imediat al pandemiei

Antreprenoriatul pare a fi, de cele mai multe ori, un drum de parcurs individual. Sau cel puțin cu un mindset similar porneau la drum antreprenorii români acum mai bine de o decadă. Din fericire, în timp, nu doar generațiile s-au schimbat, ci și mentalitățile, iar astăzi regăsim în România același model occidental pe care îl promovează de mai bine de 30 de ani atât americanii, cât și alte țări europene și care este centrat în jurul ideii de comunitate.

Pe principiul #WeGrowTogether, acum 3 ani, Vlad Mihălăchioiu, un tânăr antreprenor român, a pus bazele unui club dedicat exclusiv antreprenorilor. Povestea a început în București, în 2018, cu membri locali, iar astăzi, 3 ani mai târziu, clubul numără 1.200 de afaceri antreprenoriale care acoperă toate sectoarele de activitate ale industriei, în 7 orașe. Funcționează ca o platformă de networking și B2B, dar poate fi privit în același timp și ca un instrument B2C unde membrii pot accesa la prețuri preferențiale serviciile oferite de alți colegi de breaslă. Fie că discutăm despre antreprenori care sunt în căutare de idei, know-how, furnizori noi sau chiar clienți noi, Vlad ne asigură că a reușit să concentreze aceste nevoi într-un singur loc, Romanian Business Club și astfel peste 1.000 de afaceri mici și mijlocii au reușit să depășească, în mare parte, momentele de criză de anul trecut. Mai multe ne povestește chiar el, pe scurt, în mini-interviul ce urmează.

Ce înseamnă Romanian Business Club și cum a apărut?

Romanian Business Club înseamnă o comunitate puternică, în continuă creștere, iar ideea de a porni acest business a apărut în urmă cu trei ani și mai degrabă dintr-o nevoie personală de a genera noi colaborări pentru proiectul pe care îl gestionam atunci, The Date – un concept de evenimente/petreceri exclusiviste. Ca antreprenor aflat la început de drum îmi era destul de dificil să găsesc furnizori sau diverși parteneri cu care să colaborez, astfel am reușit să identific această nevoie și am pus apoi bazele a ceea ce avea să devină Romanian Business Club. Și spun ”ce avea să devină”, deoarece inițial a purtat numele de Bucharest Business Club. Treptat, însă, platforma a căpătat din ce în ce mai multă amploare, iar clubului i s-au alăturat antreprenori din alte orașe ale țării precum Galați, Brăila, Craiova, Cluj, Timișoara sau Pitești. Mă bucur să spun că după doar trei ani de la demararea acestui business, antreprenorii membri pot avea acces extrem de rapid, printre altele, la avocați, consultanți de business și specialiști în marketing sau vânzări.

Cât de mare este comunitatea RoBC și care sunt beneficiile de care se bucură membrii voștri?

La nivel național, comunitatea Romanian Business Club reunește 1.200 de business-uri din diferite domenii de activitate, de la IT, avocatură, consultanți de business, consultanți financiari, marketing, vânzări, ciocolaterie, producție publicitară, avioane ușoare, aplicații dedicate transportului, ferme, alimentație publică ori producători de articole tradiționale și până la resort-uri pe roți, florării, logistică pentru evenimente, bloggeri și influenceri. În ceea ce privește beneficiile, discutăm despre acces continuu la know-how care să aducă valoare adăugată afacerii lor, schimb de experiențe, idei, furnizori și servicii noi și, poate că cel mai important, acces la o nouă plajă de clienți chiar dintre membrii clubului. Am reușit să dezvoltăm o comunitate unde antreprenorii își pot găsi rapid noi parteneri de afaceri, furnizori și clienți. Mai mult, cu ocazia aniversării noastre de trei ani, ne pregătim să lansăm o aplicație nouă dedicată exclusiv membrilor noștri, unde aceștia din urmă vor putea accesa podcast-uri și webinarii, se vor putea conecta direct la o serie de experți în business pentru a beneficia de consultanță în afaceri și vor avea la dispoziție și o serie de oferte preferențiale listate de colegi din comunitatea RoBC. Astfel, portofoliul și implicit rezultatele financiare ale membrilor noștri au capacitatea de a crește considerabil, indiferent de domeniul de activitate.

Cum a fost anul 2020 pentru cei 1.200 de antreprenori membri?

Anul 2020 a fost dificil și atipic pentru toată lumea, dar cu siguranță mult mai dificil și mai provocator pentru cei din sfera antreprenoriatului. Antreprenorii au avut nevoie, mai mult decât oricând, de comunicare, de interacțiune socială și de susținere. La nivelul Clubului, am resimțit în special o nevoie mai pregrantă a membrilor de a relaționa cu persoane aflate în situații similare, delicate și de a se ajuta reciproc. Anul trecut, imediat după izbucnirea pandemiei, undeva spre finalul lunii martie, ne-am mobilizat și am lansat rapid un sondaj în rândul IMM-urilor din industriile grav afectate. Este un sondaj la care au participat 200 de companii membre al căror obiect de activitate prevedea, cu precădere, organizări de evenimente, educaţie și divertisment. 74% dintre repondenţi luau atunci în considerare reducerea numărului de angajaţi pentru a putea supravieţui perioadei de lockdown și se declarau grav afectaţi de impactul crizei din sănătate. Tot la momentul respectiv,  doar 30% dintre participanți declarau că au reușit să pună la punct o strategie de business care să îi ajute în depășirea crizei, 40% dintre aceștia considerau că își vor putea susține activitatea cu resurse proprii maxim o lună, iar 35% estimau că afacerea lor poate rezista între 3 și 6 luni în condiții de pandemie și restricții de circulație sau funcționare.

În retrospectivă, cred că abia anul trecut, pe fondul unui context nefavorabil, am realizat cât de puternici sunt de fapt antreprenorii: au căutat permanent metode de redresare, de reorganizare, de reconfigurare a traseului, iar comunitatea Romanian Business Club a devenit un sprijin real pentru macăr 1.200 dintre ei. În cifre, vă pot spune că spre finalul anului, identificaserăm cel puțin 7 membri care s-au ajutat reciproc și au reușit astfel să depășească criza. Totodată, la ultimele reuniuni virtuale ale clubului din 2020, peste 90% dintre cei grav afectati de pandemie reușiseră sa se reprofileze, sau să se adapteze și să termine anul pe break even; aproximativ 65% și-au reconfigurat în ultimele luni fie obiectul de activitate, fie strategia de afaceri, iar asta pe baza know-how-ului și a ideilor primite de la ceilalți membri în cadrul întâlnilor dedicate discuțiilor de business. O parte dintre ei s-au implicat și în alte domenii conexe activității lor principale: Nan Events, o firmă specializată pe servicii de logistică pentru evenimente, a dezvoltat un studio pentru filmări și un altul pentru evenimente hibride, iar Moon Resort, o afacere care înainte de pandemie exista doar la nivel de concept, a avut îndeajuns curaj să transforme planurile în realitate, iar colegul nostru Cristian Brînză a reușit să construiască, în doar 6 luni, 11 căsuțe de relaxare în Bușteni, iar în prezent ridică alte 50 de căsuțe și 2 apart-hoteluri tot în Bușteni, cu bani obținuți din fonduri europene. În fapt, ceea ce consider cu adevărat important de punctat, este că 1.200 de antreprenori români s-au ajutat reciproc să depășească un moment disruptiv, fără precedent; și mai important este că au reușit, și au crescut împreună de la un an la altul.

Care sunt planurile și ce așteptări are Romanian Business Club pentru anul 2021? 

Planuri mari și asteptări pe măsură. Ne-am propus să ne extindem ca și comunitate și să dublăm atât numărul membrilor din cadrul clubului din București – unde vizăm să ajungem la 1.000 de antreprenori membri, cât numărul membrilor la nivel național. În ansamblu, până la finalul acestui an ne dorim să atingem pragul de 2.500 de membri. Din perspectiva așteptărilor, obiectivele noastre și viziunea pe termen lung rămân aceleași cu care am pornit la drum încă de acum trei ani, anume să creștem împreună. Am convingerea fermă că #WeGrowTogether este mai mult decât o singtagmă și că ne putem dezvolta împreună ca și comunitate, dar și ca business-uri antreprenoriale individuale. Acum, la un an de la debutul pandemiei, în completarea rezultatelor favorabile de anul trecut ne pregătim să realizăm un al doilea sondaj de opinie în rândul membrilor, care să ne ajute să urmărim evoluția acestor afaceri și să avem o dimensiune reală despre cum a contribuit apartenența la comunitatea Romanian Business Club în depășirea momentelor de criză.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Cinci oferte pentru proiectarea hub-ului Borhanci

Articolul următor

Cel mai important eveniment dedicat concurenței - Pria Competition Conference

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
În februarie 2024, sosirile înregistrate în structurile de primire turistică (SPT) au însumat 41.450, potrivit Direcției Județene de Statistică.
Citeste mai mult

Turismul face pași înapoi la Cluj

Sosirile turiștilor în județ, în luna februarie, s-au diminuat față de aceeași perioadă a anului trecut. În februarie…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share