Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Autostrada Brașov – Făgăraș, scoasă de la sertar

Licitația pentru proiectul tehnic și studiul de fezabilitate ale sectorului dintre Făgăraș și Brașov al Autostrăzii Transilvania (A3) a fost lansată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).



„Am anunțat revitalizarea acestui proiect în 15 ianuarie. Mă bucur nespus că vă pot informa despre o nouă promisiune respectată. Cu o lungime de 48 km, sectorul – parte din A3, este scos la licitație pentru completarea studiului de fezabilitate și pentru elaborarea proiectului tehnic.

Licitația este una pe model nou, în care CNAIR primește la final întreaga documentație tehnică, iar la momentul la care va fi organizată licitația pentru construire, lucrările vor putea începe imediat, fără blocaje, cu toate exproprierile făcute și fără surprize în teren.

Un exemplu bun în acest sens este Autostrada Moldovei (A7), la care, în luna mai, vom lansa licitația pentru construirea primului sector, apoi, cu decalaj de circa două luni, restul de sectoare succesiv”, a spus ministrul Cătălin Drulă.

CNAIR a finalizat noul model de caiet de sarcini pentru licitații, iar autostrada Brașov – Făgăraș este prima care beneficiază de această reformă. “Pregătirea temeinică a unui proiect este singura cale de a ne asigura că facem autostrăzi în cel mai scurt timp posibil.

Avem nevoie de infrastructură, dar nu ne permitem să o facem de mântuială. Mai rămâne doar emiterea acordului de mediu, preconizată la sfârșitul lui aprilie. Apoi lansăm licitația pentru construirea (proiectare + execuție) acestui tronson”, a spus șeful transporturilor din România.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, cu lungimea de 584 km.


Avantajele noului caiet de sarcini

– termene realiste pentru realizarea activităților
– corelarea obiectivelor naționale și europene cu cele locale prin implicarea autorităților locale ca – stakeholderi în proiect
– uniformizarea documentației tehnice, dar și a celei contractuale
– plăți intermediare definite corect și corelate cu graficul de realizare a proiectului
Sursa: CNAIR





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Nooka își va lansa birourile de proximitate în România

Articolul următor

Lacurile Beliș și Tarnița, interzise la navigația cu motoare termice

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Citeste mai mult

Angajări în domeniul feroviar

Târgul de Carieră Feroviară în România revine în luna iunie cu cea de-a X-a ediție și aduce în…
Turism
Citeste mai mult

Crama Jelna a luat bronzul la Top Hotel Awards

Pentru a treia oară consecutiv vinarii bistrițeni se clasează pe podiumul competiției destinate industriei ospitalității din România. „Suntem…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share