Aeroportul Internațional Braşov (AIB) la reţelele de utilităţi publice a fost finalizată și așteaptă ca societatea de construcții Electrogrup să termine calea de rulare.
Furnizorii de utilităţi au desfăşurat lucrări în zona Ghimbav, pentru racordarea AIB la alimentarea cu electricitate, gaze naturale, apă, canalizare. Aceste investiţii au fost planificate, proiectate, executate şi finanţate de societăţile de utilităţi publice, la solicitarea Consiliului Judeţean Braşov.
Pe amplasamentul de la Ghimbav a avut loc recepţia la terminarea lucrărilor de alimentare cu energie electrică a AIB, executate de Societatea de Distribuție a Energiei Electrice Transilvania Sud. CJ Braşov a achitat taxa de racordare la reţea, de 476.190 de lei. În funcție de etapele de dezvoltare a Aeroportului, SDEE Transilvania Sud va realiza lucrări de mărire a puterii maxime.
Distrigaz Sud Reţele (DSR) a realizat lucrările de extindere a conductei de gaze şi realizare a branşamentului. Conducta de distribuţie din Ghimbav a fost extinsă cu 1,3 km, până la clădirea energetică de pe amplasamentul AIB, aflată în construcţie. Lucrările urmează să fie recepţionate, costurile fiind suportate de DSR.
Operatorul regional Compania Apa Braşov (CAB) a extins rețeaua de apă pe 2,4 km, cea de canalizare pe 3,7 km și a montat o conductă de refulare pe 3,3 km, asigurând descărcarea apelor uzate. Valoarea lucrărilor a fost de 16 milioane de lei, cu TVA, finanţarea fiind asigurată din bugetul CAB.
Electrogrup Cluj se află în plin șantier pentru concretizarea căii de rulare de la AIB. Aerogara se află la 12 km de municipiul Brașov, iar pe lângă ea va trece viitoarea Autostradă 3. Terminalul va fi al treilea ca mărime din România, după cele de la Otopeni și Cluj.
AIB va costa 57 de milioane de euro. Terminalul de pasageri va avea 11.000 mp. Primul zbor comercial ar putea avea loc în iunie. CFR Intrastructură a anunțat construirea unei căi ferate (8 km), care să lege viitorul aeroport cu Gara Brașov.