Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

TB 100: Dürkopp Adler România, start bun în 2021    

Dürkopp Adler SRL România este un producător important din piața mașinilor de cusut. Investiție germană în România, fabrica din județul Mureș a traversat anul trecut, din cauza pandemiei, o perioadă dificilă.

Acum, compania mureșeană lucrează cu motoarele turate la maxim și are nevoie de noi angajați pentru a putea face față comenzilor. Johann Hermann, administratorul firmei, detaliază evoluția Dürkopp Adler România.   

 

Cum a fost anul 2020 și cum este începutul acestui an?

Johann Hermann: Ultimul an a fost unul greu, deoarece din cauza pandemiei a scăzut mult volumul de comenzi. Am avut perioade în care am redus personalul. Evident, au fost și pierderi financiare. Toate, din cauza pandemiei, care a generat scăderea drastică a activității în mai multe industrii.

Spre deosebire de anul trecut, în 2021 situația s-a schimbat radical. Avem foarte multe comenzi, care depășesc capacitatea actuală de producție a fabricii noastre. Acest lucru ne-a obligat să facem toate demersurile posibile pentru creșterea numărului de angajați. Suntem în căutare de personal. Încercăm să ne dezvoltăm, să intrăm din nou în normalitate. Este greu, atât din cazua pandemiei, a restricțiilor generate de măsurile luate atât intern, cât și pe plan internațional, dar ne străduim să facem tot ce se poate pentru a putea onora comenzile.

Cu certitudine, în momentul de față avem de lucru cel puțin pentru următoarele 3 luni, cu ore suplimentare, cu angajări de personal, cu activități pe care le externalizăm în parte. Totul pentru a face față cererilor venite din piață. Anul trecut, clienții au fost foarte reținuți în achiziții, dar în acest an este o cerere foarte mare de mașini de cusut și piese. După ”valea” de anul trecut, acum suntem în urcare.

În ce zone industriale sunt cereri mai mari de la clienți?

Johann Hermann: Cele mai multe comenzi sunt pe zona industriei auto, tapițerie, în special. Încă firave sunt cererile de mașini necesare industriei de confecții textile, care nu și-a revenit suficient.

 

Produceți și benzi transportoare pentru diverse industrii. Există și aici o revenire la normalitate?

Johann Hermann: În urma pandemiei o serie de companii au încercat să nu mai depindă atât de mult de aportul uman, așa că încearcă să modernizeze, să automatizeze activitatea. Acest lucru generează comenzi pe zona benzilor transportoare, a automatizărilor. În concluzie avem cereri și pe segmentul acesta.

 

Ce cifră de afaceri ați prognozat pentru acest an?

Johann Hermann: Inițial ne-am propus pentru anul 2021 o cifră de afaceri cu aproximativ 2 milioane de euro mai mică față de cea din 2019, când a fost un an bun. În actualul context, am revizuit prognoza și ne gândim să ajungem la nivelul bugetului din 2019, care ar fi undeva la 12 milioane de euro.

Dürkopp Adler SRL și-a început activitatea în anul 1997, având ca principale obiecte de activitate producția de mașini de cusut până în anul 2008 inclusiv, piese de schimb pentru mașini de cusut și subansamble automate, dar și sisteme de transport. În anul 2000, ca urmare a creșterii capacității de producție, a fost ridicată prima hală la actualul sediu al firmei din Sângeorgiu de Mureș. Nivelul producției a crescut în fiecare an, iar de la 100 de angajați, în 1998, fabrica a ajuns să implice în producție, vânzări și administrație peste 300 de oameni.

Dürkopp Adler România produce aproape exclusiv pe mașini cu comandă numerică, face aproape exclusiv programarea prin digitalizare, măsurarea produselor se face prin digitalizare-comandă numerică, în așa fel încât influența erorii umane să fie minimă.

de Florin Marcel SANDOR

Articol publicat în ediția revistei Transilvania Business cu numărul 100 (24 februarie – 24 martie)

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Oradea va testa autobuzul electric produs de ATP Trucks Automobile Baia Mare

Articolul următor

Amazon a pus ochii pe Cluj

Citește si:
Total
0
Share