Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Avioanele din Cluj, direcționate spre Apahida

Mai multe propuneri de reducere a poluării sonore generate de aeronavele care decolează și aterizează la Cluj-Napoca au fost formulate în cadrul unei întâlniri cu instituții de decizie.

Deputatul Viorel Băltărețu a inițiat o dezbatere cu Aeroportul Internațional Avram Iancu (AIAIC), Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian (Romatsa) și principalele companii aeriene care operează pe aerogara din Someșeni.

“Am reamintit piloților, Romatsa și AIAIC deranjul produs locuitorilor din Cluj-Napoca și din apropierea aeroportului de către avioanele ce decolează și aterizează pe aeroport. Ne dorim să preîntâmpinăm o perioadă de zgomot excesiv produs de avioanele ce decolează, în special între orele 05:00 și 07:00.

În intervalul 23:00-07:00, avioanele ar trebui să aterizeze sau decoleze – în majoritatea cazurilor –  înspre și dinspre Apahida, însă în realitate nu se întâmplă așa. Ne așteptăm ca în următoarea perioadă să se revină la un trafic aglomerat, iar nivelul de zgomot să crească. Vara, din cauza căldurii, clujenii sunt nevoiți să doarmă cu geamurile deschise, zgomotul decolărilor împiedicând somnul de calitate”, a spus Băltărețu.

Soluțile indentificate pe termen scurt sunt direcționarea, pe cât posibil, a decolărilor din intervalul orar 05:00-07:00 spre Apahida. În cazul decolărilor peste oraș (inclusiv în timpul zilei), virajele să se facă doar după depășirea zonelor aglomerate (Cluj-Napoca și Florești) și doar de la o anumită altitudine în sus, evitându-se creșterea zgomotului resimțit atunci când avioanele virează.

Pe termen mediu se propune prelungirea pistei până la 3,5 km astfel avioanele vor avea o altitudine mai mare deasupra orașului și un sistem de monitorizare a zgomotului și în afara pistei, prin amplasarea mai multor senzori de măsurare.

“În plus, vor decola fără să forțeze motoarele la aceeași intensitate precum se procedează astăzi. Militez pentru alocarea fondurilor necesare pentru devierea Someșului cât mai curând, astfel încât Administrația Bazinală Someș-Tisa să realizeze lucrarea cât mai curând”, a declarat deputatul. Fondurile pentru extinderea pistei vor fi asigurate de către AIAIC.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

HABAU S.R.L. România - primul client din Europa Centrală și de Est care adoptă RISE with SAP pentru optimizarea proceselor

Articolul următor

Zalăul va avea stații de reîncărcare pentru mașini electrice

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share