Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

„Proiectul Centura Zalăului trena de 11 ani”

Constructorul Sinohydro are în conturi un avans de peste 15% din valoarea contractului pentru a termina varianta ocolitoare a municipiului, spune ministrul de interne, Lucian Bode.

 

“Pentru dezvoltarea Zalăului și a Sălajului, dar și pentru mobilitate este extrem de important că am reușit să deblocăm mai multe proiecte, iar acesta era din categoria lucrului prost făcut, ca la Tecuci, Bârlad, Mihăilești, centuri ocolitoare unde lucrările au început în urmă cu 10-15 ani și care erau încă nefinalizate.

La Zalău etapa 1 s-a realizat în 2010, iar aproape 11 ani am stat ca să deblocăm acest proiect. Anul trecut a fost semnat contractul de proiectare și execuție, iar în 2021 avem toate premisele ca lucrările să meargă fără nicio opreliște.

Există autorizația de construire, hotărârea de guvern pentru exproprieri, inclusiv cele 12 ha de fond forestier, avem alocat peste 15% avans, peste 30 de milioane de lei, deci banii sunt în contul antreprenorului, așadar avem toate condițiile ca acest obiectiv să fie dat în trafic”, a spus Bode, pe șantierul centurii.

“Din această săptămână, de luni, am putut începe, deja au intrat colegii de la Ocolul Silvic cu lucrările lor. Aici avem 5,5 km de centură în total, dintre care 2 km lucrări de artă. Suntem în graficul asumat, în doi ani trebuie să o terminăm.

Cu toate că nu este o lungime mare, lucrarea este foarte complexă: avem poduri, viaducte, consolidări, excavații, umpluturi, poligonul de la Aghireș, unde un panou metalic de 6 km înălțime va proteja zona și se reașează aliniamentele de tragere. Am prins și un sit arheologic, dar nu va fi o problemă protejarea acestuia”, au precizat reprezentanții constructorului Sinohydro.

Primele lucrări la varianta de ocolire, proiect coordonat de Sinohydro, au debutat cu acțiuni de decopertare a terenului. Este prima şosea nouă din România care se face cu un constructor din China. Antreprenor este Sinohydro, constructor care a câştigat contractul pentru 185 de milioane de lei. Componenta financiară a avut 60 de puncte, iar oferta tehnică, 40. Proiectul include cinci viaducte şi două poduri.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Dacia Spring Electric, prezentată la expoziția Top Auto Oradea 2021

Articolul următor

Centura Beiușului va fi gata în 2023 și va costa 69 de milioane de euro

Citește si:
Total
0
Share