Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

CFR Infrastructură a lansat licitația pentru reabilitarea totală a căii ferate dintre Caransebeș și Timișoara. Suma oferită, 3,18 miliarde de lei

CFR Infrastructură a lansat marți, 15 iunie, licitația pentru găsirea firmei care se va ocupa de modernizarea unui nou tronson al liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara Est. Valoarea estimată a lucrărilor pe tronsonul de aproape 94 de kilometri este de 3,18 miliarde de lei.

Acest tronson face parte din calea ferată Caransebeș – Timișoara – Arad. În luna octombrie a anului trecut a fost lansată licitația pentru alt tronson, cel dintre Timișoara și Arad. De această dată licitația vizează traseul dintre Caransebeș și Timișoara.

Astfel, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație, pentru o valoarea totală estimată a contractului de 3.180.021.255,45 lei. Contractul este împărțit în două loturi: ”Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 1 Caransebeș – Lugoj”, cu o valoarea estimată fără TVA de 1,44 miliarde de lei; respectiv Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 2 Lugoj – Timișoara Est, cu o valoare de 1,74 miliarde de lei.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 26 iulie 2021, iar oferta trebuie să fie valabilă până la data de 26 februarie 2022.

Pe traseul existent calea ferată este simplă (cu excepția intervalului Zăgujeni-Căvăran, unde este cale dublă), electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălțimi între 0 și 6 metri, cât și în debleu cu adâncimi între 0 și 2 metri.

Proiectul de modernizare a tronsonului feroviar menționat include: Îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;Modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare de pe această linie, adaptând capacitatea acestora, conform volumului de trafic şi necesităţilor tehnologice; Modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; Înlocuirea bretelelor şi a traversărilor dublă joncţiune cu schimbătoare de cale simple; Dublarea liniei pe toată lungimea; Înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor; Ridicarea niveletei căii și protecția antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele inudabile; Construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); Construcţia a două clădiri de mentenanţă în staţiile Caransebeş şi Timişoara Nord; Montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități; Instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);Modernizarea echipamentului de telecomunicaţii; Înlocuirea echipamentelor linie de contact şi din substaţiile de tracţiune electrică, instalarea unui sistem de control SCADA; Montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Germanii de la Porsche Engineering aleg Timișoara pentru a-și extinde activitatea din România

Articolul următor

Centrul universitar Timișoara, mai ”ușor” cu 200 de milioane de euro decât cele din Cluj sau Iași. Finanțările de la buget, orientate spre cele două

Citește si:
Total
0
Share