Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Trimestrul II: nicio nouă șosea de mare viteză în Transilvania sau Banat

În cel de-al doilea trimestru din 2021 nu s-au deschis segmente noi de autostradă sau drum expres în România. Platforma 130 Km a prezentat stadiul lucrărilor și noutățile despre aceste șosele de mare viteză în perioada aprilie – iunie.

A1 (BUCUREȘTI – NĂDLAC)

Tronsonul București – Pitești este deschis integral circulației (109 km). Pe următorul tronson, Pitești – Sibiu, există contracte semnate și lucrări în derulare pe secțiunea 1 Sibiu – Boița (14 km, termen deschidere 2023) și secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești (30 km, termen de deschidere, 2025). Centura orașului Sibiu (18 km) este deschisă circulației, alături de următoarele tronsoane, Sibiu – Orăștie (82 km), Orăștie – Deva (32 km), deschise integral.

Tronsonul următor, Lugoj – Deva, este deschis integral cu excepția a 13 km pe lotul 2 (Coșevița – Margina), în curs de relicitare (lungime secțiune deschisă pe Lugoj – Deva: 86 km). Celelalte tronsoane, Lugoj – Timișoara (35 km), Timișoara – Arad și Centura Arad (41 km), Arad – Nădlac (39 km) sunt deschise integral circulației. Singură secțiune care lipsește pe traseul Sibiu – Nădlac este reprezentată de cei 13 km între Coșevița și Margina (parte a lotului 2 din secțiunea Lugoj – Deva).

A3 (BUCUREȘTI – BORȘ)

Primul tronson, București – Ploiești (65 km), este deschis integral circulației. Pe următorul tronson, Ploiești – Brașov, este deschis circulației traseul Râșnov – Cristian (6 km). Nu există alte secțiuni deschise sau în lucru pe acest tronson, dar în februarie s-a semnat un contract pentru revizuirea studiului de fezabilitate a acestui tronson. Tronsonul Brașov – Târgu-Mureș este eliminat din planurile guvernului, fiind înlocuit cu traseul Sebeș – Turda, de pe A10.

Pe următorul tronson, Târgu-Mureș – Gilău, situația este următoarea: Târgu-Mureș – Ungheni (4 km) în lucru, cu termen de deschidere în 2021; Ungheni – Ogra (10 km), deschis; Ogra – Iernut (3 km), deschis; Iernut – Chețani (18 km), deschis; Chețani – Câmpia Turzii (15 km) – contract reziliat în martie din cauza progresului slab al lucrărilor, dar contestat în justiție (termenul de deschidere era în 2021); Câmpia Turzii – Gilău (52 km) deschis.

La ultimul tronson, Gilău – Borș, situația e aceasta: Gilău – Nădășelu (9 km), deschis; Nădășelu – Mihăiești (17 km) în lucru, termen, 2023; Mihăiești – Zimbor (13 km), în lucru, termen, 2023; Zimbor – Poarta Sălajului (13 km), în lucru, termen, 2023; Poarta Sălajului – Zalău (15 km), Zalău – Nușfalău (26 km), în curs de licitare; Nușfalău – Suplacu de Barcău (13 km), în lucru, termen, 2022; Suplacu – Chiribiș (26 km), în curs de licitare; Chiribiș – Biharia (28 km), în lucru, termen, 2022, dar există dispute cu constructorul; Biharia – Borș (5 km), deschis.

A10 (SEBEȘ – TURDA)

Sunt deschise circulației lotul 3 (Aiud – Decea, 12 km), lotul 4 (Decea – Turda, 16 km), parțial lotul 1 (Sebeș – Pârâul Iovului, 14 km). Diferența pe lotul 1 (2 km) și lotul 2 (Pârâul Iovului – Aiud, 24 km) sunt programate pentru deschidere în 2021.

A11 (ARAD – ORADEA)

A fost semnat contractul pentru legătura dintre Oradea și A3 la Borș, în august 2020, cu termen de deschidere în 2023. O secțiune de 3 km, între A1 și DN7, zona Arad, este deschisă circulației.

AUTOSTRĂZI ÎN PREGĂTIRE

Pentru viitoarea autostradă Târgu-Mureș – Ungheni există o licitație în derulare pentru revizuirea studiului de fezabilitate pentru întreg traseul, dar începerea efectivă a lucrărilor va mai întârzia câțiva ani. Pentru viitoarele autostrăzi Sibiu – Brașov, Brașov – Bacău și Timișoara – Moravița există contracte în derulare pentru studiul de fezabilitate.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Fermierii de pe Valea Crasnei își deschid magazin și linie de prelucrare

Articolul următor

Clusterul Green Energy, alături de mai mulți parteneri, a lansat un proiect de sprijinire a IMM-urilor

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Ovi Pascu, omul care vorbește cu lemnul

Lemnul vorbește! Dar nu toată lumea îl aude și îl înțelege. Artistul orădean, Ovidiu Pascu, „Moșul” pentru prieteni,…
Investiții
Infrastructură
Turism
Citeste mai mult

Ovi Pascu, omul care vorbește cu lemnul

Lemnul vorbește! Dar nu toată lumea îl aude și îl înțelege. Artistul orădean, Ovidiu Pascu, „Moșul” pentru prieteni,…
Transilvania Trek Cluj (TTC) își extinde amprenta în România cu mai multe proiecte noi.
Citeste mai mult

Hiltonul din Apuseni prinde contur

Operatorul de hoteluri Transilvania Trek va demara prima fază a unității turistice din stațiunea Beliș-Fântânele. “Transilvania Trek Cluj…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share