Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Privind înapoi cu mândrie. Apulum înseamnă tradiție, pasiune, redescoperire și încredere

De-a lungul istoriei sale de peste 50 de ani, compania și-a demonstrat rezistența, trecând cu bine peste toate dificultățile apărute în cale. Înființată în 1970, compania a realizat primele exporturi în 1976, iar în anul 1991 a făcut tranziția către capitalul privat. Cu toate acestea, anul 2007 a adus cea mai importantă etapă din viața companiei, odată cu preluarea pachetului majoritar de acțiuni de către compania Rody Time.

În anii 1975-1985, fabrica era cunoscută în producerea articolelor decorative, măiestria personalului din sectorul creație a fost apreciată în țară și peste hotare, realizându-se exporturi în țări cu tradiție în producerea porțelanului decorativ cum este de exemplu Japonia.

Anul 2007 a marcat, odată cu preluarea pachetului majoritar de acțiuni de către un investitor unic, trecerea la o nouă viziune managerială, concretizată în politici ambițioase, retehnologizare și programe de investiții desfășurate an de an, ceea ce a condus la creșterea considerabilă a capacităților, fapt ce a înlesnit acoperirea semnificativă a pieței românești, dar și pătrunderea și dezvoltarea prezenței pe piețele externe.

Acest lucru a permis atingerea unui nivel calitativ foarte înalt al produselor Apulum, astfel încât, acesta este comparabil cu cel al marilor producători de renume, branduri binecunoscute în întreaga lume.

Rodica Vasin a declarat cu mândrie: ”Împreună cu partenerul de afaceri am investit în acești ani foarte mult timp și resurse financiare, astfel încât compania să ajungă la nivelul atins în prezent. Au fost 10 ani în care imaginea societății s-a schimbat radical, dintr-o societate aflată în stare de dificultate, cu datorii multe și calitate slabă a producției la o companie puternică, cu un portofoliu de clienți de renume, care s-a impus pe piață atât prin produsele și serviciile oferite, dar și prin responsabilitatea față de parteneri și de proprii angajați”.

Investind în oameni

Ne mândrim cu faptul că peste 1.200 de familii din zonă fac parte din comunitatea Apulum, acești oameni contribuind în tot acest timp la construirea noului look al companiei, unul mai modern, mai actual și care denotă orientarea spre profesionalism și eficiență.

Conducerea companiei știe că rezultate bune pot fi obținute doar cu angajați bine pregătiți și implicați. Ca urmare, în acești ani o atenție deosebită a fost acordată specializării personalului, mai ales în condițiile în care nevoia de specializare a fost și este mereu în continuă schimbare, ținând cont de dezvoltarea accelerată a noilor tehnologii.

“Potențialul angajaților noștri, experiența acestora, pasiunea cu care își desfășoară activitatea zi de zi sunt atuuri ce contribuie activ la creșterea eficienței și potențialului organizației, având capacitatea de a amplifica efectele utilizării altor resurse”, a spus Rodica Vasin.

Acești oameni au fost alături de companie de la început, am învățat împreună să gestionăm situații de criză, așa cum a fost la preluare în anul 2007, iar mai apoi după ani și ani o altă criză, COVID 19, care ne-a marcat pe toți din companie, acționari, angajati, familii…, OAMENI într-un cuvânt.

Chiar dacă această criză încă nu a trecut, putem spune că împreună am reușit să organizăm activitatea productivă și, foarte important, de protejare a angajaților, astfel încât continuitatea afacerii nu a fost pusă în pericol, asigurând totodată sănătatea angajaților, dar și locurile lor de muncă, principala sursă de venit pentru peste 1.200 de familii.

Apulum investește în succes pentru viitor

Compania Apulum a cunoscut o dezvoltare considerabilă în ultimii ani, cu peste 15 milioane de euro investiți în noi tehnologii și proiecte de automatizare, care au dus la creșterea calității produselor și a potențialului productiv.

Capacitatea de producție depășește în acest moment 25.000 to/an, reprezentând peste 60 milioane de articole pe an, Apulum fiind în prezent cel mai mare producător de articole de porțelan din Europa. Aceste cifre înseamnă mult, mai ales dacă ne raportăm la capacitatea de producție din anul 2008, de 7.000 tone.

Unul dintre obiectivele pe termen mediu si lung ale acționarilor majoritari, Rodica Vasin și Santini Alvaro, este ca Apulum să devină o companie sustenabilă prin reducerea consumului de resurse energetice și utilizarea acestora în mod responsabil.

Producerea pentru consumul propriu de energie verde, utilizarea unor materii prime care sunt mai prietenoase cu mediul, precum și elaborararea și implementarea unei strategii de colectare, reutilizare și eliminare a deșeurilor poluante sunt doar câteva dintre proiectele pentru viitor ale companiei.

Probleme și soluții sau poate… provocări

De-a lungul celor peste 14 ani de la preluare, compania Apulum s-a confruntat cu foarte multe provocări, de la situația economică gravă în care se afla societatea în anul 2007, fiind în pericol de insolvență, la criza economică din anul 2008, care a marcat economia globală, urmând apoi criza forței de muncă din anii 2016-2018 când era extrem de dificil să gasești forță de muncă, ajungând, iată, în anul 2020 cu noua provocare, criza COVID 19, care a determinat managementul societății să schimbe din nou regulile jocului, pentru a ramâne în picioare.

Am reușit să ne reinventăm de fiecare dată și am găsit soluții la toate problemele apărute, datorită echipei de profesioniști care activează aici, oameni care ne-au stat alături în toți acești ani și au contribuit la ceea ce este astăzi Apulum.

Acum, produsele Apulum sunt renumite în întreaga lume datorită designului și calității lor. Pentru a-si atinge obiectivele de creștere, compania intenționează să lanseze articole de colecție în ediții limitate, create intern de designerii proprii. “Vrem să promovăm măiestria și devotamentul angajaților noștri ca semn de recunoștință”, a adăugat Rodica Vasin.

”Avem planuri mari, așa cum se poate vedea și, ceea ce este mai important, avem încredere că, împreună, noi, FAMILIA APULUM, vom reuși, ca de fiecare dată, să le ducem la bun sfârșit”, mai afirmă Rodica Vasin.

(TB 103, iunie-iulie 2021)

Total
117
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Linii de asamblare într-o nouă dimensiune cu ajutorul ochelarilor de realitate virtuală

Articolul următor

Mastercard anunță că aplicația mobilă Ghișeul.ro va fi disponibilă atât în Google Play, cât și în App Store

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
117
Share