Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

ATP Bus e-UpCity, primul autobuz electric românesc, a ajuns pentru testare la Târgu Mureș

ATP Trucks Automobile, compania românească producătoare de autovehicule de transport rutier și persoane, înscrie în a patra sesiune de prezentare autobuzul electric ATP Bus e-UpCity, la cererea Companiei Transport Local SA din Târgu Mureș. Produsul ATP Bus a fost lansat oficial pe piața din România în data de 13 mai a acestui an.

Cu o activitate de peste 25 de ani în domeniul auto, ATP Group și-a dezvoltat începând cu 2019 segmentul producție auto. Astfel a luat naștere o noua marcă auto: ATP Trucks. De la ATP Trucks avem basculanta și betoniera Truston 8×4, capul tractor Truston 4×2 și autobuzul electric cu omologare europeană ATP Bus e-UpCity.

Autobuzul nostru are deja un parcurs încurajator în România: am avut prima testare, pentru o lună, la compania de transport locală din Oradea. Apoi imediat, în perioada 22 iunie – 02 iulie, ATP Bus a rulat la SC Braicar SA în Brăila; din 06 iulie și până în 20 iulie e-UpCity a fost transferat pentru teste în municipiul Făgăraș. În data de 24 iulie a fost foarte bine primit de publicul vizitator la expoziția de profil Smart Mobility Cluj 2021. Mai departe, avem în așteptare solicitări de prezentare în alte orașe, atât de la companii publice dar și private. Pe scurt, ne onorează dar ne și obligă interesul pe care l-a generat produsul nostru. Evaluările în urma sesiunilor închise deja sunt foarte bune, în condiții de exploatare diferite. Am urmărit să primim feedback de la mai multe categorii implicate în activitatea de exploatare a autobuzului nostru: management superior, coordonator de flotă, conducători auto. Rezultatele din punct de vedere tehnic au fost pozitive iar estetica exterioară și interioară, nivelul superior al confortului din autobuzul e-UpCity au impresionat călătorii., declară Lucian Varga, Directorul general ATP Trucks.

Reamintim că prototipul ATP Bus e-UpCity are în total 83 de locuri, o lungime de 12,18 m. Are o autonomie de minim 200 km în oraș, ce poate fi extinsă până la 360 de kilometri. Componentele sunt achiziționate de la furnizori consacrați: cele 8 pachete de baterii sunt produse CATL – gigantul bateriilor EV și furnizor pentru cele mai prestigioase brand-uri auto. Cu referire la axe menționăm producătorul german ZF Friedrichshafen AG consacrat pe piața de profil, respectiv pe cei de la DANA GK Drive System. Motorul electric al autobuzului e-UpCity este un motor sincron cu magnet permanent dezvoltat de DANA Prestolite. Sistemul de frânare este definit de experții de la WABCO, sistemul de climatizare încorporează tehnologia VALEO iar sistemul de direcție este marca BOSCH/ZF.

e-UpCity 100% electric, cu arhitectura sa modernă și profilul ECO (ECOlogic & ECOnomic) poate răspunde nevoilor urbane de înlocuire a autobuzelor vechi și poluante, dar și solicitărilor de optimizare a costurilor. Apare ca o soluție alternativă și competitivă în procesul de modernizare a transportului public urban. Prețul de achiziție al unui model e-UpCity pornește de la 350.000 euro. Este o referință pentru că funcție de configurația și dotările solicitate de utilizator acesta crește. Garanția pentru caroserie și acumulatori este de 8 ani.

Feedback în urma testării de la Oradea: cu o medie de 113 km efectuați într-o medie zilnică de 9 ore, în trafic urban aglomerat dar și în trafic mai lejer, cu diferiți consumatori de energie activați (sistem climatizare în medie 4 ore/zi, iluminare interioară, sisteme multimedia), autobuzul a înregistrat un consum de 34% a nivelului bateriei. Transferurile pe roți ale e-UpCity de la Baia Mare la Oradea și retur, puțin peste 200 km/sens, au solicitat bateria la un nivel de consum 77%, respectiv 67%. Referitor la durata de încărcare a bateriei, cu cât amperajul este mai mic, cu atât încărcarea este mai lenta: bateria la nivel de 57% a fost adusă la capacitate, alimentare la 99A, în 2 ore. Bateria la nivel de 66%, a ajuns la capacitate, alimentare la 33.3A, în 5 ore.

Feedback în urma testării de la Brăila: o medie de 132 de km efectuați într-o medie zilnică de 9 ore (în interiorul cărora sistemul de climatizare a fost activ minim 6 ore, pe lângă restul consumatorilor), autobuzul a înregistrat un consum de 58% a nivelului bateriei. Durata de încărcare a bateriei a fost contorizată între 2:06 ore și maxim 3:03 ore, nefiind descărcată complet.

Feedback în urma testării de la Făgăraș: o medie de 43 de km efectuați într-o medie zilnică de 7 ore , autobuzul a înregistrat un consum de 23% a nivelului bateriei. Am primit nota maximă cu referire la confort pasageri, manevrabilitate, vizibilitate, accelerație/sistemul de frânare, cutie de viteze.

Informații detaliate despre caracteristicile tehnice ale noului produs se pot regăsi pe site: http://www.atp-bus.com/. Distribuţia ATP Bus UpCity se va realiza prin dealer-ul auto al Grupului, anume prin ATP Motors (https://www.atp-motors.com/). Clienţii beneficiază astfel de servicii și produse integrate: servicii specializate de mentenanţă şi reparaţii auto în service-uri autorizate, acces la piese de schimb pentru autovehicule – originale dar și aftermarket, asistenţă în service caroserie cu decontare directă a asigurărilor, servicii specializate de consultanţă pentru achiziție și vânzare auto, posibilitatea de a recepționa oferte prin platforme de licitații, finanţare și asigurări auto.

Total
3
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Complexul Durgău va efectua tratamente balneare

Articolul următor

Orașul meu este Smart City! Un concurs național de desene pentru copiii smart

Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Total
3
Share