Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Consultări publice pe tema Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană la Oradea

 

Zeci de reprezentanți ai autorităților locale și ai mediului de afaceri din Bihor au participat timp de două zile (marți, 17 august, respectiv miercuri, 18 august), la consultările publice care privesc variantele preliminare ale documentelor strategice: Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană (SIDU), Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) și Planul de Acțiuni pentru Energie Durabilă și Clima (PAEDC).

Întâlnirile au avut loc la Prefectura Bihor. Consultările au fost organizate de Primăria Oradea, prin Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională, și au avut în vedere implementarea unor strategii importante de dezvoltare a orașului și Zonei Metropolitane Oradea.

Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană (SIDU) include toate proiectele Municipiului Oradea și ale Zonei Metropolitane Oradea pentru perioada de programare 2021 – 2027. SIDU vizează dezvoltarea unor proiecte din următoarele domenii: mobilitate urbană, educație, sănătate, eficiență energetică, termoficare, turism, monumente istorice, cultură, spații verzi, infrastructura de utilități publice, digitalizare (smart city), infrastructură de sprijinire a mediului de afaceri, precum și alte servicii publice.

„De ce este important să avem aceste strategii? Pentru că noi ne axăm foarte mult pe accesarea a cât mai multor proiecte cu fonduri europene finanțate de Uniunea Europeană. În momentul în care dorești să finanțezi o investiție pe fonduri europene sau cu bani de la Banca de Investiții, dacă nu ai acel proiect cuprins într-o strategie, cu siguranță nu vei obține finanțare. Avem câteva direcții importante în care dorim să implementăm anumite proiecte și acestea sunt cuprinse în strategiile pe care le dezbatem și dorim să le aprobăm”, a declarat primarul Oradiei, Florin Birta.

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Planul de Mobilitate Urbană Durabilă are ca scop:

– dezvoltarea transportului public (achiziția de tramvaie și autobuze, modernizarea și construirea liniilor de tramvai);

– mobilitatea rutieră (Pasajele de la Gară, Magazinul Crișul, pasaj peste centură în zona Meșteșugarilor, Pasaj dintre Bd. Decebal și str. Vladimirescu, crearea unor coridoare de mobilitate precum cel din Bd. Decebal);

– construirea unor poduri și pasarele pietonale (Pod Hilton, pasarelă în zona străzii Traian Blajovici sau pod pietonal peste Crișul Repede între str. Sovata și Splaiul Crișanei, în zona insuliței de pe Crișul Repede);

– pietonalizarea și modernizarea unor străzi pietonale din zona centrală (Piața Independenței, str. Primăriei, Piața Concordiei, modernizare Calea Republicii, Str. Episcop Mihai Pavel, zone pietonale pe malurile Crișului Repede, Parcul Traian, piațeta din str. Dunării);

– piste de biciclete și proiecte de bikesharing.

Total
1
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

McDonald’s recrutează tineri pentru restaurantele din Oradea și Brașov

Articolul următor

Evalstar Serv va finaliza lucrările la Autogara Beiuș până la sfârșitul lunii

Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Total
1
Share