Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

A8, sectorul Târgu Neamț-Târgu Mureș, cu SF trimis la completat și revizuit

În 31 august, la sediul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avut loc o întâlnire de analiză a stadiului de progres pentru proiectele de investiții din zona Moldova, în discuție intrând și A8 Ungheni-Iași-Târgu Mureș, mai exact sectorul Târgu Neamț-Târgu Mureș.

Reprezentanții CNAIR au anunțat că prestatorul – compania spaniolă Acciona a “a înaintat livrabilul Studiul de fezabilitate, încadrându-se în termenul contractual, respectiv data de 09.08.2021”, însă, în data de 30 august, i-au remis “observații/clarificări atât din punct de vedere cantitativ, cât și calitativ” la SF, “în vederea asigurării unui nivel ridicat de calitate pentru Studiul de Fezabilitate, care să corespundă rigorilor de finanțare specifice accesării finanțării din Fonduri Europene Nerambursabile”. “Pentru zona montană este necesară finalizarea investigațiilor geotehnice care vor sta la baza fundamentării soluțiilor tehnice propuse, cât și o reanalizare a soluțiilor prezentate în cadrul documentației transmise”, au mai adăugat oficialii CNAIR.

Mai mult, a doua zi, la ședința de care aminteam, reprezentanții CNAIR “au  solicitat Prestatorului completarea/revizuirea documentației transmise în cel mai scurt timp posibil, astfel încât finanțarea acestui obiectiv din fonduri europene nerambursabile să nu fie pusă în pericol”.

De asemenea, veștile proaste nu se încheie aici: “Având în vedere propunerea finanțării segmentelor de capăt prin PNRR, pentru accelerare, s-a decis împărțirea autostrăzii pe tronsoane, astfel încât acestea să poată fi promovate prin contracte de tip proiectare și execuție. Pentru aceste segmente, studiul geotehnic este avizat în cadrul CNAIR, urmând ca Prestatorul să retransmită Studiul de Fezabilitate revizuit până la finele lunii octombrie. Termenul estimat de obținere a Acordului de mediu pentru secțiunile propuse a fi finanțate prin PNRR  este luna martie 2022, iar pentru sectorul montan, luna iulie 2022”.

Decizia din ședința CNAIR a fost contestată de mișcările civice de la Iași, care susțin construcția A8 Ungheni-Iași-Târgu Mureș.

“Pentru tronsonul Miercurea Nirajului – Leghin (cca 150km – traversarea munţilor)acordul de mediu se va prelungi până în Iulie 2022!
Iniţial acordul de mediu trebuia finalizat în Decembrie 2021, dar modul în care cei de la Acciona au predat SF-ul a dus la această decizie de prelungire. Sectorizarea şi predarea acordului de mediu în două etape, respectiv martie 2022 şi Iulie 2022, fără nici o măsură împotriva proiectantului spaniol este un compromis care nu ajută decât poate PNRR-ul și imaginea politică a unora. Repet: Fără traversarea munţilor până în 2030, A8 NU reprezintă nimic! Practic în această dupa amiază s-a luat decizia politică de a amâna SF-ul pe zona de munte cu aproximativ un an de zile!”, a scris Cătălin Urtoi, reprezentant al grupării Împreună pentru A8.
Grupul de la Iași a anunțat, de asemenea, că va avea o întâlnire luni, 6 septembrie, cu reprezentanții CNAIR, iar în funcție de rezultatul acesteia va anunța următorii pași.
Total
1
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Laborator de siguranță rutieră pentru elevii și șoferii bihoreni în Cetatea Oradea

Articolul următor

E.ON, peste 200 de proiecte în valoare de peste 40 mil. euro pentru dezvoltarea de sisteme fotovoltaice

Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Total
1
Share